Afstelling Metrakit Handmade

ModKid

1000+ post
Hoi,

ik heb een metrakit handmade ( bovenlangse demper ) onder me aerox gestopt, de standaard sproeier 72, vervangen voor een 76 sproeier, niet gekeken naar de bougie kleur, maar een gast zei dat het wel goed zou zitten,

het rijd best redelijk, doet 90 op de teller ( 75 echte ) alleen heb ik een dipje bij de erste 10 tot 15km, volgens mij moet ik andere trekveertjes monteren? is dit gemakkelijk? bij de afstelling van de vario rollen heb ik nu maar fftjes wat erin gedaan, namelijk 6.2gram, de snaar komt hoog genoeg in de poulie.

de eerste 10 tot 15km trekt ie in lage toeren op, en dan daarna gaat ie opeens toeren maken en springt de toerenteller van 4000 naar 8000 toeren, en gaat ie als een speer naar de 80km toe, daarna maakt ie 9000 toeren en gaat ie rustig de 80km voorbij op de teller.

de drukveer lijkt mij goed genoeg, de snelheid gaat geleidelijk aan naar de 80, zonder dipjes daar in, alleen de eerste paar km wil ik verbeteren,

wat moet ik kopen, is het makkelijk, en enige hulp is enorm gewaardeerd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zou trekveertjes kunnen zijn (alleen voor het wegkomen de eerste paar meters)
Probeer dus strakkere trekveertjes, En kijk of je dan nog ergens een dipje hebt..
Greetz
 
trekveertjes installeren is dat gemakkelijk? kan ik het zelf als ik een koppeling blokkeer sleutel koop? moet ik een bankschroef gebruiken of kan ik ook bv een dik stuk doek op de grond leggen dat iemand erop leunt ofzo ? zodat de koppeling weer vast gezet kan wordne? ik weet niet precies hoe dat gaat eigenlijk :eek:
 
Kijk....
Je koppeling erafhalen is geen probleem, Je pakt een blokkeer sleutel of zoals ik doe, Met een grote lijmklem Hem vastgrijpen en dan gewoon de moer losdraaien (verijst wel kracht).
Zodra je je Koppeling eraf hebt moet je die Grote moer eraf zien te krijgen..
Het fijnste (vind ik dan) is om hem tussen de bankschroef te plaatsen en dan met een Waterpomptang, Baco of dergelijke los te wrikken, (PAS OP er staat druk op je koppeling door je drukveer) en als je die grote schroef dus los hebt kun je over al bij..
Bij je drukveer en Trekveertjes.
Voor de trekveertjes te wisselen zet je Je koppeling in de bankschroef en pak je een Tang (geen kniptang) En ga je proberen de oude Veertjes eruit te halen.
Daarna ga je nieuwe veertjes erin zetten, Doe dit ook met een tang en daarna ff aantikken met een kleine hamer (zodat ze goed en zeker erin zitten).
Dan kun je de rest weer in elkaar zetten...
je plaatst de drukveer op de poelies en daarna doe je jou Koppeling er op zodat hij goed past (dit is beter met 2 mensen te doen)
De ene houdt de Koppeling ingedrukt (*drukveer indrukken zeg maar) En de ander draait de Grote moer er weer op.
Zorg ervoor dat je deze grote moer goed aandraait maar VAST IS VAST dus ga hem niet door draaien.
:p

Dan kun je de koppeling weer op je scoot zetten en je Koppelings huis erover heen plaatsen (vergeet niet de V-snaar ook weer terug te doen:) )
En zo is het mogelijk om je trekveertjes te veranderen..
heb het zelf al ... uhhh....... VAAAAAK gedaan :rolleyes:

Suc6 ermee..
Greetz
 
okee bedankt, en hoe zet ik hem tussen de werkbank? op wat voor manier zonder hem te beschadigen, die moer zit dus muurvast, ik moet dus die moer losdraaien, maar die koppeling is redelijk klein dus slecht vast te houden zeg maar, daarom moet ie in de werkbank, maar als ik hem in de werkbank doet en hij schuurt naar links als ik hem wilt losdraaien ben ik de lul.
 
Je zet de koppeling Tussen de Bankscroef (dus met de segementen er tussen) daar kun je nog een Doekje tussen doen.. voor de rest is het gowoon GOED stevig aandraaien.
Maar draai hem niet te lomp aan;)

En dan moet je hem dus los schrikken... Je zet dus je Waterpomptang erop en KNIJPT er goed strak in (zodat hij veel grip heeft) en dan Doe je hem met Schokken los tikken zeg maar.
Zo moet je hem wel los krijgen hoor.. En anders Verleng je "moment" een beetje (dus een langere Staaf op je Tang zodat je meer kracht kunt zetten")

Suc6
greetz
 
Back
Top