This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox komt niet op toeren

Zit nu al 2 dagen aan mijn hoofd te krabbelen met dit probleem dus hier weer een nieuwe topic.
De aerox (2009 75cc hoogtoerig) start perfect 1e kick en gaat in hoge toeren zonder variateur.
Maar als ik de variateur en de koppeling erop zet (Stage6 R/T Overrange) gaat deze volgas maar in een paar duizend toeren en gaat ie niet goed vooruit (5 km/u).
Heb 11g, 9g, 6g en 4.2g rollers allemaal geprobeerd met zelfde effect. Ook heb ik de trekveren vaster en losser afgesteld. Geen verschil hiermee.
Zit een polini blauw (44kg) drukveer op, en stage6 oranje (medium) trekveren
V snaar is in orde en koppelingshuis komt niet tegen de koppeling. Vertanding is in goede staat.

koppeling en vario hebben paar jaar stilgestaan maar zien er nog goed uit, heb deze er al 10x erop en eraf gehaald.

Wat zijn nog dingen die ik kan proberen of mogelijke oorzaken?

Heel erg lastig dit... Klinkt alsof de cilinder geen vermogen heeft.
Zodra er iets van belasting is kapt hij ermee.

Heb je al gecontroleerd of alles soepel draait en in elkaar past?

Heel erg lastig dit... Klinkt alsof de cilinder geen vermogen heeft.
Zodra er iets van belasting is kapt hij ermee.
Ja precies dat

De cylinder en zuiger zijn in goede staat, 10 draaiuren schat ik maar had wel jaren stil gestaan. Startte eerst niet maar had wat olie op de wand gedaan, nieuwe pakkingen en de kop beter aangedraaid en toen deed ie t weer.

Is er een manier om te kijken of er kracht uit de krukas komt ofzo? om te weten dat het niet aan de overbrenging ligt.

Carbu is nieuw maar heb er een standaard spruitstuk en membraan op gezet omdat die van polini niet werkte weet niet waarom (waren jaren niet gebruikt)

Kan het dat als de trekveren oud zijn dat de ene trekveer meer trekkracht heeft dan de andere? Zo voelt het als ik de veren afstel dat de ene makkelijker draait dan de andere. Dit zou op zich wel een verklaring kunnen zijn dat maar 1 van de 3 koppelingsplaten naar buiten komt en dat de koppeling juist daarom niet goed werkt.

Als ik de veren erg strak zet gaat het blok nu wel weer in hoge toeren.

Heb nog een malossi koppeling liggen in een ander aerox blok maar koppelinghuis moer is vastgeroest dus heb ik niet los kunnen krijgen. Heb geprobeerd te beunen door middel van een verentrekker zonder succes. Hebben jullie een methode om het los te krijgen zonder sleutel?