Goedenavond,
ik heb samen met een kameraad van mij een stage 6 70 cc gekocht en erop gezet.
De scooter in elkaar gezet en geprobeerd te starten naar een paar x kicken ging die eindelijk aan 10 sec laten lopen en toen weer uitgezet om dat ik geen kvs had(voor de koeling dus)
Toen wou ik hem sinds eergisteren weer starten maar hij geeft totaal geen kick?
Ik woon in Deventer en misschien is er iemand die in mijn buurt woont die mij kan helpen?
Uiteraard zijn oplossingen hard nodig want heb hem hard nodig!!
Setup op moment dat hij niet loopt;
Stage 6 pro 70 cc
21 mm carb
malossi powerfilter
race koppeling stage 6
rode trek
rode druk
Heey,
Dat van dat deo kreeg ik net zelf ook te horen idd.
Ga het vanavond niet meer proberen ben er te moe voor op het moment.
Dus deo erin spuiten(Deel van bougiegat bedoel je ??)
Deo erin bougie erop bougie kabel erop en dan kicken..
Als die dan aangaat dan ? de sproeier gewoon te klein?
Even het filter eraf pakken en ook het verloop buisje dan gas geven zodat je gasschuif omhoog gaat, ff deo erin, dan luchtfilter er weer op, dan aankicken...
Ook een goede sproeier? Niet (veel) te groot, of (veel) te klein?
Welke bougie heb je erin?
Want er hoort een lange schacht in.
Std is een korte schacht en dat geeft natuurlijk wel startproblemen.
Dus std zit er een br8hs in.
Ik zou er een br9es in plaatsen. 9 betekend een 'koudere' bougie en een 'e' in plaats van een 'h' betekend een langere schacht (dat stuk waar de schroefdraad opzit).
Deed hij het voor je de cilinder gemonteerd had nog wel?
Zo ja, heb je waarschijnlijks iets fout gemonteerd.
Nadat we dachten het probleem te hadden opgelost
is het vandaag weer terug gekomen en wil de scooter niet starten!
Zie hierboven 1e post wat er veranderd is.
Tevens vandaag een normale luchtfilter erop gezet.
Sproeier 104 erin gedaan en nog steeds niks..
Bre9s bougie zit erin op moment
21 mm carb
stage 6 70 cc pro.
enz enz..
Iemand die er nog iets weet of waar ik het probleem kan vinden:S?
Tevens heeft de scooter wel gelopen.
Kan je even mooi opsommen wat je nu allemaal gedaan hebt na het vervangen van de cilinder.
heb je nog andere dingen los gehad?
Heb je al naar de keringen gezien(achter de vario en eventueel achter de ontsteking)?
Zitter er overal nieuwe pakkingen op (inlaat, cilinder boven en onder)
Carburator als een deftig gekuist, doorgblazen met hoge druk dus
wat voor ontsteking heb je?
Die met 5 kabels aan de cdi
of die met meer kabels aan de cdi?
-verschillende bougies geprobeerd
-bougie vonkt
-pakkingen gecontroleerd
-zuiger gecontroleerd(op pijltje naar uitlaat)
-Carb losgehaald en droog geblazen(Gasnaald meteen goed gemaakt want kwamen er achter dat de gasnaald NIET omhoog ging....)
-Keer ring achter vario is goed/Blauw!
-Ontsteking is std(lijkt me dus goed?)
-koppeling vervangen
-drukveer vervangen
-v-snaar vervangen
-rolletjes vervangen
Volgens mij met 5 kabels aan me cdi maar weet ik niet zeker( zou ik morgen moet checken scooter staat bij een vriend!!)
Heb je zelf die kering gemonteerd?
Door de hogere carterdruk die de 70cc produceerd durven ze makkelijk loskomen.
kering zin een kleine cm dieper als de opstaande rand op de krukas.
In het carter zie je ook een gleuf zitten, daar moet ze juist mee gelijk zitten.
Hoe heb je je gasnaald dan hersteld?
Die staat terug vast met dat kleine clipje? met daarboven nog een iets grotere clips
waar dan de veer tegen duwt?