Hey allemaal ik heb een vraag. Mijn koelvloeistof reservior ( sorry als ik het verkeerd spel ) is lek op 2 plekken ( 2 scheuren ). Nu heb ik het gekit maar na 5 minuten begon die weer te lekken.
Als ik de dop een kwartslag losser draai heeft die er minder last van. Weet iemand hoe dit kan ?
Ik ga over 2 a 3 weken een nieuwe bestellen. Maar wil graag weten of het niet ook aan iets anders ligt zodat de nieuwe niet scheurt.
Zoals ik al schreef over 2 a 3 weken kan ik een nieuwe bestellen maar aangezien ik niet weet of er nog een andere oorzaak kan zijn. Vandaar mijn vraag. Voor jou is 40 euro misschien niks. Voor mij is dat wat anders dus zou het zonde vinden als ik er 2 moet bestellen
Check eens of je geen compressie in je koelvloeistof krijgt , Meestal als dat het geval is verkleurt je koelvloeistof, of er zit een oliefilm op .,dit omdat als de dop los is je dus geen druk opbouwt in je systeem.
Ik weet niet of het bij scooters ook zo is , maar bij een auto zit er een overdruk klep in de dop die open gaat als de druk te hoog wordt. Kan dus ook stuk zijn.
Dit door teveel koelvloeistof of druk opbouw door compressie in het koelsysteem ,of door te heet worden en gaan koken. Dus waterpomp stuk of radiateur verstopt of lamellen smerig waardoor hij niet genoeg koelt . Daardoor kan je tankje dus splijten.
ve groet Arie
Post automatically merged:
Als dat goed is kun je ook proberen ( als het een plastic tank is) om het tankje met een hete soldeerbout en een tywrap aan elkaar te smelten.
Tywrap dan als soldeer staaf gebruiken gaat beter als kitten.
Check eens of je geen compressie in je koelvloeistof krijgt , Meestal als dat het geval is verkleurt je koelvloeistof, of er zit een oliefilm op .,dit omdat als de dop los is je dus geen druk opbouwt in je systeem.
Ik weet niet of het bij scooters ook zo is , maar bij een auto zit er een overdruk klep in de dop die open gaat als de druk te hoog wordt. Kan dus ook stuk zijn.
Dit door teveel koelvloeistof of druk opbouw door compressie in het koelsysteem ,of door te heet worden en gaan koken. Dus waterpomp stuk of radiateur verstopt of lamellen smerig waardoor hij niet genoeg koelt . Daardoor kan je tankje dus splijten.
ve groet Arie
Post automatically merged:
Als dat goed is kun je ook proberen ( als het een plastic tank is) om het tankje met een hete soldeerbout en een tywrap aan elkaar te smelten.
Tywrap dan als soldeer staaf gebruiken gaat beter als kitten.
Ty man ga morgen ff radiator schoonmaken. Zag vanmiddag idd dat water iets wat zwart leek. Enige wat ik weet is dat een scooterzaak de koelvloeistof rechtstreeks heeft doorgekoppeld op de cilinder ( 2 a 3 jaar geleden ) maar nu sinds maandje hier pas last van
Maar super bedankt ga morgen even schoonmaken en kijken of het helpt
Zoals ik al schreef over 2 a 3 weken kan ik een nieuwe bestellen maar aangezien ik niet weet of er nog een andere oorzaak kan zijn. Vandaar mijn vraag. Voor jou is 40 euro misschien niks. Voor mij is dat wat anders dus zou het zonde vinden als ik er 2 moet bestellen
Inderdaad wat Maxo zegt met schoonmaken los je het probleem niet op , eerst tankje vervangen of proberen te "lassen" en kijken of je geen druk opbouwt tijdens het draaien van de motor (lucht bellen in koelsysteem (tank) . Dan zou je na het warmdraaien je dop los moeten draaien en kijken of het systeem onder druk staat.
Inderdaad wat Maxo zegt met schoonmaken los je het probleem niet op , eerst tankje vervangen of proberen te "lassen" en kijken of je geen druk opbouwt tijdens het draaien van de motor (lucht bellen in koelsysteem (tank) . Dan zou je na het warmdraaien je dop los moeten draaien en kijken of het systeem onder druk staat.
Hallo Maxo , ik begrijp dit wel €40 + evt rep kosten kunnen stevig oplopen vooral als je het moet laten doen.
Alleen de volgorde is meestal gedwongen , qua kosten de verkeerde. Als je alles zelf kunt doen is het een stuk gemakkelijker.
vr groet Arie
Nee hoor Ricardo is prima , maar ik zou als ik je een tip mag geven eerst dit tankje proberen te maken en dan kijken of hij druk opbouwt.
Kan je later altijd dat tankje vervangen , en nu eventuele gebreken eerst verhelpen .
vr groet Arie
Nee hoor Ricardo is prima , maar ik zou als ik je een tip mag geven eerst dit tankje proberen te maken en dan kijken of hij druk opbouwt.
Kan je later altijd dat tankje vervangen , en nu eventuele gebreken eerst verhelpen .
vr groet Arie
Dit heb ik dus geprobeerd. Had hem met soort kit dicht gesmeert paar uur laten drogen. Maar daarna na 3minuten rijden begon de kit te scheuren en weer te lekken.
En de kit is ook voor badkamers dus kan tegen water.
Het raren is dat die scheur er al even inzit maar elkekeer minimaal lekte waardoor ⁹ik het geld eerst in het motorblok heb geinvesteert.
Maar heb hem 2 weken terug weg gebracht om hem af te laten stellen. ( andere sproeier rollen en trekveren ) en sinds ik hem terug heb is het ineens erger geworden. Als ik ongeveer 5 km heb gereden is hij helemaal leeg. En ik weet dus niet waar het aan kan liggen
Packing is denk ik nog goed want als ik me vinger op de uitlaat doet valt hij uit dus hij zuigt geen valse lucht