motorische vragen aerox (sneller maken)

jeroenaerox

aerox sjeezer
ik heb een yamaha aerox van 2002 met de volgende setup: ixil twinner, malossi multivar sport (afstelling is nu, rollentjes: 6 gram, drukveer: malossi wit, trekveertjes: geel, sproeier: 80) verder is alles nog origineel. hij loopt nou ongeveer 75 op een autoteller.

nou wil ik hem meer trekkracht geven wat sneller op laten trekken, en de top wil ik rond de 85- 90(komt niet zo heel precies) op een autoteller hebben.

wat zou ik dan aan de setup moeten wijzigen ?? ik heb er over zitten denken om mijn standaard cilinder naar een tuner te brengen nou wil ik weten of ik hier veel mee opschiet en of dit duur is ??

en omdat ik een malossi mulvar sport heb is het dan ook beter voor de prestaties om een malossi ventilvar te kopen ipv van de originele waar ik nu mee rij ??

de scooter heeft nou 11000 km gelopen ik weet niet hoelang een cilinder mee gaat..
 
Advertisement - register to remove this

Voor meer power moet je meer benzine verbranden. 70cctje dus. DR70 doet het best leuk, en ga je niet zo belachelijk hard mee. Weet alleen niet hoe die het doet op je twinner. Een DR kan je eventueel ook nog laten tunen.
Je std cil zou ik niet later bewerken. Mocht het harder rijden ooit beu zijn vanwege boetes oid, dan kan je je std cil tenminste nog gewoon terug zetten.

Maar de meest logische stap om nog harder te gaan met je huidige setup lijkt mij n andere cilinder.
 
ik zou graag nog wat meer reacties van andere mensen hooren..

en is er ook iemand die op de vraag van de ventilvar antwoord weet ??

maar waarbij heb ik de meeste winst bij tunen van de standaar cilinder, trekkracht of snelheid ??
 
van het tunen van je standaard cilinder moet je niet teveel van verwachten hoor, hij verbruikt na een tunebeurt ook wel aardig wat als je hem een beetje laat tunen dan kost het al gauw 40 euro en je zult er niet erg veel harder mee gaan.
met een dr70 zul je zuinig rijden en niet té hard dus zal die het ook nog wel op je twinner doen een DR70 kost maar max 69.95 bij www.scootparts.nl
 
hij is iets duurder maar de prijs valt nog wel mee vin ik.. :

AP07002 Cilinder + kop DR
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC
Past op oa: Aprilia SR (1994 - 2000), Sonic, Area51, Rally, Gulliver, Beta Ark, Benelli 491, Italjet Dragster, MBK Nitro, Malaguti F12, F15, Yamaha Aerox, Jog.
Let op: Gratis bezorgd in NL.
€ 109,95

maar een ixil twin is tog niet echt een 70 cc uitlaat, of zou hij wel op een dr70 kunnen omdat deze laagtoerig is ??

en nog iemand ervaring met die ventilval ??
 
6 gram niet heel veel? Je zou wel wat harder kunnen iig.. van een DR70 ga je niet veel harder.. je zou een 17,5mm kunnen nemen maar dat geeft ook weinig winst met een milde setup. Als je wat sneller wilt kan je gewoon een Malossi 70cc Sport halen.. vind ik zelf wat beter als een DR70.
 
Je kan idd beter een 17,5 mm carb nemen krijg je ook mooier geluid vind ik.. kzou het gewicht van je rollen iets minderen 5 gram bijvoorbeeldl. Ik heb ook aerox en heb 17,5 carb, multivar, Delta clutch koppeling+ een gele drukveer aangeschaft en kheb een navigator uitlaat en ik haal nu op z'n top de 90!
 
jeroenaerox said:
hij is iets duurder maar de prijs valt nog wel mee vin ik.. :

AP07002 Cilinder + kop DR
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC
Past op oa: Aprilia SR (1994 - 2000), Sonic, Area51, Rally, Gulliver, Beta Ark, Benelli 491, Italjet Dragster, MBK Nitro, Malaguti F12, F15, Yamaha Aerox, Jog.
Let op: Gratis bezorgd in NL.
€ 109,95

maar een ixil twin is tog niet echt een 70 cc uitlaat, of zou hij wel op een dr70 kunnen omdat deze laagtoerig is ??

en nog iemand ervaring met die ventilval ??

ohw ja sorry geen 69, omdat er een cilinder kop bij zit :) voor mijn scoot kan je stnd kop erop en is die 69 dus sorry... maar eem dr70 past wel op je ixil twinner (reverse/YasuniR o.i.d is wel beter, maar twinner kan er wel op hoor)

en aangezien je de 85/90 wil halen is dit met je stnd carb nog wel te halen ligt eraan als je geld over hebt kun je er een carb bijkopen 19mm of 17.5mm dan..
 
oke, dan weet ik over de cilinder wel ff genoeg..

maar ik zou het van die ventilvar ook graag willen weten, ik heb nou een malossi sport met originele koelvin, zou met een malossi ventilvar de prestaties iets beter worden, omdat je dan (de voorkoppeling word dat hele geval toch genoemd) van het zelfde merk en type hebt ??

en zo ja wat zou er beter van worden, top of optrekken ?
 
Uit een orginele cilinder kun je best veel uithale hoor;)
ik heb mn eigeste cilinder ook bijgewerkt (aerox)
verder heb ik:
Yasuni R
17,5 doll (88sproeier)
mhr 2000vario(4,7gr) 7%drukveer
ik haal hier 105 mee op motorteller en trekt egt hard op,
je zou bijna zegge da der een 70 opzit,
maar moet wel zegge zitte heeeel wat uurtjes in mijn cilinder

ga binnekort op testbank, ben benieuwd naar de pk's
http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=18630
 
een Bewerkte standaart Cil is evensnel als een onbewerkte DR70.... dus di hoef je niet te kopen... zowieso 17,5 en racekoppeling... hoeft niet eens zoon bruut dure.... maar je cil bewerken @ uitlaatpoort en de spoelpoorten iets afwerken en als je het leuk wil doen polijst je ff je uitlaatpoort maar veel zal je daar niet aan hebben...

de prestatie van een 2takt motor hangt heel erg van de uitlaat af.... een twinner is dus een verkeerde keuze..... denk aan een R evt NRX, SPL, BIda S2! ga je voor pure trekkracht dan raad ik je een Gianellie GSP aan.. niet duur trekt als een beest en 90 moet je er wel mee halen (ong 100 a 105 op teller) maar is zeer moeilijk af te stellen op zoon snelheid
 
Back
Top