Aerox loopt niet na montage 70cc

Status
Not open for further replies.
Vanochtend weer ff bezig geweest;
Als ik me luchtfilter eraf haal of de powerfilter maakt niet uit welke erop zit:P
Maar ik doe me hand op dat 'gat' en dan probeer te kicken gaat die wel aan?:O:O

Hij blijft dan maar ff 5 sec. lopen en valt dan weer uit..

Iemand die nu misschien de oplossing heeft?

Als je je hand voor het luchtaanzuig gat houdt, dan krijgt hij in verhouding minder lucht dan benzine.

Jij hebt wss gewoon een te kleine sproeier...

ik heb sproeier 90/100 geprobeerd =Geen reactie.
heb ook nog paar maten boven de 100 liggen zoals 130,140,120 en die geven ook geen reactie?

Kan het zijn dat hij niet genoeg benzine krijgt??
of afstelling van de gasnaald??

Membraan al nagekeken?
En bovenstaande punten NADAT hij terug stil gevallen is?
Het zou nu wel eens een heel ander probleem kunnen zijn, dan dat het was.

Membraam lijkt me goed ben er alleen achter gekomen dat ik een pakking mis ?? Of zit er geen pakking tussen spruitstuk& membraam en membraam & Carter??

Hoop dat je iets mee kunt!

De pakking zit er tussen , hij ging na 1x kicken gelukkig aan helaas daarna niet meer ik denk dat het eentje op goed geluk was..

Effe een reactie van mij;

K ben laatst effe bij hem wezen kijken en hij heeft geen vacuum op zn carb of spruitstuk, daarom heeft ie gewoon een benzinekraan gebruikt. Op zich lijkt dat me allemaal goed te werken, hij stroomt niet over ofzo en er komt genoeg benzine door.
Het lijkt alsnog alsof hij véél te veel lucht krijgt, zelfs met sproeier 120 en hand bijna volledig voor het luchtgat wil ie nog maar net aanslaan.
Membraan had ik ook ff naar gekeken, de ene kant sluit volledig goed af, maar bij de andere kant zit er tussen t membraan en de membraan klepjes ongeveer 0,5 - 1 mm ruimte. Het lijkt me niet dat dit het probleem is omdat hij op zich gewoon aan kan slaan, maar eerder een mengsel probleem.

Verder is zn gaskabel flink à la beunhaas en sluit niet goed aan bovenop de carb, en draait het ding stationair ziek hoog (en ja, stationairschroef zit er zowat helemaal uit). Mss dat iemand hier op het forum nog een tipje weet want k kijk er denk ik zaterdag nog ff naar, maar afgezien van gaskabel proper maken, membraanklepjes vervangen en sproeier 2000 proberen icm een origineel luchtfilter weet ik ook niet heel veel meer :P.

Valse lucht al gecheckt ?

Als ik het goed heb heeft een 21mm dellorto aan weerszijden een overloop kanaal (haakse bocht, duidelijk zichtbaar)
Het enige dat ik niet kan verklaren is een soort gaatje aan de linkerkant van de carb (gezien vanaf de luchtfilter kant), ongeveer aan de kant van het spruitstuk. Maar het maakte niet uit of we die afdekten ofzo. Valse lucht sluit ik in principe uit, alles is goed gemonteerd. In ieder geval kan het geen rol spelen. Het is wel echt een mengsel probleem.

Raak je het mengsel niet ergens NA je carb kwijt? Nieuwe koppakking en voetpakking gemonteerd, geen te grote verbrandingsruimte (juiste zuiger en kop bij de cil), juiste bougie (kort/lang), nieuwe pakking onder membraam, van die klemmen om de aansluitingen op je carb en om de aansluiting carb-membraam enz enz.

Als hij met zo'n grote sproeier en je hand vrijwel volledig voor het luchtfilter nog maar net wil lopen dan raak je het mengsel gewoon ergens kwijt (keering/pakkingen) of hij heeft geen zuigkracht dwz hij zuigt ergens anders als lucht aan

Of je zuigerveren zijn op maar het hele spul was nieuw toch?

Geheheh Lodewijk hartelijk dank!
Maar probleem is nu grotendeels al opgelost hoef nu nog maar 1x te kicken en het beest loopt:)
Hij rookt nu alleen als de motherfucker!
dus ff afstellen die zooi maar zit midden in toetsweek van school dus gaat het deze week niet meer worden;)!
Toch iedereen bedankt voor alle hulp:D!
zaten paar dingen tussen die toch nodig waren en die ik als uitkomt mooi gebruikt heb:D:D!

En ja al het spul was nieuw ja^^!

Greetz!

Als je heel vaak hebt staan kicken terwijl die niet aansloeg kan die blauwe rook gewoon wat onverbrandde benzine en olie in de uitlaat zijn. Ook als de uitlaat lang stil gelegen heeft kan de binnen kant zijn gaan aankoeken (alle troep erin) en door de hitte komt die nu los en verdampt/verbrandt die. Of gewoon teveel olie/benzine in je mengsel natuurlijk ;)

Status
Not open for further replies.
Back