bobthebutcher
New Member
Dag allemaal,
Na een lange tijd alleen maar stof te hebben gehapt heb ik mijn Aerox van 2010 weer uit de schuur getoverd en een begin gemaakt om deze weer lopend te krijgen. Dit is echter nog niet gelukt.
Het betreft een volledig originele aerox waar nooit aan geknutseld is. Is circa 2015 rijdend weg gezet.
1ste eigenaar en de kilometerstand is 8500
Wat ik tot dusver al gedaan heb:
- Brandstoftank schoongemaakt en nieuwe benzine erin
- Olie vervangen
- Carburateur schoongemaakt
- Luchtfilter schoongemaakt
- Bougie vervangen
Als ik hem probeer te starten met behulp van remreiniger loopt hij heel even op de remreiniger en valt vervolgens gelijk weer uit.
Hij blijft wel lopen wanneer ik het luchtfilter er af haal en mijn hand voor de luchtinlaat van de carburateur houd en op deze manier de hoeveelheid lucht bepaal.
Betekend dit dat er ergens valse lucht vandaan komt? Is de standaard instelling qua mengsel niet goed?
Alvast bedankt,
Bob
Na een lange tijd alleen maar stof te hebben gehapt heb ik mijn Aerox van 2010 weer uit de schuur getoverd en een begin gemaakt om deze weer lopend te krijgen. Dit is echter nog niet gelukt.
Het betreft een volledig originele aerox waar nooit aan geknutseld is. Is circa 2015 rijdend weg gezet.
1ste eigenaar en de kilometerstand is 8500
Wat ik tot dusver al gedaan heb:
- Brandstoftank schoongemaakt en nieuwe benzine erin
- Olie vervangen
- Carburateur schoongemaakt
- Luchtfilter schoongemaakt
- Bougie vervangen
Als ik hem probeer te starten met behulp van remreiniger loopt hij heel even op de remreiniger en valt vervolgens gelijk weer uit.
Hij blijft wel lopen wanneer ik het luchtfilter er af haal en mijn hand voor de luchtinlaat van de carburateur houd en op deze manier de hoeveelheid lucht bepaal.
Betekend dit dat er ergens valse lucht vandaan komt? Is de standaard instelling qua mengsel niet goed?
Alvast bedankt,
Bob
Last edited: