Aerox komt niet optouren na nieuwe uitlaat

DaanBoon

New Member
Ik heb de uitlaat van de scooter van een vriend van mij vervangen want bij de oude was de flens krom maar nu als ik gas geef blijt die super laag in touren zo laag dat de koppeling niet eens aangrijpt heb veel sproeiers geprobeert maar probleem blijft het zelfde.

Het gaat om een aerox 2 takt.

Setup:
50cc std
Sitoplus
Stage6 5 gram rollen
Malossi wit druk veer
Std trekveren
 
Advertisement - register to remove this

Zou dit aan de koppeling kunnen liggen deze is vlink verkleurd en zit een kleine boggel in de segmenten zijn ook raar gesleten zit aan de kant van de poellie een opstaande rand
 
dan had dit ook al een probleem moeten zijn toen de oude uitlaat er nog opzat
Post automatically merged:

Dat kan niet de flens is zo gebogen dat ik hem ook niet meer recht krijg en dan lekt die
zou toch proberen om hem weer terug te zetten zoals hij erop zat en kijken of hij dan weer nromaal rijdt...
 
Hij liep met de standaard uitlaat nog goed heb hem toen zelf helemaal afgesteld en dingen vervangen heb de rolletjes, druk veer en sproeier gedaan en heb het lucht filter ontgrensd

Even een duidelijke lijst met alles wat ik veranderd heb:
Sproeier 76 gurtner
5 gram rollen van stage 6
Drukveer wit malossi
Ontgrensde luchtfilter en vario
(En dit zat er ook op met de oude std uitlaat maar nu dus met de sito plus)
 
Dus met die set up en oude uitlaat reed hij perfect. En ECHT het enige wat je daarna hebt veranderd is de uitlaat zelf en nu komt hij niet meer in zijn toeren.

Ervan uitgaande dat de afstelling is gedaan op basis van een lekke uitlaat en er nu een sluitende uitlaat is gemonteerd is je tegendruk vanuit de uitlaat veranderd. Deze tegendruk in nu groter geworden doordat je een sluitende uitlaat hebt.

Zou beginnen met je luchtaanvoer eens wat te beperken, kijken wat dat doet (je luchtfilter iets knijpen dus)
 
Wat Tim Ark al zei een video zou iets duidelijker zijn.
Zo ver ik heb kunnen lezen lijkt het probleem te komen door een begrenzing in de uitlaat.
Maar als je zegt dat de begrenzingen er uit zijn dan is het een vreemd probleem.
Aan de koppeling / achter vario zal het niet leggen met de Malossi witte drukveer en standaard trekveren,
dat is de standaard afstelling die in dit geval goed is.

Hoe is de carbarateur afgesteld in de vorm van de gasnaald stand en de luchtschroef,
en is het luchtfilter fabrieks origineel met of zonder het luchtpijpje er in?
 
Last edited:
Back
Top