Afstelling carbu Keihin PWK 28mm

Martinus

Self-Testing=Succes!
Kga het proberen zo kort mogelijk te houden:

Malossi MHR 'BB' (80cc versie)
JS Tuning 80cc uitlaat
HPI digitaal
V-Force3 membraan
28mm inlaat

Nu over de inlaat heb ik een vraagje...
Het gaat hier om een 28mm (originele) Keihin pwk carbu.
Ik ben van plan om ! zonder ! luchtfilter te rijden, met open carbu dus.
Maar welke sproeier-setting is een beetje deftig om met te beginne ivm mijn setup? Ik weet dat je met een 70cc 7t incl 28mm pwk inlaat met luchtfilter ongeveer goed zit rond de 140, kan dit?
Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen?
Want ik heb geen zin om het motortje erg arm te laten draaien de 1st X.
Ik weet wel dat het onmogelijk is om me een perfecte verhouding te geven, en dat ik zelf moet afstellen, dat is ook totaal geen probleem voor mij.
Maar het zou handig zijn als iemand het al eens gedaan had, bij een 2fast of misschien zelfs een BB 80, en als deze persoon me dan ongeveer kan zegge wat een beetje veilige setting is om te beginnen?
Zodat ik met een gerust hart hem de 1ste maal kan laten draaien en rijden.
En hem dan verder goed afstel naargelang mijn motorblokje.
Zou ik erg top vinden gasten!

Mvg, Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Pure gok van mij is dat je rond de 150-160 nodig zult hebben. :)

Mja, dat had ik ook wel in gedachtte, maar ik krijg liever een bevestiging van iemand die zelf een 28mm 'open' carbu heeft op een 80cc blokje.
En rolantie-sproeier dan... ?

Maar toch bedankt voor je reactie!

Mvg
 
2f4rmaxtuned hier van op het forum rijd met een 2f4r cilinder en een open carbu met een kelk erop

misschien dat je hem eens kan contacteren? hij rijd dacht ik met sproeier 150, ergens gelezen in een ander topic...
 
Kan je nooit zeggen, elk blok is anders. Als je 2 identieke blokken bouwt met dezelfde afstelling dan geven ze niet beide hetzelfde vermogen.
 
Ja dat weet iedereen onderhand wel, maar je kunt hieruit wel opmaken waar je ONGEVEER moet beginnen en dat zal dus waarschijnlijk rond de 150 ergens zijn.
 
IK zou maar is beginnen met een 160. En waarom een geen filter? Je sloopt er alleen maar je spullen mee, en je wint er niks mee.
 
In de tijd dat dit topic online is had je met een grote sproeier kunnen beginnen en naar beneden werken...

Blokje steekt ineen maar brommer is nog niet klaar :p
En sproeier vervangen gaat zo sneller aangezien ik er moeilijk aan kan (is geen scooter maar Camino ;) )

Maar khoef me hier niet te verantwoorden.
En idem zelf proberen is succes, maar dan mag je toch nog altijd vragen waar je al redelijk goed zou kunne beginnen zonder gevaar of niet-:-

Dus, kleg er een slotje op.

Bedankt aan de mense die me geholpen hebben!

Mvg
 
Back
Top