Ron is het octaannummer dat uit labonderzoek naar voren komtIk weet niet wat Ron is en waar ik dat kan vinden.
En welke pompen hebben dat?Ron is het octaannummer dat uit labonderzoek naar voren komt
Hoe hoger het getal, hoe klopvaster de brandstof is
BP ... Tank Ultimate.....En welke pompen hebben dat?
K ga dus nooit meer bij de haan tanken k lijk wel een opa.
En hij is ook veel stiller nu.
Zal ik eens kijken waar ik dat kan vinden.BP ... Tank Ultimate.....
Uit de Test Beter dan Shell V-Power , omdat Shell toch Ethanol toevoegd., en BP niet bij de Ultimate Benzine.
Ik pak wel de shell er zit maar 1 zoon pomp in heel zeeland.Zal ik eens kijken waar ik dat kan vinden.
Oké dus even op een rijtjeEr is ook een Tankstation welke ook GEEN Ethanol toevoegt , dat is Tamoil.
Wil je ECHTE Benzine ... Dat is Aspen , dat kost 5,00 De Liter ( oa bij Hornbach ).
Dan blijf ik bij de shell. Aangezien tam oil weer 13 km van me huis vandaan is en de shell 800 meter.Tam oil niet
BP Ultimate niet
Shell , en Esso weer wel .
Eerst tankte ik bij Fire Zone , daar kon je RON 102 Competition Tanken , dat verkopen ze helaas niet meer aan de Pomp , die Tank onder de grond hadden ze nodig voor die E10 Benzine .
Of je haalt een paar jerrycans en die vul je eventueel?Dan blijf ik bij de shell. Aangezien tam oil weer 13 km van me huis vandaan is en de shell 800 meter.
Maar k zal eens vaker gaan tanken bij BP ultimate en tam oil.
Ja als k me salaris heb zal k eens kijken of dat lukt.Of je haalt een paar jerrycans en die vul je eventueel?
Van de week ook die 102 octaan eens proberen in de Bierkoerier
Nee maar t is wel heel toevallig. Dat die ineens slomer optrekt en minder lawaai maakt. T was met goede 98 reageerde die snel en fell en goed. Nu lijkt t wel een 4 takt injectie.Persoonlijk denk ik niet dat zo'n drastisch verlies aan vermogen aan het soort benzine ligt.
Ik ben met mengen juist minder gaan doen omdat ik me uitlaat erg zwart vond. Ben van 1op35 naar 1 op38 gegaan. K ga me tank gewoon lekker leegrijden en voltanken met andere benzine. Meschien is de helft van het vermogen beetje overdreven maar ga wel uit van een kwart.De tijd zal het leren, ik zou zeggen rijdt je tank leeg of tap hem af en tank hem vol met goeie 98.
Ik snap dat er verschil zit in benzine merken en soorten maar dat je scooter ineens nog maar half zoveel toeren maakt en ook nog ineens stiller wordt enkel doordat je een ander merk 98 octaan benzine hebt getankt, geloof ik niet in.
Het mindere lawaai zou kunnen duiden op een verkoolde uitlaat of een demper waar de demperwol vol met overtollige benzine en olie zit, deze verklaring lijkt me plausibeler dan de verklaring dat het aan een ander merk 98 octaan benzine ligt.
Of heb je, je misschien vergist met het mengen van olie dat je er veel te veel bijgengd hebt?
Ik zelf ook niet met andere scooters. Maar elke scooter reageert wel anders.Ik heb nog nooit verschil gemerkt tussen verschillende benzines. Ik rij zelfs probleemloos e10.
Je komt er nog wel achter met je E-10 Benzine , die E-10 tast rubber aan , dus over enige tijd kan je je rubberen slangen en spruitstuk gaan vervangen .Ik heb nog nooit verschil gemerkt tussen verschillende benzines. Ik rij zelfs probleemloos e10.
K moet eerlijk zeggen ik vond het eerst ook onzin hoor. Maar k merk wel echt verschil in benzine van de haan en shell bijv.Je komt er nog wel achter met je E-10 Benzine , die E-10 tast rubber aan , dus over enige tijd kan je je rubberen slangen en spruitstuk gaan vervangen .
En bekijk straks eens je Kleppen , die zullen vol met kool aanslag zitten , en mag je gaan Walnut- Blasten.
Hoog Octhaan gehalte brand alles lekker schoon , en je prestatie is beter.
Al die gekke toevoegingen in het kader van het Millieu is geen bevordering voor je Motor.
Maarja ... er zijn van die Krentenkakkers die proberen zo zuinig en goedkoop mogelijk te rijden .
mijn interesseert het geen Reet , wil gewoon goede benzine , ook al is dat duurder.