Aerox wil niet stationair lopen.

Thijmenwkm

New Member
Hallo,



lk heb een Aerox van 2007 Rossi Edition met elektrische choke
Zit ook een werkende toerenteller op.


-50cc

-17.5mm carburateur

-Volgens de website zit er een sproeier 90 in (M2trading)

-Malossi Vario (denk zo'n Malossi vario kit)

-Rode drukveer

-Polini uitlaat

-Trekt goed, loopt ongeveer 85




De Aerox wil maar niet stationair lopen, heb afwijkende luchtschroef 1.5 slag open en heen en weer te draaien maar als hij blijft niet stationair lopen, maar als hij blijft niet stationair lopen, maar ook koud stationair maar warm te veel hoog. En als ik hem terug uitdraai dan loopt hij warm wel stationair maar koud niet.



Nu heb ik een nieuwe 17.5mm carburateur gekocht en geplaatst en niet goed. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
 
Advertisement - register to remove this

Afstellen van de carburateur doe je altijd met warm gedraaide motor.
17.5mm carburateur

-Volgens de website zit er een sproeier 90 in (M2trading)
Dus je hebt zo die nieuwe carburateur erop geslingerd met hoofdsproeier 90 die M2-trading erin geschroefd heeft?

Heeft de scooter met de oude carburateur ooit wel goed gelopen of heb je de scooter gekocht zoals hij nu is?
Heb je de sproeiers van de oude en de nieuwe carburateur al eens vergeleken kwa grootte?

Heeft deze carburateur een elektrische- of een handchoke?
Indien een elektrische, heb je deze op werking gecontroleerd?
 
Afstellen van de carburateur doe je altijd met warme gedraaide motor.

Dus je hebt zo die nieuwe carburateur erop geslingerd met hoofdsproeier 90 die M2-trading erin geschroefd heeft?

Heeft de scooter met de oude carburateur ooit goed gelopen of heb je de gekocht zoals hij nu is?
Heb je de sproeiers van de oude en de nieuwe carburateur al eens sproeiers kwa grootte?

Heeft deze carburateur een elektrische- of een handchoke?
Indien een elektrische, heb je deze op werking gecontroleerd?
Ja heb hem zo eronder gehangen zoals hij geleverd is, met oude carburateur bleef hij ook niet stationair lopen en was de vlotterbak lek, vandaar dat ik een nieuwe had besteld.

Het is een elektrische choke. De carburateur is nieuw inclusief elektrische choke dus moet goed zijn
 
Thijmen,

jammer dat je geen antwoord geeft op de twee andere vragen in mijn post#4 want die zijn niet onbelangrijk om te weten.

De carburateur is nieuw inclusief elektrische choke dus moet goed zijn
Als je ervan uit gaat dat die Chineesjes welke deze nieuwe carburateur in elkaar hebben geschroefd en Thijmen kennen bij voor- en achternaam en bovendien weten met welke scooter Thijmen rijdt en welke setup erop zit, zit het wel snor met hoofdsproeier 90, denk je niet?

Ik ga er toch ook van uit dat de nieuwe choke niet defect is, maar met DMP weet je dat maar nooit.
Maar de choke kan ook niet werken door andere oorzaken, heb je bijvoorbeeld de spanning van de choke al eens gemeten met draaiende motor?
Of heb je de serieweerstand van de choke al eens gemeten?
 
Thijmen,

jammer dat je geen antwoord geeft op de twee andere vragen in mijn post#4 want die zijn niet belangrijk om te weten.


Als je ervan uit gaat dat die Chineesjes welke deze nieuwe carburateur in elkaar hebben geschroefd en Thijmen kennen bij voor- en beschikken en weten met welke scooter Thijmen bestuurt en welke setup erop zit, zit het wel snor met hoofd sproeier 90, je niet?

Ik ga er toch ook van uit dat de nieuwe choke niet defect is, maar met DMP weet je dat maar nooit.
Maar de spanning van de choke al eens gemeten met draaiende motor?
Of heb je de serieweerstand van de choke al eens gemeten?
Om even terug te komen op je post #4
-Heb hem al gekocht toen hij niet stationair liep, dus het was al zo.
-Heb de sproeiers niet bekeken omdat het bij de andere carb ook niet goed was.
-Het is 1 met elektrische choke en heb deze niet getest op goed vertrouwen dat hij het doet omdat deze nieuw is.
Hoop zo de vragen van post #4 te hebben beantwoord.

Om de vragen van post #8 te beantwoorden.
- heb de spanning van de choke niet gemeten.
-De serie weerstand heb ik ook niet gemeten.

Uit mijn vorige 17.5mm carburateur kwam ook veel wit achtige rook, dat is nu goed over.

Ik heb van de man waarvan ik de Aerox heb gekocht ook nog een 12mm carb gekregen (ziet er niet super netjes uit, lijkt wel origineel)
Is het misschien handig om deze ook is te testen?
 
Last edited:
Hallo,



lk heb een Aerox van 2007 Rossi Edition met elektrische choke
Zit ook een werkende toerenteller op.


-50cc

-17.5mm carburateur

-Volgens de website zit er een sproeier 90 in (M2trading)

-Malossi Vario (denk zo'n Malossi vario kit)

-Rode drukveer

-Polini uitlaat

-Trekt goed, loopt ongeveer 85




De Aerox wil maar niet stationair lopen, heb afwijkende luchtschroef 1.5 slag open en heen en weer te draaien maar als hij blijft niet stationair lopen, maar als hij blijft niet stationair lopen, maar ook koud stationair maar warm te veel hoog. En als ik hem terug uitdraai dan loopt hij warm wel stationair maar koud niet.



Nu heb ik een nieuwe 17.5mm carburateur gekocht en geplaatst en niet goed. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Waarom de luchtschroef?? als je die 1.5 slag open hebt zo laten en dan de stationair schroef in draaien tot deze wel blijft lopen. Of haal je die 2 door elkaar?
 
Waarom de luchtschroef?? als je die 1.5 slag open hebt zo laten en dan de stationair schroef in draaien tot deze wel blijft lopen. Of haal je die 2 door elkaar?
Ja luchtschroef staat op 1.5 slag en daarna heb ik de stationair schroef ingedraaid, maar blijft dan niet stationair lopen. Ik moet hem zover indraaien dat ik haast kan rijden zonder zelf gas te geven
 
Last edited:
Back
Top