Aerox tuning hulp gezocht

Thijn2008

New Member
Wie o wie kan en wil mij helpen? Ik jongen van 15 jaar doet VMBO voertuigtechniek en ik probeert een eigen project
af te maken. Ik probeer een standaard Aerox op te knappen en te tunen.
Ik kan geen bedrijf vinden die de karter wil of kan kotteren (omgeving Zeeland of daarom heen). Ik heb al een
cilinder en een uitlaat gekocht.
De hele brommer is momenteel uit elkaar gehaald. Ik heb alleen een beetje hulp nodig van iemand
die mij vertellen hoe en in welke volgorde ik de brommer weer in elkaar kan zetten (uiteraard na het kotteren).
Ik ben handig genoeg om het zelf te doen maar weet alleen niet in welke volgorde.
 
Advertisement - register to remove this

Wie o wie kan en wil mij helpen? Ik jongen van 15 jaar doet VMBO voertuigtechniek en ik probeert een eigen project
af te maken. Ik probeer een standaard Aerox op te knappen en te tunen.
Ik kan geen bedrijf vinden die de karter wil of kan kotteren (omgeving Zeeland of daarom heen). Ik heb al een
cilinder en een uitlaat gekocht.
De hele brommer is momenteel uit elkaar gehaald. Ik heb alleen een beetje hulp nodig van iemand
die mij vertellen hoe en in welke volgorde ik de brommer weer in elkaar kan zetten (uiteraard na het kotteren).
Ik ben handig genoeg om het zelf te doen maar weet alleen niet in welke volgorde.
Post automatically merged:

Het is origineel een 50 cc met een 70cc blok.
Ik wil hem tunen naar 94 cc.
Ik hem de hele brommer gestript en ben nu alle onderdelen aan het schoonmaken, eventueel opknappen en spuiten.
Wil de frame weer in elkaar zetten. Ondertussen de cilinderwand laten kotteren zodat ik de blok weer in elkaar kan zetten.
De transmissiedeksel weer terug erop gezet. Maar nu blijft het hangen omdat ik niemand kan vinden die voor mij
kan koteren met eigen aangeschafte onderdelen. Als dat ik gedaan zou ik dacht ik kunnen beginnen met alles weer terug in mekaar
te zetten.
Post automatically merged:

Ik weet dat wel alleen geef is wat meer info. Fotos en setup
Het is origineel een 50 cc met een 70cc blok.
Ik wil hem tunen naar 94 cc.
Ik hem de hele brommer gestript en ben nu alle onderdelen aan het schoonmaken, eventueel opknappen en spuiten.
Wil de frame weer in elkaar zetten. Ondertussen de cilinderwand laten kotteren zodat ik de blok weer in elkaar kan zetten.
De transmissiedeksel weer terug erop gezet. Maar nu blijft het hangen omdat ik niemand kan vinden die voor mij
kan koteren met eigen aangeschafte onderdelen. Als dat ik gedaan zou ik dacht ik kunnen beginnen met alles weer terug in mekaar
te zetten. Setup Polini Big Evo 94cc Yasuni c40 34mm stage 6 carb met stage 6 luchtfilter erop polini vario polini ontsteking
 

Attachments

  • Cilinder kit.jpg
    Cilinder kit.jpg
    161.9 KB · Views: 12
  • Frame.jpg
    Frame.jpg
    189.2 KB · Views: 12
  • Motorblok.jpg
    Motorblok.jpg
    227.7 KB · Views: 13
  • Uitlaat en cilinder 94cc.jpg
    Uitlaat en cilinder 94cc.jpg
    160 KB · Views: 13
  • Cilinder kit.jpg
    Cilinder kit.jpg
    161.9 KB · Views: 13
  • Frame.jpg
    Frame.jpg
    189.2 KB · Views: 13
  • Motorblok.jpg
    Motorblok.jpg
    227.7 KB · Views: 10
  • Uitlaat en cilinder 94cc.jpg
    Uitlaat en cilinder 94cc.jpg
    160 KB · Views: 13
Last edited:
Ok dat is inderdaad wel heel extreem. Je hebt in iedergeval ook nog een speciale krukas nodig. Midden bok eronder uit (succes ermee). En je hebt nog een 128mm achterpoulie nodig met passende v-snaar. Verder kun je hem naar twins brengen om het te laten koteren.
 
Post automatically merged:

Het is origineel een 50 cc met een 70cc blok.
Ik wil hem tunen naar 94 cc.
Ik hem de hele brommer gestript en ben nu alle onderdelen aan het schoonmaken, eventueel opknappen en spuiten.
Wil de frame weer in elkaar zetten. Ondertussen de cilinderwand laten kotteren zodat ik de blok weer in elkaar kan zetten.
De transmissiedeksel weer terug erop gezet. Maar nu blijft het hangen omdat ik niemand kan vinden die voor mij
kan koteren met eigen aangeschafte onderdelen. Als dat ik gedaan zou ik dacht ik kunnen beginnen met alles weer terug in mekaar
te zetten.
Post automatically merged:


Het is origineel een 50 cc met een 70cc blok.
Ik wil hem tunen naar 94 cc.
Ik hem de hele brommer gestript en ben nu alle onderdelen aan het schoonmaken, eventueel opknappen en spuiten.
Wil de frame weer in elkaar zetten. Ondertussen de cilinderwand laten kotteren zodat ik de blok weer in elkaar kan zetten.
De transmissiedeksel weer terug erop gezet. Maar nu blijft het hangen omdat ik niemand kan vinden die voor mij
kan koteren met eigen aangeschafte onderdelen. Als dat ik gedaan zou ik dacht ik kunnen beginnen met alles weer terug in mekaar
te zetten. Setup Polini Big Evo 94cc Yasuni c40 34mm stage 6 carb met stage 6 luchtfilter erop polini vario polini ontsteking
Leuk wat je aan t bouwen ben, bliif lekker op het forum. Ga je een overrange erop doen of ni
 
Carters kan je toch opsturen ?? naar DDL bijv:
Of FF Google raadplegen , veel Tuners brengen de Carters zelf ook weg naar een bedrijf die de juiste Apperatuur in huis heeft .
Je zegt : Je heb de Cilinder al laten Kotteren ,, is er een nieuwe Nicasilwand ingezet ?
Ik weet niet hoe ver jou kennis op dit moment is ..... Weet waar je aan begin , het is niet FF zo simpel een snelle Set Up opbouwen.


.
 
Back
Top