ja ik heb compressie genoeg, met de oude 17.5mm carb heeft hij diezelfde dag nog top gelopen. Valse lucht bij de keringen heeft hij dus ook niet, heb deze ook gecheckt voor de zekerheid, hij vonkt prima anders zou hij niet starten op remreiniger / benzine toen met sproeier 100 en choke.Heb je compressie genoeg ? En heb je al op valse lucht gecheckt , ook bij je keerringen. Vonk hij goed ?
En wat doet hij als je je oude carb weer terug zet , of had je daar ook problemen mee
Ik heb wat foto's bijgevoegd van hoe alles er nu uit ziet.Maak eens een fototje van hoe je het hebt aangesloten als je wil.
Valse lucht kan natuurlijk overal vandaan worden gezogen namelijk. En hoe heb je je vacuum en olie afgesloten? Want als dat verkeerd zit kan daar ook natuurlijk lucht naar binnen, maar een stage6 24mm zal geen carb verwarming hebben dus die kun je alvast wegstrepen.
Maare 3 uur met een gaskabel aan het stoeien geweest? Waarom niet gewoon een nieuw universeel kabeltje erin? Stelt geen reet voor om aan te sluiten
het is geen draaibaar spruitstuk, het is het s6 spruitstuk wat bij de stage 6 inlaat set zit, welke van hard plastic is volgens mij, dus kan me moeilijk voortstellen dat er scheuren in zitten, ik zal het straks nog wel even checken maar het lijkt me sterk.Als ik de Foto uitvergroot , lijkt het er op dat er 2 scheurtjes in het draaibaar spruitstuk zit.
24mm pwk hoort geen overkill te zijn voor deze cilinder, ken ook mensen met exact dezelde setup en die hebben sproeier 102, elk blok is anders natuurlijk maar de carb hoort gewoon op deze setup te passen. Met een hand voor de carb starte hij nog steeds niet destijds, ik kan het morgen nog is proberen maar schat de kans klein.Houd je hand eens voor de carburateur als je hem start. Springt ie dan aan? Misschien is die 24pwk wel over kill voor deze cilinder. En pakt ie nu veel te veel lucht, waardoor die niet aan springt.
een filter? als je hiermee luchtfilter bedoeld dan zit die er altijd al op. Heb hem er nooit afgehadZet er eens een filter op, kan ook hoop schelen
nou ik zit vol met vragen, 1 slag gaat namelijk sowieso niet werken, want dat is veel te laag, attands, ik heb nog nooit een scooter kunnen starten met 1 slag lucht. Hoe dan ook, op 1.5 slagen loopt hij weer op sproeier 100, gaat hij hoog in de toeren, en valt hij weer uit:Als je eens simpel redeneert.
Hij heeft gestart.
Dus je hebt peut, lucht en ontsteking.
Hij blijft niet lopen.
Dus zal het aan het mengsel liggen.
Meer/minder peut.
Meer/minder lucht.
Dus klooien met sproeier en stelschroef.
Stelschroef op 1 slag uit en Sproeier wisselen tot hij blijft lopen DAN pas aan de stelschroef weer lopen fijn afstellen.
Nog vragen ? Nee! Mooi!
ministapjes? ik vind dit al enorme stappen, van 100 naar 122. Zeker gezien je normaal op de sproeier al verschil merkt. Bovendien heb ik niet hoger dan 122, omdat ik er niet vanuit ging dat ik boven de 122 nodig heb als iemand met exact dezelfde setup 102 er in heeft.Maar waarom die mini stapjes met die sproeiers? Kijk eens wat ie doet met 150 bijvoorbeeld.
En je vacuum is ook gewoon goed? Want als je benzine slang er af trekt zou die met een goed vacuum moeten blijven stromen. Kan makkelijk dat als je kickt dat ie net ff genoeg vacuum trekt en dan zodra je gas geeft zuigt ie lucht daar extra bij en valt ie uit. Sowieso lastig oordelen vanaf een beeldschermpje natuurlijk
aa oke, nou dan denk ik dat ik maar een grotere sproeier set ga halen, welke uitlaat had jij er op? Ook een c16?Had in mijn namaak pwk 24mm met een roze top 135 zitten. Verschilt echt per scooter.
iemand een idee?