Normaal tank ik altijd bij de Shell "V-power E5 / Euro 98" benzine, en meng zelf olie erbij ( verhouding 1:45 ) , afgelopen Zondag eens bij een ander tankstation "Super Plus 98" benzine getankt en zelfde hoeveelheid olie ( verhouding 1:45 ) erbij gedaan, sindsdien stottert en valt de scooter weg en hapert continu als de motor warm is , de verlichting blijft wel branden als de scooter hapert en stottert .
Als ik volgas blijf geven terwijl de scooter hapert / wegvalt en stottert kan ik op een gegeven moment steeds minder gas geven omdat die een soort van verzuip geluid maakt maar de scooter rookt ook niet meer dan normaal , de scooter loopt dan alleen nog maar stationair .
Koude motor geen problemen, scooter start ook nog altijd met 1x kicken zoals die altijd deed, ook als de motor warm is en begint te stotteren en haperen blijft de scooter gewoon stationair lopen zonder problemen .
Wat heb ik nagekeken:
- Bougie nagekeken welke er al een paar maand in zit en ik nooit problemen mee heb gehad totdat ik eens bij een ander tankstation "Super Plus 98" ging tanken, heeft koffiebruine kleur
- Bougie in bougiedop tegen frame aan gehouden, goede vonk te zien zoals eigenlijk altijd al was
Wat heb ik vervangen:
- "Super plus 98" Benzine volledig uit de tank gegooid, en nieuwe benzine Shell V-power E5 / Euro 98 zoals ik hiervoor altijd tankte erin gedaan
- Carburateur volledig schoongemaakt
- Al 2 keer de bougie vervangen sinds ik de benzine heb vervangen ( beide keren hittegraad 9 NGK bougie ), ziet er zo uit na een stukje rijden totdat die begint te haperen :
- Bougiedop vervangen
- Bobine vervangen met bougiekabel
- Electrische choke eraf gehaald die blijft ook niet hangen tijdens het rijden
Setup:
Malossi Sport 70cc
Dell Orto 17.5mm electrische choke
Power1 vario
Standaard koppeling
Nieuwe standaard luchtfilter ontgrensd
NGK bougie B9HS
Champignon rode bougiedop
Afstelling:
Sproeier 88
4,2 gram rollen
Gele drukveer
Omega zilveren trekveren
Als ik volgas blijf geven terwijl de scooter hapert / wegvalt en stottert kan ik op een gegeven moment steeds minder gas geven omdat die een soort van verzuip geluid maakt maar de scooter rookt ook niet meer dan normaal , de scooter loopt dan alleen nog maar stationair .
Koude motor geen problemen, scooter start ook nog altijd met 1x kicken zoals die altijd deed, ook als de motor warm is en begint te stotteren en haperen blijft de scooter gewoon stationair lopen zonder problemen .
Wat heb ik nagekeken:
- Bougie nagekeken welke er al een paar maand in zit en ik nooit problemen mee heb gehad totdat ik eens bij een ander tankstation "Super Plus 98" ging tanken, heeft koffiebruine kleur
- Bougie in bougiedop tegen frame aan gehouden, goede vonk te zien zoals eigenlijk altijd al was
Wat heb ik vervangen:
- "Super plus 98" Benzine volledig uit de tank gegooid, en nieuwe benzine Shell V-power E5 / Euro 98 zoals ik hiervoor altijd tankte erin gedaan
- Carburateur volledig schoongemaakt
- Al 2 keer de bougie vervangen sinds ik de benzine heb vervangen ( beide keren hittegraad 9 NGK bougie ), ziet er zo uit na een stukje rijden totdat die begint te haperen :
- Bougiedop vervangen
- Bobine vervangen met bougiekabel
- Electrische choke eraf gehaald die blijft ook niet hangen tijdens het rijden
Setup:
Malossi Sport 70cc
Dell Orto 17.5mm electrische choke
Power1 vario
Standaard koppeling
Nieuwe standaard luchtfilter ontgrensd
NGK bougie B9HS
Champignon rode bougiedop
Afstelling: