hittegraad 9
Heeft u het probleem al gevonden?Beste scootersleutelaars,
Ik begin een beetje vast te lopen. Mijn Aerox is nu voor de 2e keer warmgelopen (temp gaat richting 120 graden). Eerder warmgelopen door vermoedelijk defecte waterpomp. Hierna een hoop vervangen (lijst verder onder)
Oliepomp zit er niet meer in en loopt op mengsmering 1:40. In de zomer is hij bij een "tuner" afgesteld in Zuid Limburg.
Setup:
- DR70
- Doppler Origin krukas (C4 lagers nieuwe keeringen)
- 17,5 Carb + Standaardd lichtfilter
- Gianelli Shot V4
- Malossi Multivar
- Malossi V-snaar
- Standaard koppeling + huis
- Standaard poulie
- Standaard ontsteking
Binnen 3 minuten loopt hij al naar de 120 graden. Slangen en radiateur zijn ook warm. Gisteren sprong zelfs de kvs-slang van de kop af.
Het volgende heb ik vervangen inmiddels sinds de 2e rit:
- Waterpomp gereviseerd
- Nieuw reservoir + dop
- Nieuwe transparante kvs-slangen
- Nieuwe Koso temperatuurmeter + sensor
- Nieuwe krukas, C4 lagers en keerringen
- Nieuwe pakkingen cilinder en kop
- Nieuwe bougie hittegraad 9 (ook 8 gehad)
- Nieuw luchtfilterhuis + element
- Nieuwe zuigerveren
* DR70 zit geen thermostaat in!!
Gisteren liep de temperatuur weer meteen op. Waterpomp draait, radiateur wordt warm en zie kvs rondlopen. Als ik het goed begrijp van diverse posts ontlucht een Aerox zichzelf. Afstelling heb ik verder niets aan veranderd. Bougie is altijd netjes koffiebruin geweest. Toch blijf ik ondertussen overwegen of de sproeier niet te klein is...
Zie ik iets over het hoofd soms? Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven.
Mvg,
Michel
Is van Feb 2020Heeft u het probleem al gevonden
ja ben wel benieuwd watIs van Feb 2020dus waarschijnlijk wel
Jij wilt zeker een gat in je zuiger, hittegraad 9 is de juiste hittegraad voor een mina dr70 en niks anders.Bougie 9 is vrij hoog. Ik had die ook bij mijn aerox. Na ongeveer een x aantal kilometers 100+ te hebben gereden wilde hij maar 40km/u. (Bij een hitte graat van 9) telkens weer.
Ik ben toen terug gegaan naar een 7 bougie. Koste me wel de top van die 100+. Topsnelheid met die bougie was 85km/u. Nooit geen warmlopen meer gehad. 70cc airsall cilinder maar met hitte graad 7. Koste wat vermogen maar hij liep goed en 85 is snel genoeg.
Met een bougie kun je dus ook wat doen.
Hoe hoger de hittegraat hoe minder goed word de zuiger in je cilinder gesmeerd. Dus kans op een Warmloper is aanwezig.
Niet te verwarren met een vastloper. Da's iets anders.
Ervan uitgaande dat het een 2 takt is. Hoe is je meng verhouding? (indien je het het zelf mengt)
Lees overigens ff fatsoenlijk, de mengverhouding word gewoon genoemd.Bougie 9 is vrij hoog. Ik had die ook bij mijn aerox. Na ongeveer een x aantal kilometers 100+ te hebben gereden wilde hij maar 40km/u. (Bij een hitte graat van 9) telkens weer.
Ik ben toen terug gegaan naar een 7 bougie. Koste me wel de top van die 100+. Topsnelheid met die bougie was 85km/u. Nooit geen warmlopen meer gehad. 70cc airsall cilinder maar met hitte graad 7. Koste wat vermogen maar hij liep goed en 85 is snel genoeg.
Met een bougie kun je dus ook wat doen.
Hoe hoger de hittegraat hoe minder goed word de zuiger in je cilinder gesmeerd. Dus kans op een Warmloper is aanwezig.
Niet te verwarren met een vastloper. Da's iets anders.
Ervan uitgaande dat het een 2 takt is. Hoe is je meng verhouding? (indien je het het zelf mengt)
Ik vermoed dat er gwn lucht in t systeem zit, want een aerox ontlucht zichzelf helemaal niet. Je moet je kvs systeem ontluchten dmv de motor te laten lopen zonder dop op het kvs reservoir.Heeft u het probleem al gevonden?
Ik ben je posting nog een keer aan het doorlezen overigens, je bent echt aan het blaten. Lees jezelf aub in ipv mensen misinformeren, “hoe hoger de hittegraad hoe slechter je zuiger word gesmeerd.” , hou toch op.Bougie 9 is vrij hoog. Ik had die ook bij mijn aerox. Na ongeveer een x aantal kilometers 100+ te hebben gereden wilde hij maar 40km/u. (Bij een hitte graat van 9) telkens weer.
Ik ben toen terug gegaan naar een 7 bougie. Koste me wel de top van die 100+. Topsnelheid met die bougie was 85km/u. Nooit geen warmlopen meer gehad. 70cc airsall cilinder maar met hitte graad 7. Koste wat vermogen maar hij liep goed en 85 is snel genoeg.
Met een bougie kun je dus ook wat doen.
Hoe hoger de hittegraat hoe minder goed word de zuiger in je cilinder gesmeerd. Dus kans op een Warmloper is aanwezig.
Niet te verwarren met een vastloper. Da's iets anders.
Ervan uitgaande dat het een 2 takt is. Hoe is je meng verhouding? (indien je het het zelf mengt)