Afstelling minarelli horizontaal

JoukeS

New Member
Ik heb een quad met daaronder een minarelli horizontaal blok. Nou heb ik inmiddels het hele blok vervangen alleen krijg ik de afstelling niet goed.
In de carburateur zit een standaard sproeier van 98, maar hierbij krijgt hij te weinig benzine, ook als de luchtschroef ver in staat.
Sproeier 100 geeft weer veelste veel benzine en na 20 seconden vol gas merk je ook dat hij bijna verzuipt, hierbij staat ook de gasnaald op zijn hoogst zodat hij het minst benzine krijgt op deze sproeier.
Beide keren is het te zien op de bougie dat hij of zwart (te rijk) of grijs (te arm) is.
Sproeier 98 met luchtfilter afplakken heb ik ookal geprobeerd, weinig resultaat

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Groet, Jouke
 
Advertisement - register to remove this

In de carburateur zit een standaard sproeier van 98
98 ???, welke cilinder zit origineel op deze quad dan?
Voor een 50cc lijkt me dit veel te groot en is deze 98 sproeier gegarandeerd niet origineel.


hij te weinig benzine, ook als de luchtschroef ver in staat.
De luchtschroef doet alleen maar iets met het mengsel van nagenoeg stationair, dus daar los je niks mee op door daaraan gaan te draaien.
 
98 ???, welke cilinder zit origineel op deze quad dan?
Voor een 50cc lijkt me dit veel te groot en is deze 98 sproeier gegarandeerd niet origineel.



De luchtschroef doet alleen maar iets met het mengsel van nagenoeg stationair, dus daar los je niks mee op door daaraan gaan te draaien.
Vorige eigenaar heeft er een nieuwe carburateur op gezet, zit standaard 98 polini in. Deze geeft al te weinig benzine dus moet maatje groter nog in, die weer teveel geeft..
Post automatically merged:

98 ???, welke cilinder zit origineel op deze quad dan?
Voor een 50cc lijkt me dit veel te groot en is deze 98 sproeier gegarandeerd niet origineel.



De luchtschroef doet alleen maar iets met het mengsel van nagenoeg stationair, dus daar los je niks mee op door daaraan gaan te draaien.
Is gewoon een 50cc
 
Nogmaals mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat sproeier 98 origineel is bij een 50cc, ook al staat er Polini op.
Wat voor luchtfilter zit op die quad, het originele of een aftermarket zogenaamde "Power Filter"?

Ook lijkt mij het eigenaardig dat de quad met sproeier 98 veel te arm loopt en met sproeier 100 ineens veel te rijk, dat zijn maar 0,02mm verschil in diameter???

Al eens getest op valse lucht of drastisch omlaag met de hoofdsproeir naar bijvoorbeeld 80?
Ik neem aan dat de carburateur er al een aantal keren af is geweest en schoongemaakt is en de werking van de vlotter/vlotternaald in orde is.
 
Nogmaals mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat sproeier 98 origineel is bij een 50cc, ook al staat er Polini op.
Wat voor luchtfilter zit op die quad, het originele of een aftermarket zogenaamde "Power Filter"?

Ook lijkt mij het eigenaardig dat de quad met sproeier 98 te arm loopt en met sproeier 100 ineens veel te veel, dat zijn 0,02mm verschil in diameter???

Al eens getest op valse lucht of drastisch omlaag met de hoofdsproeir naar bijvoorbeeld 80?
Valse lucht lijkt me sterk, heb net het hele blok + pakkingen vervangen. Hoofdsproeier drastisch omlaag zou nog wel een idee kunnen zijn, loopt hij dan niet juist veelste arm?
 
Jij beweert dat hij met sproeier 98 op een 50cc al veel te arm loopt dus dan loopt hij met sproeier 80 zeer zeker veeeeel te arm, als jouw interpretatie van te arm tenminste juist is.
Met sproeier 80, zou hij dan nog armer dan arm lopen en wel zo arm dat als je het gas open draait de motor uitvalt.
 
Ik rijd een dellorto 17,5 met sproeier 83
Mallosi sport 70 cc
En het is bij mij al rijk
Post automatically merged:

Ik rijd een dellorto 17,5 met sproeier 83
Mallosi sport 70 cc
En het is bij mij al rijk op Std 50 cc zou 76 meer dan genoeg moeten zijn
Wat voor grote carb zit er wel niet op??
Dit is al oud maar ben toch benieuwd
 
Back
Top