afstellen 70cc roze top 21 mm TNT

Status
Not open for further replies.

sjorsenzo

Well-Known Member
gasteen,

ik heb een aprilia area 51, netjes opgeknapt ben er erg blij mee.
maar hij loopt nog niet zo lekker... hij komt er laat op en trekt niet erg snel weg. ook heeft hij een dip ongeveer vanaf de 60 daarna rijd ie wel door tot 85 / 90 km pu maar hij moet veel harder kunnen met deze setup:

roze top 70cc
21 mm TNT carburatuer
hebo membraam
MHR overrange vario
MHR overange poulies
MHR delta clutch koppeling
volle race krukas pen 10
malossi kevlar v-snaar
gianelli shot

trek en druk veertjes en sproeier en vertanding weet ik niet... dat is dus ook een beetje mijn probleem hij moet en zal harder en beter gaan lopen maar hoe? enig idee ik hoor het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Ik had eerst ongeveer zelfde setup alleen dellorto ipv tnt, ik had sproeier 88, ontgrenst stnd luchtfilter, malossi rode drukveer, polini gele trekveren
 
ja ik zal dat eens even nakijken, heb alleen niet zoveel tijd:S
zit namelijk midden in een toetsweek...
jullie horen het nog van me
 
ik kreeg hem met een TNT 21 mm,
volgensmij zou het niet erg veel uit maken als ik een nieuwe dellorto 21mm koop?
 
ik ken de tnt versie niet , maar meestal is imitatiezooi gewoon kut..

daarom..

maar je zegt dat je eerst een Dell'orto had , wat bedoel je daar dan mee?
 
nee ik had er geen een, ik bedoelde een nieuwe kopen.
volgensmij is er niks mis met die TNT carburateur hoor,
maar als ik nou binnenkort even trek en druk veertje en sproeier en gewichtjes laat weten wou je me er dan mee kunnen helpen?
 
om af te stellen moet je gewoon een aantal drukveren , trekveren rollen , shims etc. etc. kopen en dan gaan testen..

beter koop je een GOEIE carburateur , dus een echte Dell'orto..

is een eenmalige investering maar dan is dat wel goed en scheelt je een enorme ergernis bij het afstellen...
 
ik heb trouwens een ontsteking die het niet.... hij brult vreselijk opeens en ik kan geen volgas geven. nou lijkt het mij voldoende om er een race ontsekin in te pompen
 
je bedoelt dan dat de ontsteking kapot is?

een standaard ontsteking werkt prima , zelfs bij een Evo setup nog wel..
 
he melf,
ik dnek inderdaad dat ie kapot is, ik heb ook wel een nieuwe liggen nog maar zat te twijfelen of ik er nou een race ontsteking op zou zetten.

en lodewijk ja hij brult een soort van ik kan geen vol gas geven hij trekt het niet.
waar het verder aan zou kunnen liggen weet ik niet.
hij kan echt heel hard. maar hij gaat nog maar 90 en bij het weg rijden moet ik geen volgas geven want dan krijg ikdat geluid weer, dat heb ik trouwens telkens als ik teveel gas geef
 
Nou, heel veel meer dan 100km/h zul je niet halen met een standaard vertanding hoor.
Maar als ik jou zo hoor klinkt het mij alsof je een te kleine sproeier hebt. Bedoel je niet gewoon een "Bwoaahp" geluid? Inzakken in toeren bij in 1x vol gas geven?
 
ik weet niet wat voor vertanding erop zit, maar ik heb de 115 km pu gehaald en ik weet gewoon dat zoiets harder moet kunnen.. ik zal een setjes sproeiertjes kopen en even iets proberen je hoort het nog van me bedankt!
 
115 km/u haal je niet met een std vertanding ..

op je teller misschien...

een area loopt met alleen met een leovinci RS uitlaat ook al 95 op de teller..
 
ik had het ook over de teller.. jammer genoeg:(
ik stap morgen even naar degen die hem in elkaar gezet heeft en dan vraag ik even wat erin zit qau druk en trek veertje en gewichtjes en sproeier dan ga ik eens even kijken wat ik eraan kan doen nog bednakt allemaal;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top