Aerox trilt na revisie

Jesse Flipsen

New Member
Goedemorgen allemaal,

Ik heb van de week het blok van mijn aerox gereviseerd. Oftewel krukas en lagers enz vervangen. Voor de rest heb ik de cilinder en vario etc allemaal gewoon weer overgezet. Nou wou ik hem dus starten en dat ging allemaal goed. Maar wanneer hij stationair loopt trilt hij echt heel erg. Deed hij dus eerst niet. Wanneer ik wegtrek gaat het nog maar als ik gas loslaat doet hij het weer. Afstelling heb ik ook niks aan veranderd en liep altijd goed. Hopelijk weten jullie iets.

Mvg Jesse
 
Advertisement - register to remove this

Goedemorgen allemaal,

Ik heb van de week het blok van mijn aerox gereviseerd. Oftewel krukas en lagers enz vervangen. Voor de rest heb ik de cilinder en vario etc allemaal gewoon weer overgezet. Nou wou ik hem dus starten en dat ging allemaal goed. Maar wanneer hij stationair loopt trilt hij echt heel erg. Deed hij dus eerst niet. Wanneer ik wegtrek gaat het nog maar als ik gas loslaat doet hij het weer. Afstelling heb ik ook niks aan veranderd en liep altijd goed. Hopelijk weten jullie iets.

Mvg Jesse

Zal wel wat los zitten of krukas krom of scheef gemonteerd.
Lijkt me stug, krukas is gloednieuw
 
En een nieuwe krukas kun je niet scheef monteren? Of wat vergeten vast te draaien....

Uit je openingspost maak ik in elk geval al op dat je dit niet vaak hebt gedaan..... Niks mis mee maar een foutje is zo gemaakt he
Ja klopt, niet veel ervaring mee maar monteren ging gewoon goed. Daarna goed gecentreerd en liep hartstikke soepel
 
Valt spietje mooi in uitsparing vliegwiel? Kijk maar eens goed naar de spiebaan, vooraan is heel ondiep en kan zorgen voor onbalans.
Groet,
 
En een nieuwe krukas kun je niet scheef monteren? Of wat vergeten vast te draaien....

Uit je openingspost maak ik in elk geval al op dat je dit niet vaak hebt gedaan..... Niks mis mee maar een foutje is zo gemaakt he

Een krukas kan je wel scheef slaan.. Lagers kunnen wel niet helemaal haaks erin zitten, vaak is dit maar 1 of 2 graden verschil.. Ja en dat is zeker niet goed.

Trillen kan ook komen dat de lagers niet goed behandeld zijn geweest bij het monteren. Dus lagers gaar voordat je er mee wilt gaan rijden.
 
Haal de koppeling en Vsnaar er eens uit , en start de Scooter eens zonder koppeling , als de trilling weg is , zit het probleem in de koppeling.
Heb het blok al uit elkaar en gaat vermoedelijk om de lagers van de krukas, die hebben speling. Maargoed nieuwe lagers erin en kijken hoe t dan uitpakt. Ga ook iemand laten kijken of hij scheef of krom is
Post automatically merged:

Valt spietje mooi in uitsparing vliegwiel? Kijk maar eens goed naar de spiebaan, vooraan is heel ondiep en kan zorgen voor onbalans.
Groet,
Ja dat was wel een klein probleem. Overzetten van het spietje ging erg lastig. Heb er ook een stuk af moeten vijlen
 
In welk opzicht hebben de lagers speling? Er zit altijd een fractie speling op. De krukasspie bepaald enkel de positie van het vliegwiel. Het vliegwiel zelf draai je vast op de krukas.
 
In welk opzicht hebben de lagers speling? Er zit altijd een fractie speling op. De krukasspie bepaald enkel de positie van het vliegwiel. Het vliegwiel zelf draai je vast op de krukas.
Overal heel minimaal. De spie heb ik alleen te ver afgeveild dus steekt maar 1mm of iets meer uit
 
Tja, zie het maar als leer geld dan. Plaats een nieuwe as met lagers en een verse spie.
De spie kun je ook erin knijpen met een tang.
 
Tja, zie het maar als leer geld dan. Plaats een nieuwe as met lagers en een verse spie.
De spie kun je ook erin knijpen met een tang.
Nieuwe as is gelukkig niet nodig, nieuwe lagers wel maargoed net wat je zegt. Les voor de volgende
Post automatically merged:

Nieuwe as is gelukkig niet nodig, nieuwe lagers wel maargoed net wat je zegt. Les voor de volgende
Ja rij nu Yasuni R net 50cc wat opzich wel leuk is naar mis toch de koppel van de 70cc. Wil niet teveel opvallen uiteindelijk maar hoogstwaarschijnlijk gaat die Yasuni R er gewoon onder
 
Last edited:
Back
Top