aerox koppeling eraf krijgen

hoijooo

Well-Known Member
hallo allemaal,

ik zit met een probleempje...
ik heb me yasuni R binnen en wil die gaan afstellen, maar ik krijg die moer er niet af van de koppeling (hij zit nog vast in de carterkap zegmaar, niet de moer om hem open te krijgen).

normaal gesproken is dit geen probleem maar die moer zit muur en muurvast. ik heb een buzetti koppelingsleutel om hem vast te zetten en een ratel om hem open te krijgen.
normaal is dit geen probleem maar nu is het gewoon niet te doen:?
heb die moer ook flink met wd40 ingespoten maar volgende dag zat hij nogsteeds muur vast

het gaat trouwens om een aerox, niet dat veel uitmaakt.



iemand een tip?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf ook mijn koppeling vervangen voor een stage 6 torque control
heb een ratel gebruikt en een buzetti kop. Blok. Sleutel
had trouwens ook een soort ketting die je strak kon trekken over de koppelingshuis (naam ff kwijt) en ti's wel een rot werkje voor de 1e keer :)!
 
ja maar ik heb die ketting niet:p
hij gaat er niet eens om dat het niet vast staat, die moer die is gewoon kapot vervelend, met je hele gewicht erop nog geen nut :(
 
Hmm, kan zijn dat er rommel tussen het draad en de moer zit, dan gaat het echt vastzitten....

Enige optie is nog de luchtsleutel, maar zoals je al zei heb je die niet...

Geen kennissen die het hebben?

Anders ff aan de dealer vragen of ze het ff los willen draaien, zo gebeurd, kost wss niks
 
Bokstandaard krijg je echt niet gemakkelijk los hoor....

Kun je beter voor naar de dealer brengen, dan verhitten ze het,....

En dan kunnen ze ook wel ff andere trekveertjes in je koppeling doen + ander drukveertje erbij wanneer ze hem weer in elkaar zetten
 
dan nog wil het vaak niet los , en door het verhitten kan het alu ook gewoon stuk gaan.

beste manier is de gehele pen doorboren , dus de standaard eraf slijpen en pen uitboren mits je weer een middenstander wilt gebruiken..
 
Ja, meestal wel.

Behalve als je bokstandaard ophanging nog ongebruikt is en dan zelf je standaard bevestigt en goed invet, en hem af en toe loshaalt en onderhoud ;) Want na een tijdje zit het echt goed vast...
 
Zet je scooter met handvat tegen de muur aan, dan leg je 2 bakstenen gewoon plat op elkaar links naast de koppeling (net voor je blok nog zeg maar). Dan zet je de koppeling-blokkeer-sleutel op je koppeling met het uiteinde dus op die bakstenen, nu de ratel op de moer en dan kan je kracht zetten wat je wil zonder die sleutel met je handen te hoeven tegenhouden. Het uiteinde moet iets van het blok afzijn (de sleutel moet iets schuin staan) zodat de sleutel er niet af kan schieten.

Weet niet of het zo duidelijk uitgelegd is maar zo heb ik tot nu toe elke koppeling losgekregen (evt met verlengstuk en evt een rubberen hamer)
 
ooh sorry voor late reactie... het is al gelukt... vast gezet met een flinke ijzere stang tussen me veer en blok in. daar die koppeling moer tegen gezet en met je voet op die ratel getrapt en hij ging los...:O muurvast zat hij dus maar bedankt allemaal!
 
Last edited:
Back
Top