Aerox TNT Cillinder

BerBer

Well-Known Member
Hallo bij easyparts heb ik een TNT cilinder gezien voor net 50 euro. Maar mijn vraag was is t een goede cilinder voor t geld?
Want per dag rij ik best wel veel.
Me setup is STAGE6 Uitlaat
prop en vario eruit maar voor de rest niks aan gedaan.
Top ligt nu rond de 80km/h en hoe hard gaat ie met 50snel dan?

Groet:#
 
Advertisement - register to remove this

Als je huidige cilinder nog gewoon goed is: 2km/u sneller
Huh Lodyx ik volg je ff niet8P De cilinder is gwn gloednieuw maar hoe hard ligt zn top dan? T zou tog geen 82km/u zijn, want mij is vertelt dat je rond de 130km/u kan halen met een 50cc snel. En wat is volgens jullie de beste 50snel cillinder?

Dit is de cilinder:

0118030307_hi.jpg
 
Ja met een RACE cilinder van malossi/polini of whatever. Die kostten dan ook geen 50 euro incl zuiger ed, en dan moet je wel wat meer vervangen dan alleen je cilinder.

Dit is gewoon een imitatie cilindertje, je zal er max 5 km meer of juist minder uit kunnen halen dan uit je originele.

Als je gewoon wat meer power wil gooi er dan een rustig 70cctje onder klaar
 
Je zult zeker geen snelheidswinst maken met deze cilinder tov je originele.

130 km/h met een 50snel is nogal onwaarschijnlijk.

De snellere al dan niet de snelste 50cc cilinders:
Malossi MHR Team 50
Polini evo 50
Hebo manston 50
 
Maar welke cilinder is een beetje betaalbaar? Ongeveer 100 euro wil ik er aan uitgeven. Ik heb wel een STAGE6 70cc kit gezien bij scootercare ter hilversum voor 125euro maar weet niet of die goed is? En hoe hard is max met die 70cc?:p
S6_cil_lc_min.jpg
 
Er is geen standaard snelheid/vermogen die een cilinder afgeeft.
Er zijn ontzettend veel factoren die daaraan meehelpen.

Daarnaast is het plaatje dat je laat zien een Stage6 50 snel vlinderpoort.
 
Koop gewoon een dr70 met zuiger ed, wordt door velen op dit forum als goede 70cc instap cilinder beschouwt, lekker laagtoerig maar wel een flink verschil in power met je originele 50cc (mits afgesteld maar dat spreekt voorzich)
 
Is volgens mij gewoon zo'n import cilinder.
Te vergelijken met dr50, misschien wat minder afwerking.


Helemaal niet te vergelijken met een DR!. die tnt cilindertjes zijn zacht gezegd kut afgewerkt. spoelpoorten zijn helemaal niet afgewerkt. ik heb ook een tnt cil maar dan AC en ik heb toch een paar uur erin moeten steken om de poorten iets of wat hetzelfde te krijgen want het reed voor geen meter. beter geef je iets meer uit en krijg je een (afgewerkte) cilinder.
Die tnt's zijn om te janken!
 
Helemaal niet te vergelijken met een DR!. die tnt cilindertjes zijn zacht gezegd kut afgewerkt. spoelpoorten zijn helemaal niet afgewerkt. ik heb ook een tnt cil maar dan AC en ik heb toch een paar uur erin moeten steken om de poorten iets of wat hetzelfde te krijgen want het reed voor geen meter. beter geef je iets meer uit en krijg je een (afgewerkte) cilinder.
Die tnt's zijn om te janken!

mja , ligt dat perse aan de cilinder? ;)

en afwerking boeit weinig voor de prestaties ,ik heb zat "ruige" cilinders gezien die wel gewoon goed reden , en snel ook.

dus wat je ZIET is niet altijd zoals het is.
 
waar zie jij die vlinderpoort?:+

waar zie je een 50cc??

wat op het plaatje staat is een Stage6 Pro , te zien aan de grootte van de zuiger en het feit dat ie bol is..

een Stage6 pro vind ik beter presteren dan een DR70 zo uit de doos , echter vind ik het nadeel van de stage6 pro dat de kop niet mooi aansluit soms met kans dat de zuiger de kop raakt , en dat de waterslang nog weleens van het tuitje af wil schieten.

verder heb je zat cilinders die mooi zijn voor dagelijks gebruik , zoals DR70 , Stage6 gietijzer , Polini gietijzer, Malossi gietijzer etc.

maar bedenk wel dat je met 70cc veel meer risico loopt om dingen kapot te rijden , zoals bijv. de krukas , membraanplaten , slijtage zal hoger zijn aan slijtagedelen zoals v-snaar , rollen etc.

vertanding is aardig kort voor 70cc etc. etc..
 
Ik heb die TNT cilinders op vooraad liggen, bij mij kosten ze ook 50 euro Let wel op ook bij easyparts zit er geen kop bij.

Wat je er wel bij krijgt zijn rolletjes, en trekveertjes.

Ik kan hem zo voor je bekijken heb er nog 2 op vooraad liggen, en evt kun je hem bij mij bestellen.

Stuur me dan een pm!
 
mja , ligt dat perse aan de cilinder? ;)

en afwerking boeit weinig voor de prestaties ,ik heb zat "ruige" cilinders gezien die wel gewoon goed reden , en snel ook.

dus wat je ZIET is niet altijd zoals het is.

Ja ok maar bij mijne had ik het fel dat wanneer hij eventjes stationair had gedraait en ik dan wou wegrijden dat hij sputterde.Dan reed ik een tijdje rond en deed hij het niet meer , maar als ik dan na 2of3 min terug wou vertrekken sputterde hij weer.Daarna heb ik de poorten bijgewerkt en was het weg.Kan zijn dat het bij andere cilinders niet zoveel uitmaakte maar bij mijne dus wel;)
 
dat heeft dus niks met de cilinder te maken ,en bovendien is stationair lopen nooit goed voor een 2 takt..

dat sputteren komt gewoon door een slechte afstelling , echt niet door die poorten hoor.
 
een 2 takt is een smeerding , een 2takt moet werken , als je deze te lang stationair laat lopen heb je kans dat je bougie vet slaat , en verder is het ook nergens goed voor..
 
Hmm ok dat heb ik nog nooit geweten. Maargoed het is natuurlijk wel fijn als je bij een stoplicht staat met je straatscootertje dat je niet de hele tijd gas hoeft te geven.
 
dat heeft dus niks met de cilinder te maken ,en bovendien is stationair lopen nooit goed voor een 2 takt..

dat sputteren komt gewoon door een slechte afstelling , echt niet door die poorten hoor.


ik heb de poorten afgewerkt en verder niks maar dan ook niks verandert geen sproeier of aan de luchtschroef gedraaid oid en het was weg, vind het zelf ook raar maar ben wel blij dat het opgelost is ;)
 
Back
Top