Aerox lekt benzine

Dubbeldrank

Well-Known Member
Voor een vriend die slecht internet kan gebruiken heb ik een vraag, de Aerox uit 2004 lekt benzine, het loopt van de carburateur af maar volgens hem ook vanuit de carburateur in het luchtfilter. De scooter loopt voor de rest goed, de vacuümpomp heeft hij vervangen en de carburateur heeft hij na laten kijken bij een scooterzaak die redelijk goed bekend staat.
Ik heb wat foto's erbij, op een foto zie je dat er op de carburateur een stukje slang zit met een afdichting erin, zit die er niet op dan lekt hij ook uit dat gat benzine.
Eigenlijk weet hij niets meer te proberen en ik ook niet, al weet iemand nog wat zou dat top zijn, hij rijd goed maar lekt de benzine eruit dus eigenlijk onbruikbaar nu.
Al moet ik nog ergens foto's van maken of wat vragen aan mn maat doe ik dat, ik zie hem regelmatig.
edit: Wanneer hij uitstaat lekt hij geen benzine.
 

Attachments

  • IMAG0370.jpg
    IMAG0370.jpg
    272.6 KB · Views: 14
  • IMAG0368.jpg
    IMAG0368.jpg
    204.3 KB · Views: 14
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Op het forum lees ik dit:
''je vlotterbak eraf en dan zit er een clipje aan je vlotter die ervoor zorgt onder welke hoek je benzine gaat doorstromen. Die moet je omhoog/naar beneden buifgen. Maar ik vind t meer klinken alsof je ergens valse lucht trekt, dus daar kan je ook nog even naar kijken. ''

Bedoel je dit? Dit is niet gedaan.
Ik wil ook nog even laten weten dat wanneer de scooter uitstaat hij geen benzine lekt.
 
Probeer eens een andere carb om de carb evt uit te sluiten. Kan namelijk vanalles zijn. Kan ook zomaar zijn dat je carb niks meer waard is en er een nieuwe gemonteerd moet worden.

Toevoeging: het kan ook zo zijn dat er iets met je vlotter is waardoor de benzine maar blijft komen.
 
Back
Top