Aerox afstellen met Technigas next-r

Status
Not open for further replies.

djnicky5

Well-Known Member
hallo,
ik heb nu een maandje mijn aerox en heb de varioring en de prop al uit me uitlaat (Technigas Next-R) ook heb ik zelf sproeier 70 er in gezet (niet afgesteld).
nou had ik hem naar de dealer gebracht om af te laten stelle
(omdat ik te lui ben en nog noobje ben met afstellen)
bij de dealer hebben ze er rode trekveren en 4,0 grams rolletjes in gezet.
voor dat ik hem bracht liep hij harder (hij gaf meer toeren) en trok harder op.
ik denk dat ik Lichtere (ongv. 3,6 gr.) rolletjes er in moet zetten (dat me aangeraden werd door een kennis).
maar ik weet niet zo veel over scooter opvoeren daarom vraag ik het hier :#.

-> mijn vraag is wat moet ik nou doen om de toeren weer hoger te krijgen waardoor hij sneller optrekt en weer een beter top speed heeft?

alvast bedank! :L
 
Advertisement - register to remove this

Ten eerste als je rode trekveertjes van bijv. malossie erin hebt zitten zit je veels te strerk.
Denk maar meer aan gele.
En lager dan 4.0 zou ik niet gaan volgens mij kan je zelfs met 4,5 goed rijden.
Sproeier 70 lijkt me ietsje te klein maar ik kan het fout hebben.
Controleer dus eerst even je bougie.
En een technigas next is ook niet echt een top uitlaat maar die is natuurlijk wel goed aftestellen.
Dat die traag optrekt en een lage top heeft kan ook door overtoeren komen.

Wat je ook kan doen is een gele drukveer erin zetten en zwaarder in rolletjes gaan.
Dan heb je een betere reactie en pakt die sneller ze toeren terug na gaslos.
Alleen slijt je v-snaar hier sneller door en moet je stukkie hoger in rolletjes.
 
hey volgends mij heb ik het voor me kaar, hij maakte eerst helemaal geen hoge toeren zelfs lager dan dat hij standaard liep...
dus er zitten nu 3.9 grams in (rode trekveren) en hij loopt nu super!
hij maakt veel toeren nu en rijd op auto teller 85/90
ik had eerst dat van 1-10 km/h heel sloom optrok maar dat probleem is ook op gelost door de luchtfilter begrenzing er uit te halen..
nu trekt hij super nix meer te klagen!!!
 
een vriend van mij heeft presies de zelfde aerox als mij (alleen andere kappen)
hij heeft een mallosie uitlaat en een yasuni mogen uit testen van zijn werkgever
hij heeft ze bijde goed afgesteld
en ik rij hem met beide uitlaten er uit...
VOLGENDS MIJ IS TECHNIGAS ZO SLECHT NOG NIET!!!
thx for your help!
 
dus ik heb nu dit gedaan:
- prop uit de uitlaat
- vario ring er uit
- 3,9 grams rollertjes , rode trekveren
- prop uit lucht filter
- een technigas Next-R
- Sproeier 70

Wat kan ik nu nog veranderen zodat hij nog iets hogere top heeft??
 
een vriend van mij heeft presies de zelfde aerox als mij (alleen andere kappen)
hij heeft een mallosie uitlaat en een yasuni mogen uit testen van zijn werkgever
hij heeft ze bijde goed afgesteld
en ik rij hem met beide uitlaten er uit...
VOLGENDS MIJ IS TECHNIGAS ZO SLECHT NOG NIET!!!
thx for your help!

dat zegt mij meer over het afstellen, tecnigas next is zeker geen slechte uitlaat , maar die anderen ook niet..
 
dus ik heb nu dit gedaan:
- prop uit de uitlaat
- vario ring er uit
- 3,9 grams rollertjes , rode trekveren
- prop uit lucht filter
- een technigas Next-R
- Sproeier 70

Wat kan ik nu nog veranderen zodat hij nog iets hogere top heeft??

snel spul erop zetten?


ik denk dat je gewoon teveel wilt , en afstellen is ook iets wat je zelf moet doen ,wij kunnen vanaf hier je scooter niet afstellen, kortom , gewoon een aantal setjes rollen, drukveren en trekveren kopen en gaan testen.

verder is de prop uit het luchtfilter halen onzin , die zou ik er ook weer inzetten en dan 1 a 2 maatjes grotere sproeier dan de std sproeier..

een andere drukveer is sowieso niet slecht , als die er al niet in zit ga je meestal problemen krijgen met je afstelling , de drukveer is een basis , daarna stel je je rollen en trekveren af.

het probleem is jammergenoeg dat mensen eerst gaan klooien met std drukveer ,en meestal rijdt is dan net iets sneller dan met een strakkere drukveer , alleen zoals ik al zeg krijg je vaak problemen , vaak afstellen , rollen die sneller slijten e.d. , om te zorgen dat de scooter mooi strak blijft lopen zet men er dus vaak een zwaardere drukveer in , zo krijg je een balans tussen een mooi lopen de scooter en snelheid.

echt kijken mensen vaak alleen maar naar hoe hard ze gaan , terwijl het echt niet boeit of je nu 85 gaat of 90... als je op die 5 km geilt ;)

belangrijker is dat je scooter over het hele gebied goed loopt..
 
hallo,
ik heb nu een maandje mijn aerox en heb de varioring en de prop al uit me uitlaat (Technigas Next-R) ook heb ik zelf sproeier 70 er in gezet (niet afgesteld).
nou had ik hem naar de dealer gebracht om af te laten stelle
(omdat ik te lui ben en nog noobje ben met afstellen)
bij de dealer hebben ze er rode trekveren en 4,0 grams rolletjes in gezet.
voor dat ik hem bracht liep hij harder (hij gaf meer toeren) en trok harder op.
ik denk dat ik Lichtere (ongv. 3,6 gr.) rolletjes er in moet zetten (dat me aangeraden werd door een kennis).
maar ik weet niet zo veel over scooter opvoeren daarom vraag ik het hier :#.

-> mijn vraag is wat moet ik nou doen om de toeren weer hoger te krijgen waardoor hij sneller optrekt en weer een beter top speed heeft?

alvast bedank! :L

terug brenge zegge dat ze het fout hebben gedaan
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top