70cc aerox gaat te sloom voor de setup

Dave0313

New Member
Ik heb een aerox (2003) met de volgende setup:
-Polini 70cc (laagtoerig)
-yasuni r
-dellorto 17,5 met sproeier 86
-Carbon membraan
-polini hi speed met 4,9 gram rollers
-Malossi delta clutch met gele druk en rode trekveren
Alle onderdelen zijn relatief nieuw
Met al deze onderdelen heeft de scooter toch moeite om harder dan 80 te gaan op de teller en ik zou zelf echt niet weten wat het probleem is. Het enige dat ik kan bedenken is dat de v-snaar aan vervanging toe is maar dit zal geen groot verschil maken denk ik. Ook lijkt er weinig verschil te zitten tussen vol gas en 75% gas qua snelheid en met vol gas maakt hij een beetje een soort bwaap geluid. Heeft iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn? Ik hoor het graag, want ik ben ten einde raad.
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk te lichte rolletjes erin. Maar ik zou eerst beginnen met een goede v snaar.

Verder is het vgm ook nog wel eens best kleine sproeier. Kan ook best wel wat groter in proberen. 100 ofzo en kijken wat hij dan doet
 
Ik heb een DR70 70cc op m'n tweetakt Neo's, heb de tuit uit de luchtfilter gehaald en rij ook met een dellorto 17,5mm, alleen heb ik er momenteel sproeier 132 in zitten

Alles onder de 120 loopt ie behoorlijk ruk mee. Ik vraag me af en toe wel eens af of ik het niet gewoon helemaal verkeerd aan het doen ben met mijn belachelijk grote sproeier, maar het ding loopt top en naar mijn idee zelfs nog een beetje arm.

Ding trekt flink en rijd 90kmh, 95 op een goeie dag.


Het eruithalen van de tuit in het luchtfilter maakte voor mijn Neo's een enorm verschil in alles wat er boven de 60 gebeurd.

Misschien een poging waard als je dat nog niet gedaan hebt? Wees er wel op voorbereid dat je dan een veel grotere sproeier nodig gaat hebben.
 
Ik heb een DR70 70cc op m'n tweetakt Neo's, heb de tuit uit de luchtfilter gehaald en rij ook met een dellorto 17,5mm, alleen heb ik er momenteel sproeier 132 in zitten

Alles onder de 120 loopt ie behoorlijk ruk mee. Ik vraag me af en toe wel eens af of ik het niet gewoon helemaal verkeerd aan het doen ben met mijn belachelijk grote sproeier, maar het ding loopt top en naar mijn idee zelfs nog een beetje arm.

Ding trekt flink en rijd 90kmh, 95 op een goeie dag.


Het eruithalen van de tuit in het luchtfilter maakte voor mijn Neo's een enorm verschil in alles wat er boven de 60 gebeurd.

Misschien een poging waard als je dat nog niet gedaan hebt? Wees er wel op voorbereid dat je dan een veel grotere sproeier nodig gaat hebben.
Ik heb een DR70 70cc op m'n tweetakt Neo's, heb de tuit uit de luchtfilter gehaald en rij ook met een dellorto 17,5mm, alleen heb ik er momenteel sproeier 132 in zitten

Alles onder de 120 loopt ie behoorlijk ruk mee. Ik vraag me af en toe wel eens af of ik het niet gewoon helemaal verkeerd aan het doen ben met mijn belachelijk grote sproeier, maar het ding loopt top en naar mijn idee zelfs nog een beetje arm.

Ding trekt flink en rijd 90kmh, 95 op een goeie dag.


Het eruithalen van de tuit in het luchtfilter maakte voor mijn Neo's een enorm verschil in alles wat er boven de 60 gebeurd.

Misschien een poging waard als je dat nog niet gedaan hebt? Wees er wel op voorbereid dat je dan een veel grotere sproeier nodig gaat hebben.
Bedankt voor de reactie! Ik zal eens een maat 100 110 en 120 kopen aangezien ze toch niet zo duur zijn en dan ff verder kijken.
 
Waarschijnlijk te lichte rolletjes erin. Maar ik zou eerst beginnen met een goede v snaar.

Verder is het vgm ook nog wel eens best kleine sproeier. Kan ook best wel wat groter in proberen. 100 ofzo en kijken wat hij dan doet
Bedankt voor het reageren! Ik zal zeker een nieuwe v-snaar halen
 
Ik heb een DR70 70cc op m'n tweetakt Neo's, heb de tuit uit de luchtfilter gehaald en rij ook met een dellorto 17,5mm, alleen heb ik er momenteel sproeier 132 in zitten

Alles onder de 120 loopt ie behoorlijk ruk mee. Ik vraag me af en toe wel eens af of ik het niet gewoon helemaal verkeerd aan het doen ben met mijn belachelijk grote sproeier, maar het ding loopt top en naar mijn idee zelfs nog een beetje arm.

Ding trekt flink en rijd 90kmh, 95 op een goeie dag.


Het eruithalen van de tuit in het luchtfilter maakte voor mijn Neo's een enorm verschil in alles wat er boven de 60 gebeurd.

Misschien een poging waard als je dat nog niet gedaan hebt? Wees er wel op voorbereid dat je dan een veel grotere sproeier nodig gaat hebben.
132 op een dr is veelste groot kerel dan krijgt hij ergens anders verse lucht vandaan
Dus lek
 
132 op een dr is veelste groot kerel dan krijgt hij ergens anders verse lucht vandaan
Dus lek

Ja dat dacht ik dus ook. Ik heb het idee dat het komt door de luchtfilter. Er zit wel een element in, maar hij is vrijwel open met hoeveel gaten die de vorige eigenaar erin geboord heeft. De vieze-lucht kant van de filter is gewoon een kaasrasp.
Inlaatspruitstuk etc. is niet lek. Dat heb ik al gecontroleerd.

Met 132 loopt ie dikke prima, verbruik is goed (1 op 30/35) en vermogen is prima. Ik zou bijna zeggen hij loopt geweldig.

Ik heb er al een tijdje niet meer naar omgekeken, maar ik moet eens kijken wat het doet als ik er weer een goede luchtfilter op zet. Ik vraag me af wat dat doet met 't vermogen, want het is een behoorlijk vlot scootertje nu.

Je zou zeggen hoe minder restrictie op de luchtinlaat, hoe beter. Lijkt erop dat dat niet is hoe het werkt voor een tweetakt scooter?
 
Lucht benzine verhouding 15 1
Dan heb je perfecte verbranding
Het is de gasstroom snelheid die belangrijk is
Gooi er maar een een stuk stofzuiger slang op je carb hoe langer hoe beter die trekt
Maar is voor de top weer minder
 
Last edited:
Ja dat dacht ik dus ook. Ik heb het idee dat het komt door de luchtfilter. Er zit wel een element in, maar hij is vrijwel open met hoeveel gaten die de vorige eigenaar erin geboord heeft. De vieze-lucht kant van de filter is gewoon een kaasrasp.
Inlaatspruitstuk etc. is niet lek. Dat heb ik al gecontroleerd.

Met 132 loopt ie dikke prima, verbruik is goed (1 op 30/35) en vermogen is prima. Ik zou bijna zeggen hij loopt geweldig.

Ik heb er al een tijdje niet meer naar omgekeken, maar ik moet eens kijken wat het doet als ik er weer een goede luchtfilter op zet. Ik vraag me af wat dat doet met 't vermogen, want het is een behoorlijk vlot scootertje nu.

Je zou zeggen hoe minder restrictie op de luchtinlaat, hoe beter. Lijkt erop dat dat niet is hoe het werkt voor een tweetakt scooter?
Ducttape over de gaten en steeds wat meer afplakken. Zo kan je eventueel ook testen.
 
Ik heb een aerox (2003) met de volgende setup:
-Polini 70cc (laagtoerig)
-yasuni r
-dellorto 17,5 met sproeier 86
-Carbon membraan
-polini hi speed met 4,9 gram rollers
-Malossi delta clutch met gele druk en rode trekveren
Alle onderdelen zijn relatief nieuw
Met al deze onderdelen heeft de scooter toch moeite om harder dan 80 te gaan op de teller en ik zou zelf echt niet weten wat het probleem is. Het enige dat ik kan bedenken is dat de v-snaar aan vervanging toe is maar dit zal geen groot verschil maken denk ik. Ook lijkt er weinig verschil te zitten tussen vol gas en 75% gas qua snelheid en met vol gas maakt hij een beetje een soort bwaap geluid. Heeft iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn? Ik hoor het graag, want ik ben ten einde raad.
Grotere sproeier zet er maar eens 96 in ik rij zelf met 106 sproeier
 
Back
Top