Aerox trekt op met weinig toeren

Joris_aerox076

Well-Known Member
Mijn yamaha aerox trekt slecht op als ik wil wegrijden (met weinig toeren).
Ik houd het gas helemaal open en dan zo’n 2 a 3 seconden later gaat hij pas de hoge toeren in.
Heel vervelend dit, ik rijd liever met hoge toeren weg bij al een beetje gas geven.

Setup:

50cc.
17,5mm Dellorto (vrij nieuw).
4 gram rollen.
Grijze trekveren (bij andere trekveren trekt hij slechter op (minder toeren) erg raar...
Gele drukveer.
Polini koppeling (vrij nieuw).
VL14 membraam.
Stage6 pro replica terugloper.

Toen ik de aerox kocht had ik nog niet zo veel verstand ervan, de cilinder moest nog ingereden worden zei de verkoper.

Ik ben toen niet echt rustig gaan rijden, toen zat er nog standaard uitlaat op en hij reed 60 zoiets.

Wie o wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Mjaa, dit is een lastige hoor...
Komt doordat de uitlaat nogal lastig af te stellen is op Minarelli.

Ik heb een tijdje rondgereden met deze uitlaat op m'n Aerox.
Echter is het wel wat jaren terug dus hoop dat ik het me goed herinner wat er gemonteerd was.

Cilinder was stock en standaard 50cc
17,5 mm Dellorto i.c.m. een standaard spruitstuk & luchtfilter (sproeier 82)
Standaard koppeling inclu torque driver met vrij strakke trekveren.
Drukveer wit, met een torsion controller
Standaard membraan met carbonnen plaatjes i.p.v. metaal.

Toen der tijd zat er ook een Power one vario gemonteerd met lichte rollen.
Bij mij was het 3.9 gram i.c.m. een witte drukveer en zwarte trekveren.
Weet echter niet meer het merk en/of type van de veertjes, maar deze waren vrijwel net zo sterk als Malossi blauw...
Niet de standaard versie maar echt van de Delta clutch veertjes.

Nu is het wel zo dat de afstelling v.w.b. jouw rox wellicht anders zal/kan zijn.
Maar ik vermoed dat je met wat stuggere trekveertjes al een heel eind komt.
Dit is echter een ''trail & error quest, kan dus niet met zekerheid zeggen dat het ook op jouw rox functioneert.
 
Last edited:
Mjaa, dit is een lastige hoor...
Komt doordat de uitlaat nogal lastig af te stellen is op Minarelli.

Ik heb een tijdje rondgereden met deze uitlaat op m'n Aerox.
Echter is het wel wat jaren terug dus hoop dat ik het me goed herinner wat er gemonteerd was.

Cilinder was stock en standaard 50cc
17,5 mm Dellorto i.c.m. een standaard spruitstuk & luchtfilter (sproeier 82)
Standaard koppeling inclu torque driver met vrij strakke trekveren.
Drukveer wit, met een torsion controller
Standaard membraan met carbonnen plaatjes i.p.v. metaal.

Toen der tijd zat er ook een Power one vario gemonteerd met lichte rollen.
Bij mij was het 3.9 gram i.c.m. een witte drukveer en zwarte trekveren.
Weet echter niet meer het merk en/of type van de veertjes, maar was vrijwel net zo sterk als Malossi blauw...
Niet de standaard versie maar echt van de Delta clutch veertjes.

Nu is het wel zo dat de afstelling v.w.b. jouw rox wellicht anders zal zijn.
Maar ik vermoed dat je met wat stuggere trekveertjes al een heel eind komt.
Dit is echter een ''trail & error quest, kan dus niet met zekerheid zeggen dat het ook op jouw rox functioneert.
Als ik strakkere trekveren monteer trekt hij juist op met minder toeren.

Met standaard uitlaat is het ook zo.
 
Back
Top