als ik gas geef als hij loopt hoor je ook bwoaap dus zou betekenen dat de hoodsproeier (ook) te klein zou zijn.Misschien stationair sproeier te klein..
gewoon zo er in gedraaid, heb ook al geprobeerd de originele aansluitpunten er terug in te draaien en die met elkaar te verbinden met een slangetje, maar geen succes.Die imbus boutjes die in het spruitstuk zitten , zit daar Tape omheen ? of gewoon zo er ingedraaid.
de carb is inderdaad nieuw uit de doos, de gasschuif is gewoon helemaal goed gemonteerd en gaat helemaal om hoog en helemaal omlaag.Ken dit spruitstuk niet, ken deze carburateur niet.
Voor mij is 24 MM PWK carbjes meer dan een decennia terug.
Uren voor een gasschuif monteren klinkt niet goed.
Alles wat ik hier lees en zie in de video heeft veel weg van valse lucht.
Wat die sproeiertjes wisselen betreft moet voor het starten en lopen niet zon probleem zijn.
Met 10-20 maten groter loopt een scooter nog steeds beter dan dit. Zou resulteren in een Flinke stotter, maar dit op de videos is niks.
Hoofdsproeier is wss idd te klein, maar dat zal dan hoofdzakelijk komen door alle lucht die in dit blokje komt.
Voor het gemak ga ik er even vanuit dat de 24mm PWK nieuw uit doos is.
Mijn advies zou zijn:
- Dat slangetje waar een tappend schroefje in zit eerst eens afbouten met een boutje en een ty wrip.
- Bougie vervangen
- Die 2 boutjes op het spruitstuk afdichten met vloeibare pakking of een o ring.
- Controleren of de gasschuif in de PWK wel helemaal omlaag staat en niet door een half gemonteerde gaskabel nog deels omhoog staat.
En als dat allemaal niet werkt en voor zover dat past/matcht met voorgaande en aanwezige onderdelen(spruitstukrubbers etc.):
- Voorgaand spruitstuk en carburateur monteren. En zien of de scooter nog wel fatsoenlijk werkt, sluit je iig uit dat er niet iets anders stuk is gegaan. Eventueel een universele gaskabel in de vorige carburateur monteren en er met de hand aan trekken, dan kun je de huidige PWK laten bungelen aan het frame.
- Werkt dat allemaal? Monteer dan de voorgaande carburateur met het nieuwe spruitstuk. Nogmaals, mits je hiervoor een passend aansluitrubber hebt.
- Werkt dit ook, dan is er wellicht iets mis met die carburateur.
Mijn vermoeden is echter dat er ergens tussen inlaat carter en carburateur iets fout gaat.
Het is nooit leuk wanneer je nieuw spul besteld, denkt het even over te klikken en het werkt niet.En als dat allemaal niet werkt en voor zover dat past/matcht met voorgaande en aanwezige onderdelen(spruitstukrubbers etc.):
- Voorgaand spruitstuk en carburateur monteren. En zien of de scooter nog wel fatsoenlijk werkt, sluit je iig uit dat er niet iets anders stuk is gegaan. Eventueel een universele gaskabel in de vorige carburateur monteren en er met de hand aan trekken, dan kun je de huidige PWK laten bungelen aan het frame.
- Werkt dat allemaal? Monteer dan de voorgaande carburateur met het nieuwe spruitstuk. Nogmaals, mits je hiervoor een passend aansluitrubber hebt.
- Werkt dit ook, dan is er wellicht iets mis met die carburateur.
Mijn vermoeden is echter dat er ergens tussen inlaat carter en carburateur iets fout gaat.
dat is juist waarom ik nu geen imitatie carb heb gekocht... zo als ik eerder ook al zij. Hij komt rechtstreeks nieuw uit de doos van K parts en het is een motorforce van toch een goeie 100 euro dus daarbij verwacht ik toch wel kwaliteit.Gasschuif in Rust stand , moet gewoon helemaal afsluiten .
Ik wil niet Zeiken ... ik heb al meerdere malen mee gemaakt , Dat Imitatie Carburateurs waardeloze rotzooi is .
De Flow... afwerking van de kanalen , Venturi....
Probeer eens een echte Polini , of een Dellorto, of Keihin.
Er was eens een tijd dat Mikuni helemaal HYPE was ... was vaak Imitatie , die niet af te stellen was.
Grote kans dat je een Ali-Expresss Carburateur heb , die de prullenbak in mag .
Als ik dat lees krijg ik al vraag tekens....Beschrijving
Motoforce Carburateur
Deze carburateur is de vervanger van de Stage6 PWK carburateur!
Type: PWK
Maat: 24 mm
Aansluiting spruitstuk: 35 mm
Aansluiting filter: 49 mm
Type sproeier: Keihin PWK
Choke: Handchoke
Aansluitingen: Benzine
waarom? je kunt mij niet vertellen dat alle carburateurs behalve degene van 150+ (de stage6 carb) "Chinese troep" is, Chinese troep zijn de carbs die je op Amazon voor 20 euro kunt halen, en die heb ik bewust niet genomen. Een carb van 100 euro die bij k parts vandaan komt kan niet slecht af te stellen zijn, en al helemaal niet onbruikbaar.Als ik dat lees krijg ik al vraag tekens....
ik vind het meer apart dat de gashendel flinke speling heeft, maar de gasschuif dan nog steeds niet volledig naar beneden zakt, dan zou het toch niks met de gaskabel te maken moeten hebben of wel?Dit is inderdaad niet helemaal omlaag.
Wss vandaar ook dat die stationairschroef niks doet.
Het is trouwens wel interessant dat ik op basis van de verhalen hierboven durf te vermoeden dat die gasschuif niet helemaal omlaag ging.
Heeft een beetje te maken met uren doen over 'montage gaskabel'.
Is dit de originele gaskabel die je gemonteerd hebt? Kan zomaar zijn dat ie vanaf uiteinde omhulsel niet genoeg speling heeft om een 24mm carb te voorzien van genoeg speelruimte.
Maargoed, ik heb deze scooter niet. Ik monteerde vroeger gewoon een universele kabel.
Verder, voor we die carburateur helemaal afschrijven zou ik eerst eens chekken wat ik al benoemd heb.
Imo heb je twee keuzes:
Je gaat systematisch te werk en je loopt de punten af die ik benoemde in de gegeven volgorde.
Of je gaat verder waar je gebleven was en:
Je trekt die gaskabel eens uit je carburateur en kijkt hoe die schuif dan omlaag beweegt en in rust erbij staat.
Zorgt ervoor dat je of de huidige gaskabel goed monteert of een universele.
Vervolgens knikker je die sproeier 120 erin, want groter heb je momenteel geloof ik niet.
Laat je dat beestje even een paar minuten stationair lopen met een carburateur die wel goed gemonteerd is en geef je dan gas.
En dan even laten weten wat er gebeurde.
Alleen als hij het dan niet doet, dan zijn we helaas alsnog terug bij ander spruitstuk en andere carburateur testen.
daar zat ik inderdaad ook aan te denken, alleen er is toch maar 1 soort pwk sproeier?Gebruik je de juiste Sproeiers ? dwz ... is de schroefdraad van de sproeier niet te lang ? kan zijn dat de gasnaald de sproeier raakt , waardoor de Gasschuif niet geheel naar beneden kan , en de Sproeier afgesloten word als de gasschuif op de onderste stand staat.
Dat kan ik vanaf hier niet zien.ik vind het meer apart dat de gashendel flinke speling heeft, maar de gasschuif dan nog steeds niet volledig naar beneden zakt, dan zou het toch niks met de gaskabel te maken moeten hebben of wel?
het kopere buisje heb ik er inderdaad voor precies die reden af gehaald, ik zal straks de gaskabel even los halen bij de gashendelDat kan ik vanaf hier niet zien.
Wellicht zit de speling elders in de lijn, wellicht zit er iets verkeerd in de carb.
Feit blijft dat de foto oogt naar een gasschuif die niet omlaag staat, de stationairschroef die niks doet dit bekrachtigd en het stationair lopen dit vrijwel concludeert.
Op je foto mist bovenop de carb ook dat koperkleurig afstandsbusje.
Ik neem aan dat die erop zat maar dat je deze verwijderd hebt om de (originele) gaskabel erop te krijgen.
Je kan de gaskabel bij het handvat demonteren en zien of de schuif dan wel zakt.
Waarom dan wel niet volgens jou?waarom? je kunt mij niet vertellen dat alle carburateurs behalve degene van 150+ (de stage6 carb) "Chinese troep" is, Chinese troep zijn de carbs die je op Amazon voor 20 euro kunt halen, en die heb ik bewust niet genomen. Een carb van 100 euro die bij k parts vandaan komt kan niet slecht af te stellen zijn, en al helemaal niet onbruikbaar.
Post automatically merged: