Afstelling area51 malossi multivar,gianelli nrx

gelearea

Dr.Dweep
Ik rijd nu al een tijd met een malossi multivar en een giannelli nrx uitlaat
maar de afstelling is erug beroerd ik heb al een paar keer geprobeerd met rollen dit beter te krijgen,
nu heb ik 4,1 en 5,1 gram's rollen gecombineerd erinzitten, hierdoor trekt ie iets harder en rijd ie rond de 90 maar hij moet veel sneller kunnen optrekken, misschien heeft iemand een idee om drukveer of trekveertjes te veranderen, ik zat zelf al te denken om een hebo koppeling te kopen,

ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen

greetz
Niels
 
Advertisement - register to remove this

verander sowiesow je drukveer - doe er bijvoorbeeld een gele malossi in, iets sterkere trekveertjes helpen misschien ook ennuh: 4,1 en 5,1 grams gecombineerd? is dat niet wat licht? kun je niet beter alleen die 5,1 grams er in doen, of 5,5 grams ofsow?
 
Nou te licht is dat iig niet, misschien is de afstand van de mix te groot.. Dus het verschil tussen de verschillende zwaartes, zeg is wanneer ie overtoeren maakt enzo, anders kunnen we je neit helpen natuurlijk

SvR
 
Met optrekken maakt ie erug veel overtoeren,
de prop is ook uit het luchtfilter maar die zet ik er waarschijnlijk weer in want daardoor als ik gasterug neem in de bocht en dan weer vol m'n gas opentrek als ik half plat in de bocht lig dan krijg je zo'n mwoaaup verzuip geluidje, en da's niet zo goed, ook als ik het gas opentrek vanuit stilstand geeft ie niet zo'n actief geluidje van mwoap mwoap maar duurt effe voordat dat komt moet ik echt met die gashendel lopen kutten (maar dit is waarschijnlijk door het buisje want dat deed ie namelijk niet met dat buisje erin)
die overtoeren heeft ie vanavaf het optrekken,
je voelt en hoort trouwens de koppeling ook niet pakken, want normaal heb je dat geluid van mwoa, en dan in een keer hoger mwoaaaaa,
bij mij doet ie tot de 87-90 in een keer doortrekken zonder dode punten maar heel langzaam en je hoort de koppeling niet pakken,

greetz
Niels
 
Ik denk dat je rollers te licht zijn en je koppeling te laat is afgesteld.
Probeer iets van 5,0 ofzo. En je koppeling staat kut afgesteld of hij slipt teveel koop een Hebo om van het gezeik af te zijn, en hard op te trekken.
Dat je geen dipjes hebt denk je; hij valt niet teurg in toeren door die te lichte rollers, maar misschien trek je op een bep. wel iets langzamer. Kortom probeer iets zwaardere rollers en slpapere veertjes in je koppeling en anders een Hebo.

Als je het buisej uit je filter haalt meot je natuurlijk wel je sproeier ietsje aanspassen....

SvR
 
Bedankt voor ded info, ik zal die gele drukveer halen plus trekveertjes (ik ben ook van plan die hebo koppeling te halen)

sinds vandaag heb ik het probleem dat ik met optrekken heel raar gepruttel krijg! ik ben nog aan het kijken wat het kan zijn (misschien het vochtige weer?)

waarschijnlijk deze zomer als ik eindelijk m'n rijbewijs heb gehaald (hoop ik)
ga ik m'n scooter opvrolijken met een tuned DR.70 cc cilinder een nieuwe carb. 19mm dell'orto en een pen12 yamashi krukas.
zou dit in samewerking (met m'n dan al in gebruik hebo koppeling), malossi multivar, en giannelli nrx nog steeds goed werken?

wat rijd jij voor scooter en wat heb jij er allemaal aan gedaan?

greetz
Niels

en dat buisje gaat er weer in! :)
 
niet echt. Opzich best een lekkere setup, maar die NRX verziekt het hele zaakje toch nogal. Als je geen zin hebt om veel geld aan een uitlaat te besteden gooi je er gewoon een Next onder. Zal het in ieder geval beter doen dan die NRX.
greetz Tim
 
Originally posted by Tim_b:
niet echt. Opzich best een lekkere setup, maar die NRX verziekt het hele zaakje toch nogal. Als je geen zin hebt om veel geld aan een uitlaat te besteden gooi je er gewoon een Next onder. Zal het in ieder geval beter doen dan die NRX.
greetz Tim

Op 70 cc verziekt de nrx alles!
Uuuh de next is toch niet verkrijgbaar voor een area !!! of inmiddels wel ?
Neem een nardo of shot zoals ze hem geloofk nu noemen
 
lul niet zo dom johan... op mijn setup, lage toeren cilinder doet mijn nrxje het best goed, aangezien dit ook een lage toeren uitlaatje is, kijk er zijn betere pijpjes voor op 70cc, veel betere,maar om nou te zeggen dat ik erg ontevreden ben met mijn nrx, nee niet echt.

------------------
honda x8r-s, zwart, nov 99.
malossie 70cgiet,nrx, 17.5 dell,polini vario,polini snaar,polini airspeed,polini 15/49wordt 12/49, polini membraan, topracing koppeling,bij goed weer malossie powerfilter.
 
grrr
frown.gif

het gaat om een getunede Dr , en die maakt veel meer toeren dan die poepcilinder van jouw.

check m;n profile ff, ik heb dit probleem ook gehad. het lag niet aan de koppeling maar aan de rollen. dit alles loop perfect 95-100 op de teller.mischien dat je er wat aan hebt

------------------
aerox '98, Gianelli Metal, top racind drukveer 22 %. Polini 2g kopp. Polini v-snaar, Malossi Multivar, rollen: 3 van 5,1 gram en 3 van 8+ (de originele zware rollen)
 
wat doe je aerox-GAY...
ik zeg alleen even dat een nrx op 70cc niet per definitie slecht is,....jah op een flinke 70cc doet ie het niet goed nee, maar dat ontken ik toch ook niet dus hou je quasi-intelligente opmerkingen ff voor je...
met je "poepcilinder" gezeik, ga jij maar lekker spelen met je metal.

doeidoei, (K) op je grafkist
 
Originally posted by speedfreak:
wat doe je aerox-GAY...
ik zeg alleen even dat een nrx op 70cc niet per definitie slecht is,....jah op een flinke 70cc doet ie het niet goed nee, maar dat ontken ik toch ook niet dus hou je quasi-intelligente opmerkingen ff voor je...
met je "poepcilinder" gezeik, ga jij maar lekker spelen met je metal.

doeidoei, (K) op je grafkist

He anders ga jij die MHRunner effuh in z`n kont nemen want die is net zo irri als jij
 
Originally posted by speedfreak:
wat doe je aerox-GAY...
ik zeg alleen even dat een nrx op 70cc niet per definitie slecht is,....jah op een flinke 70cc doet ie het niet goed nee, maar dat ontken ik toch ook niet dus hou je quasi-intelligente opmerkingen ff voor je...
met je "poepcilinder" gezeik, ga jij maar lekker spelen met je metal.

doeidoei, (K) op je grafkist

Doe ff normaal loser, en een nrx is altijd slecht.
 
Back
Top