aerox sneller maken

duveltje15

Well-Known Member
hee iedereen.
ik heb nog niet zo heel lang een aerox(3 maanden) en ik ben die 65km/h wel een beetje zat. alleen heb ik nog 9 maanden garantie. ik kan dus niks veranderen aan de scooter. :| :| :|
ik wil graag sneller.

ik wil:
- andere uitlaat(zat te denken aan gianelli chroom)
- ander luchtfilter(tun R misschien iets?)
- en wil hem snel laten accelereren(geen idee hoe)

wie kan me helpen???

ik heb een niet al te groot budget dus mocht er iemand zijn die me helpen kan: alle reacties zijn welkom!!!

ps als ik de varioring er bij mijn dealer uit laat halen, vervalt dan de garantie of is dat bij ieder bedrijf verschillend?

thnx
 
Advertisement - register to remove this

hee iedereen.
ik wil:
- andere uitlaat(zat te denken aan gianelli chroom)
- ander luchtfilter(tun R misschien iets?)
- en wil hem snel laten accelereren(geen idee hoe)
Ik zou gaan voor een power1 vario ivm acceleratie (35 euro geloof ik), standaard luchtfilter, begrenzing is eraf neem ik aan?
Ander luchtfilter is vrij nutteloos, terugloop uitlaatje scheelt al een boel, met nette afstelling wil 'ie dan 80 op teller ongeveer.
 
En als je niet een al te groot budget hebt zoals je al zegt, kun je beter even wat rondneuzen hier op het forum, zodat je weet dat je geen powerfilter moet kopen en dat je weet hoe je begrenzers eruit kunt halen, en hoe je een uitlaat moet monteren.

Mocht je garantie willen doe je je standaard uitlaat er weer onder of zie ik dat verkeerd? Ik heb geen ervaring met garantie
 
haha bedankt voor de reacties...
alleen ik weet niet of er een begrenser op het luchtfilter zit.
zal wel ff gaan searchen..
zelf sleutelen doe ik in het begin er tog nog niet aan. ik zit er aan te denken om gewoon anders over paar weken(dan heb ik al vakantie:p)
een beetje te beginnen, ook met kappen enzo.
maare als er nog tips etc zijn: ze zijn van harte welkom.

groetjes
 
okee, vriend van me heeft een yasuni 16(ofsowiets) erop. aanrader??
ik denk dat ik van de zomer gewoon zeg, ik WIL een ander UITLAAT!!!! hij moet gewoon lekker trekken en 80/85 lopen...
maarja.. heb verder ook al veel plannen met de kappen. maar daar zal ik jullie nu nog niet mee opzadelen. tenzij je echt nieuwsgierg bent:p
 
okee, vriend van me heeft een yasuni 16(ofsowiets) erop. aanrader??
ik denk dat ik van de zomer gewoon zeg, ik WIL een ander UITLAAT!!!! hij moet gewoon lekker trekken en 80/85 lopen...
maarja.. heb verder ook al veel plannen met de kappen. maar daar zal ik jullie nu nog niet mee opzadelen. tenzij je echt nieuwsgierg bent:p

vertel me dan even wie je dealer is ,dan kan ik deze meteen even laten weten dat je er zelf aan sleuteld , dan vervalt de garantie alsnog.

want dit vind ik echt slechte praktijken ,en als het kapot loopt zeker snel je std uitlaat erop en klagen bij de dealer?

ik heb dat vaker meegemaakt , gewoon oplichten noem ik zoiets...
 
Is ook gewoon oplichten, als je zelf aan je scooter sleuteld en het kapot loopt moet je gewoon ZELF verantwoordelijkheid nemen!

Wat ik wel grappig vind is dat veel mensen nog steeds zeggen dat een terugloopuitlaat zoveel scheelt :p
Terwijl bijv. een powerone dus niks beter loopt dan een standaard ontgrensde uitlaat :)
En dat er ook rechte uitlaten zijn die goed presteren, bijv. R00st rechte versie, etc...

@ TS, gewoon een gianelli shot of yasuni R kopen, die doen het beiden erg goed op een standaard cilinder.
 
hee melf, als je komt om te zeiken ga dan weg, ik vraag om info niet om domme antwoorden!! ik weet ook wel dat dit oplichten is hoor. maar zo ben ik niet.
als je je reet brand moet je op de blaren zitten. is eigen risico wat je neemt.
 
Veel mensen met een nieuwe scooter gaan de fout is als ze een nieuwe uitlaat kopen en zelf erop zetten zonder ook maar iets af te stellen. Dan loopt het zaakje binnen de kortste keren kapot (vast). Als je geen ervaring hebt met afstellen enzo zou ik er niet aan beginnen en gewoon even overleggen met je dealer.

Powerfilter ziet er mooi uit en het geluid is ook beter maar er zitten meer nadelen aan dan voordelen! Ook hiermee is de kans een stuk groter dat je motor kapot gaat omdat er rotzooi via die open luchtfilter naar binnen wordt gezogen. Ook zul je een grotere sproeier moeten monteren waardoor je scooter meer benzine zal slurpen.

Mijn dealer haalde de vario ring er al uit toen ik mijn Jog nieuw kocht vorig jaar (zonder te vragen). Toen ik vroeg of hij de uitlaat ontgrensde deed hij dat ook voor mij en de garantie zou blijven! Maar dat heb ik niet gedaan omdat ik nu een yasuni r heb en alles zelf netjes afgesteld (heb al meer dan 3 jaar ervaring ook met snelle scooters).
 
ja ik wil ook gewoon dat de dealer de uitlaat etc erop zet... ik ga niet zelf lopen prutsen. dat doe ik alleen met de kappen(A)... en ik moet binnenkort toch naar mijn dealer ff wat dingen checken... dus
 
Back
Top