Aerox met weinig pit.

Exilis

Well-Known Member
Hallo iedereen, ik heb een Aerox R uit 2003 gekocht en vandaag voor 't eerst op gereden naar school.
Nu heeft hij totaal geen pit, vario ring is eruit en de prop is ook uit de uitlaat.

Op de teller gaat hij rond de 55-60 maar die klopt hoogwaarschinlijk totaal niet want heb het idee dat ik rond de 45 zit.

Het optrekken word naar mate je langer rijd steeds slechter, van de 0-20 gaat wel goed, maar vanaf daar is het een hoopje ellende. totaal geen kracht. ;(
En volgens mij moet er toch echt wel wat meer pit in zitten als de prop eruit is en de vario ring ook...

Nu is mijn vraag, omdat hij al behoorlijk wat gereden heeft maar wel heel goed is onderhouden of de cilinder gewoon opgereden is? of moet ik denken aan afstellen?

Ben eventjes de weg kwijt en ben benieuwd wat jullie denken.

Als jullie meer informatie willen of een filmpje zodat je 't misschien kan zien just ask *D
 
Advertisement - register to remove this

Allereerst moet je je carb goed afstellen:

- Luchtschroef op 1,5 slag open
- Dan scooter warm rijden
- Dan met stationair schroef spelen zodat hij mooi stationair loopt.

Uit je verhaal blijkt dat je trekveertjes wel goed zijn.(0-20 km/h)

Ik zou ook je bougie ff checken zodat je zeker weet dat je de juiste sproeier hebt.

Daarna zou ik eerst lichtere rollen proberen.

Trekt hij als hij koud is beter dan wanneer hij warm is?

Plaats ook even je setup, das voor ons wat makkelijker!
 
De brommer is helemaal standaard en de vorige eigenaar die 'm nieuw gekocht had heeft zijn dochters erop laten rijden(60000km+- op de teller), daarna is de brommer ook nog gestalt geweest, de set up is dus gewoon totaal standaard alleen is de vario ring en de prop uit de uitlaat.
De sproeier is 76, ik zal nu eens even luchtschroef helemaal dichtdraaien en dan anderhalve slag open.
En bougie ff kijken *D

En ik zelf heb 't gevoel dat hij idd beter trekt als hij wat kouder is. na mate ik dus langer rijd word 't steeds langzamer...

En misschien dat je hier ook iets aan hebt, er zitten gele rolletjes in ik zou niet weten hoeveel gram maar misschien zijn ze gesorteerd op kleur, rolletjes zijn nieuw.
 
Als het klopt dat hij beter trekt als hij koud is, dan zou ik lichtere rollen gaan testen.

Je cilinder heeft dus nu al 60.000 km, kan ook gewoon zijn dat je cilinder op is.

Maar ik zou gewoon eerst ff lichtere rollen proberen.

Hoeveel gram heb je er nu in ?
 
Als het klopt dat hij beter trekt als hij koud is, dan zou ik lichtere rollen gaan testen.

Je cilinder heeft dus nu al 60.000 km, kan ook gewoon zijn dat je cilinder op is.

Maar ik zou gewoon eerst ff lichtere rollen proberen.

Hoeveel gram heb je er nu in ?
Ik zou niet weten hoeveel gram het is, de vorige eigenaar heeft er nieuwe in gedaan had laatst me vario open gemaakt en ik zag dat ze geel waren, misschien dat de kleur je genoeg zegt?
 
Ik zou eens even een andere uitlaat proberen, kan best zijn dat na al die tijd de uitlaat dicht is gaan zitten (katalysator).
Hmm, als ik een stukje heb gereden en ik zet 'm uit dan blijft er een tijdje nog wat uitlaatgassen uit dampen, dus misschien is die wel verstopt? of is dit normaal en duid het daar niet op?
 
Back
Top