This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox lekt benzine uit de luchtfilter

Caio

New Member
Ik moest mijn gaskabel vervangen en sinds dat hij is vervangen druppelt er steeds benzine uit de luchtfilter. Het gaat om een Yamaha Aerox 2006, heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Is dit bij stilstand ? Kijk de vlotternaald eens na , en ook als de motor uit staat , of er dan nog benz uit de slang komt , die op de carb zit .
Als het bij lopende motor is , en het is een tweetakt , kijk dan je membraam eens na

Is dit bij stilstand ? Kijk de vlotternaald eens na , en ook als de motor uit staat , of er dan nog benz uit de slang komt , die op de carb zit .
Als het bij lopende motor is , en het is een tweetakt , kijk dan je membraam eens na
Het lekt als de motor uit is, met motor aan heb ik sinds dien nog niet getest

Ik heb ook dat hij lekt bij het lopen, wat zou ik moeten doen met het membraan? Helemaal vervangen of alleen schoonmaken oid?

Ik heb ook dat hij lekt bij het lopen, wat zou ik moeten doen met het membraan? Helemaal vervangen of alleen schoonmaken oid?
Dit hoeft helemaal niet aan het membraan te liggen zoals je reeds gelezen hebt.

Zomaar vervangen is een beetje voorbarig, zou eerst even lijken of de klepjes goed sluiten, indien dit zo is, is dit niet de oorzaak en moet je het in de vlotter/vlotternaald en/of vacuumkraan zoeken.

Trouwens dit is dit niet jouw draadje, zag ik net, zomaar ertussen door vragen stellen of je eigen problemen aankaarten is eigenlijk "not done", je kaapt/pikt als het ware de topicstarter zijn draadje.
Als je hier de oplossing niet vindt, beter een eigen draadje starten !

Test dan ook of er nog benz uit de toevoer slang stroomt , als de motor uit is , dan is ook je vacuum kraan defect . Er mag geen benz de carb inlopen als de motor uitstaat , bij een vacuum gestuurde kraan , evengoed de vlotternaald testen.
Handkraan / Vacuum kraan .. maakt geen zak uit , de Vlotterpen van de Carb moet de brandstof toevoer afsluiten.
Anders klopt er iets niet

Zal ik even doen, bedankt