Afstel vraagje...

EvoFOX

EvoFOX
Ik ben mijn Malossi rotor aan het afstellen en ik krijg vonken uit mijn bougie maar als ik een keer kick komt er ineens een knal uit me cilinder. Als ik daarna kick doet ie niks anders...Af en toe komt er een knal uit...Echt vaag.

Ik heb me blokje weggebracht bij EPC om te tunen en denk niet echt dat me ontsteking verkeerd staat afgesteld...omdat hun dat zouden doen :-)
Ligt dit tog aan een verkeerde afstelling van mijn rotor?

BTW: Dit is wel de eerste keer dat me scooter in elkaar zit met de volgende setup:

Alles Evo
Mikuni 28mm

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...want hij zou tog moeten starten denk ik

GreetZ maan
 
Advertisement - register to remove this

Dat ploffen komt meestal omdat het mengel niet goed verbrand. Dit kan komen door een verkeerde ontstekingstijdstip of je ontsteking maakt gewoon slecht contact. Probeer eens een nieuwe bougie en loop je bougie-kapel/dop etc even na. (gewoon stuk voor stuk alles uitsluiten)

Leg ook meteen een massa-kabeltje aan. En je ontstekingstijdstip checken is ook zkr geen overbodige luxe, dit gaat heel makkelijk met een micro-metertje.

Volgens mij zijn er trouwens heel veel van dit soort topics langsgekomen. Search er ff anders op.
 
knallen kan ook simpel komen door een verkeerde carburateur afstelling , en wel te weinig mengsel..

de rotor moet gewoon een 2,25mm voorontsteking staan , dan moet het goed zijn. verder is het belangrijk dat alles wat massa moet maken ook echt goed massa maakt , en er moet een massakabel van het blok naar het frame , het liefste bij de massa van de bobine en cdi aan..
 
Hartstikke bedankt voor the informatie...
Ik ga het even nalopen en hoop het te vinden...zo niet...dan vind ik jullie wel weer :-)

GreetZ maan

knallen kan ook simpel komen door een verkeerde carburateur afstelling , en wel te weinig mengsel..

de rotor moet gewoon een 2,25mm voorontsteking staan , dan moet het goed zijn. verder is het belangrijk dat alles wat massa moet maken ook echt goed massa maakt , en er moet een massakabel van het blok naar het frame , het liefste bij de massa van de bobine en cdi aan..
 
Back
Top