aerox valt stil bij meer dan 1/10 gas

DanieLL.05

Member
Hallo,

Ik heb met een maatje van mij even een andere aerox geprobeert te fixen. Ik heb hierbij mijn carb spruitstuk + membraan even overgezet om te testen of zijn scooter het dan wel zou doen. Toen ik hem weer terug op die van mij zette liep hij nog perfect staionair maar als ik meer dan 1/10 gas geef dan valt hij uit, heb niks van sproeiers verandert of iets gewoon overgezet en terug. hoe kan dit ineens? heb ook al gekeken op valse lucht door met rem reiniger rond alle randjes te spuiten

hij heeft het wel perfect gedaan voor ik hem eraf en erop had gehaalt.

sproeier 92
17.5 carb
std lucht filter
50cc std
 
Advertisement - register to remove this

Zojuist gecheckt met remreiniger en ik kan echt niks vinden. overal rond mijn carb + spruitstuk gespoten en geen verschil in toeren.
nu gaat helemaal niet meer vooruit. stationair blijft die relatief goed doen maar zodra ik iets van gas geef valt hij meteen uit.
Ik snap er helemaal niks meer van, Iemand tips?!
 
nope, geen nieuwe pakking omdat de pakking die er op dit moment op zit nog (in mijn ogen) goed is. voor de rest alleen een beetje met de lucht schroef gekloot omdat ik dacht dat hij meschien niet genoeg kreeg.
 
En je denkt niet dat die dingen misschien wel wat te maken hebben met het feit dat je niet kan rijden? Omdat jij denkt dat een pakking of 2 pakkingen nog goed zijn wil niet zeggen dat dat ook zo is he Mij maakt het verder geen hol uit dat je niet kan rijden, maar zou lullig zijn wanneer je door 2 pakkingen van een eurotje niet kan rijden.

Maargoed als je het eraf haalt op een andere scooter monteert en weer terug zet kan er vrij weinig kapot gaan. Tenzij je de carb ff op de grond laat stuiteren. Dus als je alles hebt schoon gemaakt en ooit nieuwe pakkingen ertussen doet dan zou het moeten werken. Zo simpel zou het moeten zijn
 
voor de rest alleen een beetje met de lucht schroef gekloot omdat ik dacht dat hij meschien niet genoeg kreeg.
Beetje rare redenatie, maar goed....

Luchtschroef is alleen van invloed op stationair draaien en het moment dat je de gasschuif lichtjes open draait.
Daarna doet de "luchtschroef" niks meer of laat me het correct zeggen, naar mate je het gas verder open draait des te minder heeft de stand van de "luchtschroef" invloed op het totale mengsel.

Jouw probleem is duidelijk een kwestie van een te arm mengsel, dus;

  • Of er wordt ergens valse lucht getrokken.
  • Of er zit eens sproeier verstopt.
Dus als je zeker weet dat het eerste punt in orde is, maak je carburateur schoon.
 
Beetje rare redenatie, maar goed....

Luchtschroef is alleen van invloed op stationair draaien en het moment dat je de gasschuif lichtjes open draait.
Daarna doet de "luchtschroef" niks meer of laat me het correct zeggen, naar mate je het gas verder open draait des te minder heeft de stand van de "luchtschroef" invloed op het totale mengsel.

Jouw probleem is duidelijk een kwestie van een te arm mengsel, dus;

  • Of er wordt ergens valse lucht getrokken.
  • Of er zit eens sproeier verstopt.
Dus als je zeker weet dat het eerste punt in orde is, maak je carburateur schoon.
Dankje! Ga het zo direct proberen
 
valse lucht geeft in mijn ervaring ook voornamelijk problemen bij stationair/deellast, vol gas gaat er toch meer lucht langs sproeiers enzo..
en bij valse lucht zou het stationair toerental toch omhoog gaan? (maar stationair toerental is "perfect" zei je)
en die scooter van je maatje deed ook nikx? gokje, je hebt vuile benzine van zijn scooter in je carburateur gehad en er zit nu een sproeier dicht.
 
Last edited:
Hallo, scooter gaat nog steeds geen kant op, sproeier is mooi schoon. Ga zo straks nog even kijken naar mijn vacuum leiding want heb gehoort dat dat het probleem kan zijn.
Post automatically merged:

valse lucht geeft in mijn ervaring ook voornamelijk problemen bij stationair/deellast, vol gas gaat er toch meer lucht langs sproeiers enzo..
en bij valse lucht zou het stationair toerental toch omhoog gaan? (maar stationair toerental is "perfect" zei je)
en die scooter van je maatje deed ook nikx? gokje, je hebt vuile benzine van zijn scooter in je carburateur gehad en er zit nu een sproeier dicht.
Klopt, alleen hij had last van een lekke krukas keering. Voor de rest carb mooi schoon
 
Hallo, scooter gaat nog steeds geen kant op, sproeier is mooi schoon. Ga zo straks nog even kijken naar mijn vacuum leiding want heb gehoort dat dat het probleem kan zijn.
Post automatically merged:


Klopt, alleen hij had last van een lekke krukas keering. Voor de rest carb mooi schoon
Als je bougie nat word zal daar weinig mee aan de hand zijn.

Verder je membraam al getest? Ff eruit trekken beetje benzine aan de bovenkant erin. Druppelt het eruit aan de onderkant is die kapot. Of kijk ff tegen het lucht in, komt er licht door is die kapot.
Filter enzo er wel allemaal terug opgezet?
Slangklem op je spruitstuk goed vast?
Carb helemaal in je spruitstuk?
Luchtschroef helemaal indraaien en 1.5 slag terug open draaien om te beginnen.
 
hallo, ben er net achter gekomen wat mn probleem is. carb was helemaal schoon. (voor de zekerheid kompleet uit elkaar gehaalt). Ik heb vervolgens de bougie eraf gehaalt en zag pakkings materiaal + blauwe vloeistof op mn boegie zitten. Eindstand het is een lekke koppakking
Post automatically merged:

oh en nog een vraag, mijn membraan heeft ong 0.25mm speling tussen de kleppen, is dit erg of niet?
 
Back
Top