Aerox te sloom?

Jesss

New Member
Hoi ik heb een aerox laatst helemaal opnieuw opnieuw opgebouwd behalve de cilinder en krukas. Toen wou ik een topsnelheid test doen en reed ik max 63 km/h.
Setup:
50cc power one
Krukas power one
17.5mm carb (sproeier 88)
Std luchtfilter
Malossi membraam plaatjes VL11
Yasuni r (ontgrensd)
Malossi multivar (3.8gr rolletjes)
Std koppeling
Witte drukveer

Ik vroeg mij af wat dit probleem kan zijn
 
Advertisement - register to remove this

Rollen zijn veelste licht met een Malossi Multivar, denk dat je rond de 5,5 / 6 gram moet testen

Heb zelf ook een Aerox ( Malossi Sport 70 , Yasuni C16 ) en met 5,1 gram rollen heb ik nog lichte overtoeren met een Malossi Multivar..

Is je luchtfilter ontgrensd ? dan zal de sproeier rond de 84 zitten met jouw setup , denk nog wel wat lager maar zou beginnen met 84
 
Last edited:
Hoeveel gram zou ik dan nemen want hier boven zegt iemand tussen de 5,5 en 6 gram
Toen ik van een Power1 vario welke met Malossi Sport 70cc en Yasuni R goed reed met 3.8 gram rollen , naar een Malossi Multivar ging moest ik met de multivar zwaardere rollen omdat deze niet vooruit kwam vanwege zware overtoeren met 4 gram rollen , waardoor ik nu op 5.1 gram rollen zit met de Multivar .

Mijn ervaring is in ieder geval dat je met een Multivar een stuk zwaardere rollen nodig bent dan met een standaard vario of sport vario zoals de Power1 .

Maar elke scooter is anders ook kwa afstelling, heb je nu geen overtoeren dan?
 
Back
Top