70cc motorforce, 21mm carb, gianelli v2, minarelli horizontaal - afstelling

jimmie

New Member
helloo allemaal,
70cc motorforce, 21mm carb, gianelli v2
ik heb het bovenstaande setup op mijn aerox. 80% gas trekt ie mooi op, laatste stukje is net of je opeens het contactslot uitzet. Gas terug dan rijdt ie weer.
Gasnaald heb ik op t lagste punt (rijkst) sproeier 110. Bougiekleur is koffie met weinig melk.
 
Advertisement - register to remove this

motorforce racing
dellorto 21mm PHBG BS21
gianelli v2 EXTRA titanium

ik vermoed dat t door het uitlaat komt. De v2 liep lekker bij mijn vorige cillinder (no name) die laagtoerig was (7600-9200toeren)
nu met deze cillinder loopt ie niet meer zo lekker en loopt aardig bij op vol gas rond de 7200-8900 toeren. als ik een keer boven de 8900 toeren kom, en dat is rond 75km/h op de teller, dan is het net of je ontsteking uitzet enn bij gas los weer aan zet.
Deze afsteling is komt niet eens in de beurt van het toerental van motoforce racing, en ik vermoed dat de powerband dan weg is. Met afsteling rond de 10000-12200 toeren trekt ie voor geen meter, want uitlaat is over zijn piek?

gasnaald op midenste stand, was het half-gas te arm.
 
Die uitlaat is zeer waarschijnlijk ongeschikt voor jouw racecilinder...

Hoor nu voor 't eerst van die uitlaat maar wat ik ergens lees is ie slechts vergelijkbaar met laagtoerige 50cc / vervangingsuitlaten.
Trekt 't vermogen gewoon niet.
 
Back
Top