Aerox led achterlicht erop gezet en nu voorlicht defect!!!

liltcc

Aerox_-_Driver
Heyy ik heb voor mijn aerox een led achterlicht gekocht, en toenet geinstalleerd.
ik had hem aangesloten en er was geen verschil tussen remlicht en gewoon licht.
toen heb ik het anders aangesloten en was mijn zekering gesprongen, nu had ik het weer teruggezet en een iets grotere zekering erin gezet want ik had geen andere liggen.( was 7.5 nu is het 10 amp.) deed hij het wel gewoon weer dus ik denk dat het de 1ste x niet goed aangeloten was.
maar nu deed hij het goed, alleen nu doet mijn voorlicht het nog maar een klein beetje.|(

Probleem:

Dimlicht en grootlicht doen het nietmeer, maar het stadslicht (de 2 kleine lampjes in de hoeken) nog zwak.
Zodra ik mijn schakelaar op dimlicht zet begint het lampje van grootlicht op mijn cockpit te branden, bij zowel grootlicht en dimlicht.

dus please als iemand weet wat dit veroorzaakt heeft,,, laat zo snel mogelijk weten aub!!!

Alvast bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

Dus als ik het goed begrijp werkt je voorlicht helemaal niet meer.
Als je zekering is gesprongen heb je kortsluiting gehad en kan het best zijn dat je lampen gesprongen zijn.
Best eerst eens de lampen uitmeten die je kan uitmeten ( waar je draadje in hebt , niet de halogeen en verstraler dus ) en zien of ze nog doormeten en anders is kijken naar je batterij.
Als die nog allemaal in orde zijn mag je hier nog eens terug komen
 
Dat mag sowieso niet daardoor komen, als 1 vd 2 lampen stuk is knapt de ander niet. Het is geen Citta of fiets oid. Er zit gewoon een spanning regelaar tussen. Verder heeft knappen niets met het aantal watt's te maken, gezien het zoveel watt opneemt als het vraagt, en niet meer. Het komt dan ook voor bij fietsen en citta's omdat het hier om spanning draait. Wanneer 1 lampje van 1,5volt knapt, krijgt de andere dus het dubbele te verduren (wanneer het andere lampje dus ook 1,5volt is), en dat vinden ze niet fijn.
 
Back
Top