This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

aerox tuning

1 kleine tip.
De P1 vario is SUPER goedkoop, met een reden.
De nieuwe lading van P1 vario's, 2008 -> hebben een klein opstaand randje bovenaan de glijbaan.
Gewoon een ruw randje die niet strak is afgewerkt. Maar dit zorgt er wel voor dat als jij op topsnelheid rijd, dat je rollen slijten als een gek.

Hoe los je dit nou op? Nou, simpel. Je pakt een stukje schuurpapier - korrel 240 of iets dergelijks (werkte prima voor mij, dus nee jongens je hebt geen korrel 2000 nodig)
En je schuurt het kleine randje gewoon weg, is letterlijk een werkje van ongeveer 10 minuten. Daarna heb je erg lang plezier van je P1 vario want dat ding is rete sterk.

Om je vario te vervangen ben je ook een stukje gereedschap nodig, een varioblokkeersleutel, dit om je vario te blokkeren zodat je die moer los kunt draaien.
Ik neem aan dat je wel ring/steeksleutels hebt

Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar
 
Ik heb wel een vraag voor je, aangezien je duidelijk wat weet van de P1 vario.

Hoe zit het dan met dat weg geschuurde randje, dit is nu toch heel grof, dus slijt het daar niet sneller door dan?
Moet je dit niet polijsten of iets dergelijks?
 
Daar heb ik toen der tijd inderdaad ook nog even over lopen denken, het randje was aardig glad. Dus wat heb ik gedaan, heb een paar oude rolletjes die nog net rond waren erin gedaan, en even een tijdje vol gas rondgereden.

Daarna waren de randjes gewoon helemaal spekglad, heb ook verder geen last van snel slijtende rolletjes of iets dergelijks, en hij liep zo'n 1500km met dezelfde rolletjes (die ik zo'n week geleden heb vervangen ivm de Bidalot).

Misschien een beetje omslachtig, maar heb geen dremeltje en polijstspullen tot mijn beschikking.
 
Maakt verder ook niet uit dat je die spullen niet hebt, als het zo ook werkt waarom niet.
Als het niet sneller slijt door dat ruwe randje maakt het geen zak uit.

Is dit bij alle P1 vario van na 2008, dus Pia, Mina, Peugeot, etc, etc?
 
Volgens mij gewoon bij alle soorten zo, weet het alleen zeker van Minarelli. Aangezien ik zelf een Minarelli blok heb
 
chill oke komt goed ik krijg de ideale scooter voor een 16 jarige*D
maar als ik 18 ben en een motor rijbewijs heb haal ik alle begrezingen eruit en neem ik toch een andere set up, want jullie zijden dat er nog een sproeier bij in moest ofz? is dit dan een betere set up?

Set-up:

-Gianelli Extra Chroom uitlaat
-Malossi Gele drukveer
-Omega zwarte trekveren
-4.0 Gram rollen
-Vario Ring eruit
-Maatje 88 sproeier
 
Ja dat is een aardige RICHTLIJN.
Maar dat is als je brommer volledig ontgrenst is.

Verder zul je dan moeten gaan (testen = afstellen) wat voor jou scooter het beste loopt.

Ik noem maar even een voorbeeld, misschien moet jij wel 3.5 gram rollen hebben en sproeier 80.
Dat kan ik via mijn beeldscherm natuurlijk niet zeggen, maar dan snap je mijn punt denk ik.
 
ja weet ik maar ik vroeg ook advies aan iemand die dezelfde scooter heeft als ik en hij gaf mij ook een goed advies wat het best zal lopen op mijn aerox 2009. en als ik dit goed afstel moet hij 80-85 wel hale zegt ie
 
jep en als ik 18 ben en ik heb een motor rijbewijs kan de politie mij ook niks meer maken*D en daar gaat het natuurlijk om, hard scheuren zonder problemenO-)
 
Als je dan een scooter hebt, en hij loopt 80, ben je nog de sjaak.
Hij staat dan namelijk nog gewoon op brommer kenteken
 
Maar hoe ga jij een motor kenteken op een scooter met brommer kenteken krijgen?

Of je moet zin hebben om van alles aan te passen en te laten herkeuren..

Kan je beter een echte motor halen..
Een leuke 125cc/250cc, bijvoorbeeld een Honda Dylan oid.
 
Keuren, en alle andere ellende die erbij komt kijken kost bijna net zo veel.

Als je deze scooter verkoopt, en een motorscooter koopt is het net zo duur.

Denk aan een Honda Dylan.

Ga er eerst maar eens op ééntjes rijden, en oordeel dan nog eens.
Vind zo Dylan 10 x beter rijden dan een opgefokte Rox.