Aerox blijft stotteren

Gilerake-J

Well-Known Member
Ik heb een probleempje met m'n aerox. Sinds kort stottert hij constant. Andere bougie(s) , bougiekop(pen) , cilinder gecheckt krukas gecheckt op speling, keerring van krukas nagekeken niks helpt. En hij krijgt te veel olie denk ik, want olie druipt echt uit uitlaatpoort & bougie hangt ook vaak vol olie. Met een NGK B8ES kwam hij niet van z'n plaats af, en met een NGK B8RES ging hij ongeveer 20.
setup
DR70
Gianelli Metal
12mm Gurtner :L sproeier 92 ( was koffiebruin voordat hij begon te stotteren )
witte drukveer
trekveerkes heb ik geen gedacht van maar hij reed perfect.

Persoonlijk denk ik onsteking kapot.
 
Advertisement - register to remove this

Ontsteking is idd nog standaard. Aan de choke kabel kan ik nog trekken en als ik los gaat hij nog wel terug en aan de carberateur zit hij ook nog goed. Het stotteren is eigenlijk heel plots gebeurd. Smorgens reed ik naar school alles werkte perfect. 2uur later wou ik terug naar huis ging hij niet harder dan 15 en bleef hij stotteren en van het moment dat je gas loslaat valt hij uit. Het was die dag wel -6°C maar er zat genoeg kvs in. Ik dacht dat hij te weinig benzine kreeg omdat hij bleef stotteren ( toen zat er 90 in ). Toen heb ik even een nieuwe bougie erin gezet en toen ging hij terug voor 2km en toen was het weer gedaan. Nu zelfs met een nieuwe reageert hij nie
 
Het rare vind ik dat al twee verschillende bougiedoppen & al een aantal bougies heb geprobeert. Maarja ik ga het eens testen. Choke ga ik ook nog eens voor de zekerheid checken.
 
zojuist bougiekabel , bougiedop , bougie , bobine vervangen nog altijd geen verschil te merken. Hij start wel vlot ma van het moment dat je gas lost valt hij uit en nog altijd stotterd hij tot en met. Wat nu ?
Ik ga drek sproeier 90 erin zetten & m'n choke nog maar eens nakijken. Wat kan ik nog doen moest dit niet helpen ?
 
Nee, luchtfilter is deze week er mss al 20x op en af geweest :p maar ik denk dat het opgelost is. Choke kabel zat blijkbaar klem tussen kofferbak en subframe, geen idee hoe dat is kunnen gebeuren. En sproeier zat niet meer 100% vast. Nu heb ik mijn oude bobine (incl bougiekabel) en der zaten een aantal scheurtjes in de isolatie van de kabel. Nu ga ik morgen een nieuwe choke kabel halen en dan hopen dat het volledig opgelost is. Hij stottert nu nog aventoe.
 
Vandaag wil ik beginnen , zie ik dat een ganse plas kvs onder m'n scooter staat. Toch even choke kabel gemonteerd. Maar koppakking was dus ook nog lek. Morgen weer eens testen...
 
Om dat op te lossen moet ik gewoon een extra kabel van het motorblok naar kader trekken of niet ? En waar ergens op het blok of maakt da ni uit ?
 
Last edited:
Mooiste is van de massa van je bobine naar een plek op je blok, bijvoorbeeld onder een carter boutje of iets dergelijks.
 
ben erachter gekomen waarom hij bleef lekken. Eigenlijk heel dom. Had een pakkingsetje voor DR70 erin geplaatst maar alle pakkingen wat erbij zaten. Tot ik een bericht hier op het forum zag toen herinnerde ik me dat ik ook de ac pakking had geplaatst. heel dom dus. Maarrrrr ... nu lekt hij niet meer dus ook niet meer op de zuiger maar stottert hij nog altijd wanneer ik gas minder. en wanneer hij koud is moet ik wel 20x kicken, en wanneer hij warm is 1x. Wat is dat nu weer ?
 
Back
Top