Tkasteleijn
Member
Hoi!
Onlangs heb ik mijn Aerox uit 2009 met een 70cc Malossi sport weer lopend gekregen, na wat werk aan het uitboren van afgebroken tapeinden en het plaatsen van een helicoil
Zaterdag ging ik een rondje rijden en kwam ik terug met dampende/stomende koelvloeistof. Dit is dus aardig warm geworden. Ik heb geen temperatuur meter dus weet niet hoe warm.
Zondag ging ik weer een rondje en toen lekte er koelvloeistof uit het pomphuis. Ik vermoed dat de waterpomp lek is. Hoe harder ik ga rijden hoe meer hij lekt. De pomp heb ik vervangen samen met de tapeinden, dus is nog zo goed als nieuw.
De scooter word dus te warm. Hoe kan de scooter te warm worden?
Ik hoor graag wat jullie ervaringen/ideeën zijn!
Onlangs heb ik mijn Aerox uit 2009 met een 70cc Malossi sport weer lopend gekregen, na wat werk aan het uitboren van afgebroken tapeinden en het plaatsen van een helicoil
Zaterdag ging ik een rondje rijden en kwam ik terug met dampende/stomende koelvloeistof. Dit is dus aardig warm geworden. Ik heb geen temperatuur meter dus weet niet hoe warm.
Zondag ging ik weer een rondje en toen lekte er koelvloeistof uit het pomphuis. Ik vermoed dat de waterpomp lek is. Hoe harder ik ga rijden hoe meer hij lekt. De pomp heb ik vervangen samen met de tapeinden, dus is nog zo goed als nieuw.
De scooter word dus te warm. Hoe kan de scooter te warm worden?
- De radiator van een Aerox kan voor zover ik lees best goed koelen. Is een grotere radiator een oplossing; zo ja welke radiator raden jullie aan?
- Kan het zijn omdat ik de cilinder niet goed heb ontlucht? Ik heb het rubberen stopje van de cilinderkop gehaald, waarna er allemaal koelvloeistof uit spoot.
- De waterpomp is lek. Komt dit omdat alles te warm is geworden?
Ik hoor graag wat jullie ervaringen/ideeën zijn!