This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox loopt niet na montage 70cc

Status
Not open for further replies.

Silliey

Well-Known Member
Goedenavond,
ik heb samen met een kameraad van mij een stage 6 70 cc gekocht en erop gezet.
De scooter in elkaar gezet en geprobeerd te starten naar een paar x kicken ging die eindelijk aan 10 sec laten lopen en toen weer uitgezet om dat ik geen kvs had(voor de koeling dus)
Toen wou ik hem sinds eergisteren weer starten maar hij geeft totaal geen kick?

Ik woon in Deventer en misschien is er iemand die in mijn buurt woont die mij kan helpen?
Uiteraard zijn oplossingen hard nodig want heb hem hard nodig!!

Setup op moment dat hij niet loopt;
Stage 6 pro 70 cc
21 mm carb
malossi powerfilter
race koppeling stage 6
rode trek
rode druk

Iemand enige idee waar het aan kan liggen?

Bougie vonkt gewoon
Bougie krijgt wel benzine.

?
 
Teveel lucht door je powerfilter?
Powerfilter is sowieso niet zo goed, aangezien het veel meer rommel en water doorlaat dan je orginele luchtfilter.

Luchtschroef goed gezet? En nu wel KVS?
 
Luchtschroef staat op 1-1,5 slag open.
Beide geprobeerd.
Ori luchtfilter pakt ie ook niet namelijk ook al gechecked.

Uiteraard KVS bij gegooid maar steeds geen kick van leven?
 
Probeer eens wat deo in je carb te spuiten. Dus gas geven en erin spuiten en dan starten.

Of je hand op het gat van de carb houden en kicken en dan je hand eraf dan neemt hij ineens lucht.
 
Heey,
Dat van dat deo kreeg ik net zelf ook te horen idd.
Ga het vanavond niet meer proberen ben er te moe voor op het moment.
Dus deo erin spuiten(Deel van bougiegat bedoel je ??)
Deo erin bougie erop bougie kabel erop en dan kicken..
Als die dan aangaat dan ? de sproeier gewoon te klein?
 
Deo in je carb spuiten wordt hier bedoeld.

Even het filter eraf pakken en ook het verloop buisje dan gas geven zodat je gasschuif omhoog gaat, ff deo erin, dan luchtfilter er weer op, dan aankicken...

Ook een goede sproeier? Niet (veel) te groot, of (veel) te klein?
 
lol, ik woon ook in deventer
wat voor scooter zit het onder trouwens?

EDIT: pak geen remmenreiniger; het ontvet dus komt je smering niet echt ten goede
 
Hee
das wel toevallig waar ergens woon je precies?
Het zit onder een aerox..
Ik kom er zelf totaal niet meer uit!

Ga vanmiddag dat met deo even proberen en laat het jullie weten!
 
Welke bougie heb je erin?
Want er hoort een lange schacht in.
Std is een korte schacht en dat geeft natuurlijk wel startproblemen.

Dus std zit er een br8hs in.
Ik zou er een br9es in plaatsen. 9 betekend een 'koudere' bougie en een 'e' in plaats van een 'h' betekend een langere schacht (dat stuk waar de schroefdraad opzit).

Deed hij het voor je de cilinder gemonteerd had nog wel?
Zo ja, heb je waarschijnlijks iets fout gemonteerd.
 
Het is een nieuwe cilinder en een nieuwe bougie dat is het probleem!
ik heb er nu een 70 cc op gezet en hiervoor zat er nog een std cilinder op

Greetz
 
Het is een nieuwe cilinder en een nieuwe bougie dat is het probleem!
ik heb er nu een 70 cc op gezet en hiervoor zat er nog een std cilinder op

Greetz

Ik zal mijn vraag herstellen:
1) Welke bougie zit er nu in?
2) Reed de brommer VOOR je de cilinder vernieuwd hebt?
 
er zit nu een ngk b9es bougie in
en ja hiervoor liep hij.

Probleem lijkt inmiddels te zijn opgelost dankzij hulp van SmonJirez!
Hartelijk dank nogmaals!

Bleek gewoon veel en veels te veel valse lucht aan te zuigen via mijn powerfilter.
Beetje aangepast en gedaan en na kicken ging die al gauw aan!

Mag een slotje op van mij.

/close
 
Nadat we dachten het probleem te hadden opgelost
is het vandaag weer terug gekomen en wil de scooter niet starten!
Zie hierboven 1e post wat er veranderd is.
Tevens vandaag een normale luchtfilter erop gezet.
Sproeier 104 erin gedaan en nog steeds niks..
Bre9s bougie zit erin op moment
21 mm carb
stage 6 70 cc pro.
enz enz..

Iemand die er nog iets weet of waar ik het probleem kan vinden:S?
Tevens heeft de scooter wel gelopen.
 
Kan je even mooi opsommen wat je nu allemaal gedaan hebt na het vervangen van de cilinder.
heb je nog andere dingen los gehad?
Heb je al naar de keringen gezien(achter de vario en eventueel achter de ontsteking)?
Zitter er overal nieuwe pakkingen op (inlaat, cilinder boven en onder)
Carburator als een deftig gekuist, doorgblazen met hoge druk dus
wat voor ontsteking heb je?

Die met 5 kabels aan de cdi
of die met meer kabels aan de cdi?
 
-verschillende bougies geprobeerd
-bougie vonkt
-pakkingen gecontroleerd
-zuiger gecontroleerd(op pijltje naar uitlaat)
-Carb losgehaald en droog geblazen(Gasnaald meteen goed gemaakt want kwamen er achter dat de gasnaald NIET omhoog ging....)
-Keer ring achter vario is goed/Blauw!
-Ontsteking is std(lijkt me dus goed?)
-koppeling vervangen
-drukveer vervangen
-v-snaar vervangen
-rolletjes vervangen

Volgens mij met 5 kabels aan me cdi maar weet ik niet zeker( zou ik morgen moet checken scooter staat bij een vriend!!)

Dit was het wel ff zo 1,2,3..

Greetz.
 
Heb je zelf die kering gemonteerd?
Door de hogere carterdruk die de 70cc produceerd durven ze makkelijk loskomen.
kering zin een kleine cm dieper als de opstaande rand op de krukas.

In het carter zie je ook een gleuf zitten, daar moet ze juist mee gelijk zitten.

Hoe heb je je gasnaald dan hersteld?
Die staat terug vast met dat kleine clipje? met daarboven nog een iets grotere clips
waar dan de veer tegen duwt?
 
Status
Not open for further replies.