aerox elektrische start

hoijooo

Well-Known Member
hallo,

sinds gister start mijn aerox met elektrische start niet meer (met kickstart wel), hij maakt een heel raar geluid. je hoort in je carterkap ronddraaiend geluid, dus hij pakt niks elektrisch op.
ik me bougie eraf halen en testen of hij vonkt, dit is dus niet het geval.
me pa had nog zo'n tool liggen die meet op welke draden stroom staan en die het dus doen. ik heb egt ongeveer alle draden geprobeerd maar kan egt niet vinden waar het fout zit!:mad: de bobine is pas een maandje oud en er loopt stroom doorheen (gemeten), en op dat draadje die van de accu met heel veel andere draden vertakt en dan 1 draad naar de bobine lijdt gaat ook stroom doorheen|( iemand suggesties?

dingen die ik al geprobeerd heb:
- andere bougie geprobeerd nogsteeds geen vonk
- het kapje op de bougie is ook goed, is ook maand oud + gelijd stroom
- aantal draden getest, of daar het defect lag.

en alles doet het gewoon goed, verlichting + knipperlichten + claxon + dashboard verlichting:|


mvg
Lars
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als hij met kickstart wel gewoon start heeft het niks met de bougie te maken..
de start motor gooit de startkoppeling/starterkrans rond die op de krukas zit.. als de krukas rond draait beweegt het vliegwiel en dan krijg je pas een vonk..

nu werkt de start motor wel.. maar waarschijnlijk zijn de 3 gewichtjes uit je startkoppeling/starterkrans zodat deze de krukas niet pakt...

dus een nieuwe startkopelling/startkrans erin zetten... en je electrische start doet het weer

http://www.euroscooters.nl/shop/motoforce-startkoppeling-minarelli-kwaliteit-p-4435.html
 
Back
Top