Aerox wil niet starten

SMB89

Well-Known Member
Hey,

IK heb even een vraag..

ik heb een paar dagen geleden naar mijn achterlicht gekeken omdat die constant brandt.
na dat gedaan te hebben wil mijn scooter niet meer starten(ook niet met kickstart).
volgens mij is mijn accu verrot.. maar zou t ook ergens anders aan kunnen liggen?

Groet,

Sander
 
Advertisement - register to remove this

Hoe bedoelde je exact dat je achterlicht altijd aanstaat? Ook nadat je de sleutel uit het contact hebt gehaald?

Het kan zijn dat er een zekering door is gebrand nadat je er naar hebt gekeken of de accu is inderdaad leeg/kapot. Je kan dit simpel controleren door een multimeter te pakken en daarmee aan de slag te gaan.
 
meestal is het inderdaad de remlichtschakelaar ik weet niet hoe je hm hebt uitgezet dat remlicht (als je dat hebt gedaan door de lamp weg te halen) maar soms is bij een scooter de lamp ook gewoon een doorgever van het stroomcircui als je de lamp weghaald werkt de rest ook niet zeg maar (dat zou het niet starten verklaren) vaak zit gewoon het pinnetje vast van de schakelaar hij blijft ingeknepen staan ff met een punttangetje uittrekken (hij kan vies zijn daar) en kijken als je de draadjes verkeerd aansluit blijf ie ook branden ( heeft niemand een geintje uitgehaald)
 
vaak heeft een scooterlampje 2 gloeidraden als je hm op groot licht zet gaat de grotere draad aan. is die kapot dan werkt je gewone licht wel .zet je je grote licht aan dan gaat die stroom naar je achter licht waardoor die opeens flink gaat branden
 
Back
Top