afstelling enige suggesties?

T1m0thy

Well-Known Member
ik heb net bij mijn malaguti firefox
sproeier 76 en bidalot S2

de :

rode druk veer vervangen door geel en de grijze trekveertjes vervangen door geel
en de rollen van 3,2 naar 4,3 gegaan

probleem is alleen
nu trekt hij ontzettend kut
iemand die er ervaring mee heeft :p

grtz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

is het zelde met warm en kouw , hij klinkt ook heel anders
met die eerste afstelling trok die heel snel en direct door naar de 65
hoog toeren verloop
en nu heeft hij een heel laag toeren verloop en trekt hij langzaam door naar de 57
en als hij even stationair loopt en wil weg rijden komt ie even niet weg / stotterd hij en walmt alsof er een nieuwe paus gekozen is

ik denk dat de gele trekveertjes de boosdoener zijn, meschien terug naar origineel druk en trekveren ?
 
Last edited:
update : heb nu gele druk veer witte trekveertjes en 3,2 gram rollenen nu trekt ie weer zoals met rode drukveer maar stotterd op 30 km per uur dus rode druk veer er weer in


maar nu is mijn vraag : ik heb dan een bidalot ( yasuni R replica ) en een mina horizontaal lC blok , en daar kan je over het algemeen wel 80 km wel mee halen maar mijne blijfd hangen op de 65 hoe zou dit kunnen ?
 
Gewoon alles goed afstellen te beginnen bij de carburateur die zo te horen (stotteren) al niet helemaal goed is afgesteld. En probeer het met de gele drukveer goed te krijgen dat moet prima willen, ook met de originele drukveer zal een R goed lopen als je de boel netjes afsteld. Rood is gewoon overkill op std mina als je het mij vraagt
 
carb is niet het probleem

met gele druk veer heb ik 4,2 gram rollen gebruikt en witte trekveertjes , dat liep niet , toen gele liep ook niet en blauwe lipen ook niet en 4,6 gram rollen geprobeerd werkte ook niet en elke sproeier tussen de 60 en de 80 liep allemaal niet ook gasnaald geprobeerd

hij kwam telkens niet boven die 40 of 30 uit dus ik zal toch de rode drukveer gaan gebruiken , want de std drukveer werkte ook niet
 
Back
Top