Aerox mhr 50 afstellen

1:40 is meer dan genoeg , met die R kun je zelfs met goeie olie makkelijk 1:50 rijden en dus gewoon je oliepomp gebruiken...

0,25 is 1:30

ik zou persoonlijk andere olie gebruiken overigens.

dat ie niet stationair loopt zal kunnen liggen door het te rijke mengsel..

een goeie uitlaat op Minarelli horizontaal met zo'n cilinder is een Polini Evolution 50 , maar nog beter is een uitlaat laten maken specifiek voor jouw setup en wensen.
 
Dus geen c20 ? aangezien ik wel zo eentje zou willen kopen.
Een uitlaat laten maken gaat hem zoiezo niet worden dus die valt al af.
En wat is er mis met die olie? want ik weet niet waar ik die anders zou moeten halen dan bij de benzine pomp
 
20ml per liter benzine , als je met de R blijft rijden.

olie kun je online bestellen , ophalen bij een dealer oid , bijv. Silkolene , Motul , Eurol , zijn allemaal niet duur en gewoon goed.

ga je echter met een C20 oid rijden zou ik 1:40 smeren , dat is 25ml per liter benzine..

het is wel zo dat zou je bijv. een C20 oid nemen dat je dan opnieuw moet afstellen , en het is moeilijker af te stellen ook..
 
Zou ik groter in sproeier maat moeten gaan met een c20 icm een 19mm carb?
En ik het lijkt dat mijn aerox nou een stuk minder fel is en minder hard rijd dan voorheen met twinair filter hoe kan dit ?
 
Zou het de moeite zijn om een polini evo 50 te kopen en daar me setup naar de maken ? aangezien ik die eentje voor weinig geld kan krijgen.. of is een mhr 50 bijna gelijk ?
 
ik wil hem net aan proberen te kicken ineens doet hij alsof hij geen massa kan maken ik nieuwe massa kabel trekken ( zitten er nu 2 op ) en hij doet het nog steeds en ik hoog plofjes uit de uitlaat wat kan dit zijn ?
 
Oke bedankt voor de tip maar waarom zou je dat doen?

En weet jij / iemand afstel tips of richtlijnen voor deze setup?


Cilinder Malossi MHR 50 ( replica dus niet de team )
Luchtfilter standaart met dmp voorkapje
Uitlaat yasuni c20
Vario stage 6
Krukas Doppler
Koppeling Stage 6 verstelbaar
Membraan v-force
Carters Minarelli horizontaal DD

Carburateur dellorto 19mm , Handchoke
V-Snaar malossi kevlar
Ontstekingstd hpi 2006
Lagers c4

Sproeier maat 102 ( dat is nu maar moet ik hoer of lager?
Drukveer malossi rood ( strakker of lichter met c20 en 19mm + hpi ? )
Trekveren stage 6 Rood ( strakker of lichter met c20 en 19mm + hpi ? )
Vario rollen malossi 3,9 ( zwaarder of lichter met c20 en 19mm + hpi ? )

Sorry voor de vele vragen maar ik heb helaas wat meer hulp nodig met afstellen!
 
sproeier afstelle naargelang bougie kleur
ik zou een gele drukveer nemen
rollen en trekveren moet je een paar setjes van kopen en testen
 
ik denk dat ik de aerox weg doe met een standaard cilinder en ontsteking.
wel jammer maar ik heb nog een big bore sprint project staan..
 
ik denk ontsteking te vroeg is afgesteld. Want er is een stuk van de zuiger afgebroken of weggesmolte bougie is ook niet veel van over :(

Ik had de cilinder nog geen 4 maande geleden bij twins nieuw gekocht zag er nog perfect uit hoon sporen waren nog aanwezig.

Hier wat foto's

IMG_0195.jpg

IMG_0197.jpg

IMG_0201.jpg

IMG_0200.jpg

IMG_0205.jpg


wat rood omcirkelt is dat voel je verder ziet het er erger uit dan het is dus voel je niet.
Zou ik het kunnen laten diamant honen ? want wat je voelt is echt heel minimaal..

IMG_0203.jpg

en sorry voor de wat wazige foto's ik heb niet zoon vaste hand!
 
Komt een stage 6 50cc op met vlinder poort ( heb ik toevallig nog liggen ) en word verkocht!

Maar kan het zijn dat het allemaal te heet is geworden omdat die uitlaat alles best wel afklemt en dan nog met hpi erbij.. ? bougie was volgens mij ook hittegraat 9
 
kan deze cilinder niet nog worden gepoetst? of gehoond?

wat in de rode cirkel staat is aluminium van de zuiger , dit kun je iig weg poetsen.

waarschijnlijk stond idd de onsteking niet goed.

HPI zou ik dan ook altijd controleren , daarnaast moet je altijd even de kop eraf halen na een paar KM , om te kijken of ie niet detoneerd oid met zo'n ontsteking.

persoonlijk heb ik ook liever een onsteking die gewoon meteen goed staat zoals Malossi , iig zo goed dat het goed loopt en niet kapot loopt. prijzig maar goed en geen geklooi.
 
Back
Top