Aerox spuit vloeistof uit voorkap

jurjen93

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb mijn Aerox nu zoon 2 en een half jaar en sinds kort start die slecht en nu start die zelfs helemaal niet meer..

Ik moet ergens heen (onderweg had die al vreemde geluiden. zo kom ik daar aan en zal ik mijn scooter neer zetten.. valt die voor dat ik hem neer heb gezet al uit.. (en niet omdat ik de sleutel omdraaide). verder kwam er uit de voor kap koelvloeistof... toen ben ik de hele dag aan het werk geweest en heb hem toen ik naar huis wou proberen te starten en Jaa hoor hij deed het! Dus ben ik onderweg naar huis houd die op met de zelfde geluiden als hij in het begin op hield.

Zou iemand mij kunnen helpen waar het aan zou kunnen liggen? :)
 
Advertisement - register to remove this

vloeistof onder je voorkap is koelvloeistof waarschijnlijk.
als het daar uit gespoten komt is je koppakking kapot en zal je scooter het zeker niet goed doen.
En ik denk dat het nu al goed kapot is omdat hij 2x uit zichzelf uit is gevallen.
 
Waarom blijf je überhaupt rijden als die vreemd doet en aardige geluiden maakt?
Dat is toch vragen om het gans stuk te doen.

Wss problemen met de koeling als er al vloeistof vanachter je kapwerk loopt.
 
Even je voorkap eraf halen en vloeistofpeil kjiken die in dat reservoirtje zit. Die zal wel zo goed als leeg zijn. Dit zal betekenen dat je scooter te warm is geworden omdat je 2x te lang hebt gereden zonder vloeistof. Google daarna even op aerox warmloper, dan kom je vanzelf tegen wat te doen. Zijn al vele voor je geweest, waaronder ikzelf.

Succes
 
Dat hoeft niet persé natuurlijk, als jij je KVS nog nooit gecontroleerd hebt / bijgevuld kan het zijn dat er nog wel genoeg in het systeem zit maar niet in het reservoir :). Dopje van het reservoir lekt bijna altijd wel iets, zeker als het ding al wat ouder is (ovedruk ventiel).

Maar gewoon even je cilinder los pakken idd.
 
Back
Top