Aerox afstellen met terugloper

Scooty16

AeroXtreme
Hee allemaal!

Ik heb nu al weer een tijdje mijn Aerox uit 2009.
Hij is qua uiterlijk deels veranderd en motorisch nog helemaal std op de variobegrenzing na, met andere woorden: de varioring is eruit.

Nu wil ik eindelijk een 'mooi' uitlaatje eronder leggen i.p.v. zo'n std ding.
Alleen wat moet ik daar nou precies voor afstellen?

- Search is al getest, niet genoeg info... -

* De uitlaat wordt een Tecnigas Next-R
Wat ik hierbij zelf had bedacht uit eigen kennis en meningen van vrienden is dit:

- Gele drukveer
- Rode of gele trekveertjes
- 3,5g rolletjes
- sproeier 75 - 80

Zou dat gaan werken met een gemiddelde terugloper als een Tecnigas?

Alvast bedankt!

Greetz,
Menno

Advertisement - register to remove this

tsja wat wil je, snelheid, looks...

Tis gewoon testen wat je moet hebben, tis een redelijk richtlijn...

Hmm, wat voor rolletjes zitten er dan orgineel in??

Ja maar straks zit ik met alles dubbel, kan niemand zeggen hoe je het ongeveer moet hebben?
Ik heb ook gehoord hoe ligter de rolletjes hoe sneller je optrekt, maar dan wordt je top wel steeds minder. Dat maakt mij niet uit want ik trek liever sneller op dan dat ik hard ga.

6,8..

mja , gebruik even de search over het afstellen ,aangezien hier al honderden topics over zijn geweest is er ZAT te vinden over het afstellen van Aerox/minarelli horizontaal met snelle uitlaat..

en het is niet te zeggen wat erin moet , drukveren niet , rollen zeer zeker niet en trekveren al helemaal niet..

en het werkt niet zo dat lichter beter is voor optrekken oid.. het trekt pas het beste op als alles goed is afgesteld , en daarvoor ben je gewoon een stuk of 2 drukveren , een aantal setjes rollen , een aantal setjes trekveren en verschillende sproeiers voor nodig..

Ik denk dat ik een gele drukveer neem, en een pakje trekverenmet 3 setjes: wit, geel en groen.
En voor de rolletjes neem ik 4,20g ongeveer. Zal ik hiermee vooruit komen?

Ik wil namelijk niet overbodig veel setjes kopen.

Ik denk dat ik een gele drukveer neem, en een pakje trekverenmet 3 setjes: wit, geel en groen.
En voor de rolletjes neem ik 4,20g ongeveer. Zal ik hiermee vooruit komen?

Ik wil namelijk niet overbodig veel setjes kopen.

Je komt er sowieso mee vooruit!...Begin met testen en je komt vanzelf bij het gewenste resultaat uit...

Oke, zoals in mijn laatste berichtje is het besteld, ik hoop dat het een beetje loopt. :)
(Van de trekveertjes de gele).

Allemaal bedankt!

Back