Aerox eindelijk uit de schuur

bobthebutcher

New Member
Dag allemaal,

Na een lange tijd alleen maar stof te hebben gehapt heb ik mijn Aerox van 2010 weer uit de schuur getoverd en een begin gemaakt om deze weer lopend te krijgen. Dit is echter nog niet gelukt.

Het betreft een volledig originele aerox waar nooit aan geknutseld is. Is circa 2015 rijdend weg gezet.
1ste eigenaar en de kilometerstand is 8500

Wat ik tot dusver al gedaan heb:
- Brandstoftank schoongemaakt en nieuwe benzine erin
- Olie vervangen
- Carburateur schoongemaakt
- Luchtfilter schoongemaakt
- Bougie vervangen

Als ik hem probeer te starten met behulp van remreiniger loopt hij heel even op de remreiniger en valt vervolgens gelijk weer uit.
Hij blijft wel lopen wanneer ik het luchtfilter er af haal en mijn hand voor de luchtinlaat van de carburateur houd en op deze manier de hoeveelheid lucht bepaal.

Betekend dit dat er ergens valse lucht vandaan komt? Is de standaard instelling qua mengsel niet goed?

Alvast bedankt,
Bob
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hij krijgt te weinig benzine, als hij het goed deed toen hij weggezet werd is de carburateur niet schoon genoeg anders moet je een grotere sproeier proberen.
 
Heb je ook goed de sproeiers schoongemaakt(stationair en hoofd)? Dit kan je doen door hem door te spuiten met perslucht of door een klein haartje van een ijzerborstel er een aantal keer doorheen te steken. Sproeiers zou ik niet veranderen als hij goed gelopen heeft. Ik zou ook even je brandstoffilter vervangen, misschien dat hier wat vuil is in opgeslagen na de jaren. Daarnaast zou ik het luchtfilter element vervangen door een nieuwe in plaats van schoon te maken.
 
Sproeiers had ik ook schoongemaakt. Brandstoffilter zit er niet op. Heb inmiddels een nieuw luchtfilter element besteld. Ga vanavond de carburateur er nog een keer uit halen en deze maar eens grondig schoonmaken.
 
controleer ook je spruitstuk, wellicht uitgedroogt en scheuren wellicht? zelfde geld voor keeringen, kun je wat remreiniger op spuiten en na checken of ie daar lekt
 
Dag allemaal,

Na een lange tijd alleen maar stof te hebben gehapt heb ik mijn Aerox van 2010 weer uit de schuur getoverd en een begin gemaakt om deze weer lopend te krijgen. Dit is echter nog niet gelukt.

Het betreft een volledig originele aerox waar nooit aan geknutseld is. Is circa 2015 rijdend weg gezet.
1ste eigenaar en de kilometerstand is 8500

Wat ik tot dusver al gedaan heb:
- Brandstoftank schoongemaakt en nieuwe benzine erin
- Olie vervangen
- Carburateur schoongemaakt
- Luchtfilter schoongemaakt
- Bougie vervangen

Als ik hem probeer te starten met behulp van remreiniger loopt hij heel even op de remreiniger en valt vervolgens gelijk weer uit.
Hij blijft wel lopen wanneer ik het luchtfilter er af haal en mijn hand voor de luchtinlaat van de carburateur houd en op deze manier de hoeveelheid lucht bepaal.

Betekend dit dat er ergens valse lucht vandaan komt? Is de standaard instelling qua mengsel niet goed?

Alvast bedankt,
Bob
Kan je aub een foto sturen van welke slangen waar moeten van de carbrateur heb namelijk carbu los gemaakt en weet niet meer waar wat moet. Av bedankt zou me echt helpen
 
Back
Top