Aerox dasboard kabels

Rick1937

New Member
Hallo ik heb een aerox uit 2010 alleen heb een ander scherm een digitale en heb wel schemas op internet gevonden wat de betekenis is van welke draad bij het dashboard maar dat kan je niet goed lezen op de foto heeft iemand mischien een lijstje met de kleur en waar die draad voor bedoelt is

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Bruin = geschakelde accuspanning vanaf je contactslot.
Groen = tanksensor tbv brandstofmeter.
Rood/geel = temperatuursensor koelwater tbv temperatuur indicatie lampje.
Oranje = Bobinesignaal tbv toerenteller.
Blauw/rood = achtergrondverlichting cockpit.
Grijs = olietanksensor tbv olie indicatie lampje.
Donker groen = knipperlicht rechts indicatie.
Chocolade bruin = knipperlicht links indicatie.
Geel = grootlicht indicatielampje .
 
Last edited:
Bruin = geschakelde accuspanning vanaf je contactslot.
Groen = tanksensor tbv brandstofmeter.
Rood/geel = temperatuursensor koelwater tbv temperatuur indicatie lampje.
Oranje = Bobinesignaal tbv toerenteller.
Blauw/rood = achtergrondverlichting cockpit.
Grijs = olietanksensor tbv olie indicatie lampje.
Donker groen = knipperlicht rechts indicatie.
Chocolade bruin = knipperlicht links indicatie.
Geel = grootlicht indicatielampje .
Top dankjewel
 
Bruin = geschakelde accuspanning vanaf je contactslot.
Groen = tanksensor tbv brandstofmeter.
Rood/geel = temperatuursensor koelwater tbv temperatuur indicatie lampje.
Oranje = Bobinesignaal tbv toerenteller.
Blauw/rood = achtergrondverlichting cockpit.
Grijs = olietanksensor tbv olie indicatie lampje.
Donker groen = knipperlicht rechts indicatie.
Chocolade bruin = knipperlicht links indicatie.
Geel = grootlicht indicatielampje .
Ik heb ook een zwarte kabel weet je toevallig ook waar die voor is
 
Mijn teller loopt automatisch naar de max wat die kan zonder te rijden weet jij mischien hoe dat zou komen
Als ik het schema van Sparky bekijk zou ik denken de oranje kabel heeft of ergens een breuk of je kabelboom is niet geschikt voor een digitale teller. Want hoe heb je je kilometertellerkabel aangesloten?
 
Niet alleen de snelheidsmeter, ook de toerenteller staat op 8500 toeren!
Verder brandt het blauwe grootlicht controlelampje.

Heb je de inputs van de meter al aangesloten of alleen de bruine en zwarte draad van de kabelboom.

By the way, welke meter is het eigenlijk en heeft deze een elektronische snelheidssensor nodig of een mechanische kabel naar je wielnaaf?
 
Last edited:
Niet alleen de snelheidsmeter, ook de toerenteller staat op 8500 toeren!
Verder brandt het blauwe grootlicht controlelampje.

Heb je de inputs van de meter al aangesloten of alleen de bruine en zwarte draad van de kabelboom.

By the way, welke meter is het eigenlijk en heeft deze een elektronische snelheidssensor nodig of een mechanische kabel naar je wielnaaf?
Is een km teller die met een magneet en sensor op me wiel zit
 
Ik heb geen schema van een Aerox met een elektronische sensor bij het wiel.
Is deze sensor origineel van Yamaha of is deze bijgeleverd bij die nieuwe cockpit.

Hoeveel draden heeft die sensor bij je wiel en wat zijn de kleuren van die draden?
Heb je een installatiehandleiding bij die nieuwe cockpit en zo ja kun je die hier even posten?
 
Ik heb geen schema van een Aerox met een elektronische sensor bij het wiel.
Is deze sensor origineel van Yamaha of is deze bijgeleverd bij die nieuwe cockpit.

Hoeveel draden heeft die sensor bij je wiel en wat zijn de kleuren van die draden?
Heb je een installatiehandleiding bij die nieuwe cockpit en zo ja kun je die hier even posten?
Is bijgeleverd bij de cockpit is drie draden met een stekker ertussen maar de kleuren van de sensor draden en cockpit draden zijn niet hetzelfde mischien heeft het daar iets mee te maken
 

Attachments

  • IMG_3959.jpeg
    IMG_3959.jpeg
    93.4 KB · Views: 6
  • IMG_3960.png
    IMG_3960.png
    312.4 KB · Views: 5
Rick,

Zo'n ali teller ga je dus niet werkend krijgen
Is misschien wel eenvoudiger als het lezen van de bijgevoegde handleiding.

Rick,
is het niet mogelijk deze handleiding goed in te scannen want ik kan nauwelijks de kleuren van de draden lezen.

Drie draden dus dit is niet zomaar een magneetje met een reed-schakelaartje zoals je dit bij vele fietscomputers aantreft.
Dit is dus een echte sensor die het magnetisch veld detecteerd een zogenaamde Hall-effect sensor.
Deze heeft 3 draden waarvan:

  • 1 draad de massa is, deze is aangeduid met GND op de 3-polige stekker en de kleur is gn waar ik van aanneem dat dit groen is.
  • 1 draad de voeding voor de sensor is, deze is aangeduid met VCC op de 3-polige stekker en de kleur kan ik niet lezen maar deze begint met Y wat vermoedelijk geel/nog iets is.
  • 1 draad de snelheidsimpuls is, deze is aangeduid met SPD op de 3-polige stekker en ook deze kleur kan ik niet lezen, ik vermoed dat de kleuraanduiding begint met BK wat wellicht zwart moet zijn.
maar de kleuren van de sensor draden en cockpit draden zijn niet hetzelfde mischien heeft het daar iets mee te maken
Dat zou heel goed kunnen bij die chineese .......

Welke kleur zit op welke kleur van die 3-polige stekker?

Maar verder ben je wel tevreden met de toerenteller op 8500 toeren en een blauw lampje in je cockpit?
Post automatically merged:

Na wat speurwerk en de foto en de rest van de connectoren te combineren kwam ik tot onderstaand overzicht, kopieer dit en vul de ontbrekende kleuren in.

signaalafkortingbetekeniscockpit draadkleursensor draadkleur
GNDMassagroenkleur ?
VCCSpanning contactslotgeelkleur ?
SPDSnelheidsimpulszwart/witkleur ?
 
Last edited:
Back
Top