Aerox wheelie setup?

YoloBearUnited

Snelle grasmaaier bestuurder
Titel zegt het al,

Ik zou graag mijn aerox iets geschikter willen maken voor wheelies alleen aangezien deze bijna dagelijks gebruikt wordt wil ik er geen dikke terugloop onder plempen waardoor mn scooter ineens 120 op de gps loopt. Heb er nu een sito uitlaat onder zitten en die houd ik graag (kreeg ik nieuw bij de scooter ;)) Deze is al wel ontgrenst.

Maar goed terug naar de topic, iemand voorstellen? Ik zat te denken aan iets met mijn vertanding te doen, er zit op het moment een std vertanding in en ik ben ook niet bekend met hoe en wat en de verhoudingen ed..

Daarnaast zat ik aan 70cc te denken maar weet niet hoe dat reageert met mijn huidige uitlaat en of het wel nut heeft/ waard is voor wat het is. Mocht een 70cc het waard zijn, wat valt dan aan te raden?

Zoals al duidelijk is ben ik nog nieuw op het hele fenomeen van echte scooter tuning, ik kan hem van top tot teen standaard opnieuw opbouwen maar tuning is voor mij een nog onbekende tak van sport. Ik hoop hier heel wat (nuttige en toepasselijke) kennis op te doen.

bij voorbaat dank voor het meedenken!


P.S. ik ben nieuw op dit forum dus als daar nog opmerkingen oid over zijn hoor ik het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Dr70 cilinder nemen, lopen niet enorm hard, kan wel met sito, geschikt voor dagelijks gebruik en kan wel helpen met wheelies.
 
Booster/ slider vertanding maakt ook veel uit die is wat korter waardoor je meer trekkracht hebt.
Dit heeft natuurlijk geen zin, std vertanding is voldoende. Aerox is erg zwaar bij de voorvork. Dus als je echt een beetje fatsoenlijk wheelies wil kunnen trekken neig je al naar een roze top of een polini corsa icm met iets van een 21mm carb en een leuke uitlaat.

maar aangezien je meer voor een std setup wilt gaan raad ik idd een dr70 aan icm met de sito die je al hebt aangezien je geen terugloper wilt.
 
Maak je geen zorgen dat je met een teruglopertje al 120 gaat redden Dr70 19mm en een sito+ en je hebt een onopvallend wheelie apparaat
 
Maak je geen zorgen dat je met een teruglopertje al 120 gaat redden Dr70 19mm en een sito+ en je hebt een onopvallend wheelie apparaat
Nee goed, maar was eerder een overdreven voorbeeld. Ik heb de dr70 al onderweg maar moet wachten met een grotere carb vanwege omstandigheden.. Kan ik ook weg komen met de standaard 12mm of niet? ik heb namelijk gehoord dat je dan je temp goed in de gaten moet houden omdat ie heel warm wordt.

Nou heb ik wel een temperatuurmeter van koso alleen als dit ding heel erg vastloper gevoelig is wacht ik er gewoon een maandje mee totdat ik mijn grotere carb heb.
 
Een 12mm carburateur is te klein voor een dr70. Waarschijnlijk krijg je het mengsel niet goed op orde en loopt de cilinder te arm. Aangezien je cilinder nieuw zal zijn is het juist belangrijk om het mengsel goed te hebben(Het mengsel bepaald de smering). De inloopperiode van een cilinder bepaald ook de levensduur. Ik zou het risico niet lopen als ik jouw was.

Een temperatuur teller is altijd een goed idee.
 
Mijn cilinder is een 2e handsje die al ingereden is, maar dan zal ik wachten met het monteren ervan totdat ik een grotere carb heb.

Welke raden jullie aan? Ik dacht zelf aan 19 of zelfs 22mm maar ik weet niet hoe erg dat mijn snelhe verhoogt en of het überhaupt wel thuis hoort op zo’n setup..
 
Mijn cilinder is een 2e handsje die al ingereden is, maar dan zal ik wachten met het monteren ervan totdat ik een grotere carb heb.

Welke raden jullie aan? Ik dacht zelf aan 19 of zelfs 22mm maar ik weet niet hoe erg dat mijn snelhe verhoogt en of het überhaupt wel thuis hoort op zo’n setup..
Ik heb nu een dr 70 onder mijn setup. Ben daarbij ook van 12 mm naar 19 gegaan, je merkt wel overduidelijk een verschil. Denk dat je het zelfs wel met idd een 22 mm kan doen.
 
Wat hebben mensen toch met wheelies? Dat is echt zo anno 90 er jaren.
Heb altijd al op n achterwiel gereden, wil het nu zonder trappers doen ;)
Post automatically merged:

Ik heb nu een dr 70 onder mijn setup. Ben daarbij ook van 12 mm naar 19 gegaan, je merkt wel overduidelijk een verschil. Denk dat je het zelfs wel met idd een 22 mm kan doen.
Ah dus ik kan eerstvoorlopig wel wegkomen met de huidige 12mm die ik er op heb zitten, ik heb namelijk mijn budget voor onderdelen deze maand opgemaakt haha
Post automatically merged:

@Jari2003joling Weet je ook toevallig of een 19mm met std luchtfilter en spruitstuk past?
 
Last edited:
Heb altijd al op n achterwiel gereden, wil het nu zonder trappers doen ;)
Post automatically merged:


Ah dus ik kan eerstvoorlopig wel wegkomen met de huidige 12mm die ik er op heb zitten, ik heb namelijk mijn budget voor onderdelen deze maand opgemaakt haha
Post automatically merged:

@Jari2003joling Weet je ook toevallig of een 19mm met std luchtfilter en spruitstuk past?
Die van mij wel, weet niet of dat met elke 19 mm carb zo is.
 
Heb altijd al op n achterwiel gereden, wil het nu zonder trappers doen ;)
Post automatically merged:


Ah dus ik kan eerstvoorlopig wel wegkomen met de huidige 12mm die ik er op heb zitten, ik heb namelijk mijn budget voor onderdelen deze maand opgemaakt haha
Post automatically merged:

@Jari2003joling Weet je ook toevallig of een 19mm met std luchtfilter en spruitstuk past?
Daarom dat er nooit profiel op je achterband zit.
 
Back
Top