Hallo ik heb momenteel een 70cc aerox waarvan ik vele meer verwacht aan de top.
Ik trek nu autowheelies en trek heel snel op in 1 perfecte lijn. Maar wanneer ik aan de 80-90 kom maakt hij heel veel toeren waardoor ik niet meer gas wil geven voor als er iets kapot gaat, door wat kan dit zijn?
Setup:
Athena sport 70cc
Yasuni Carrera 16
Polini cp21
Stage 6 vario rollen 4.5g
Polini 3g koppeling met rode malossi drukveer en gele polini trekveren
Polini v snaar
Standaard ontsteking
Standaard luchtfilter
Standaard vertanding
Met deze setup kan ik toch wel meer verwachten van de topsnelheid aangezien meeste 70ccs 100+ halen.
Je kan hier best veel mee experimenteren,
Shims, snaar breedte, lengte, en dan natuurlijk je rollen en drukveer. Probeer de drukveer zo zwak mogelijk te houden.
Is dit alleen voor optrek zoals hij in de video zegt of helpt dit ook met topsnelheid want mijn optrek is wel perfect alleen het top die afwijkt ik heb wel gemerkt dat ik wat sneller aan de 90 geraak nu met het gele drukveer ipv de rode.
Is dit alleen voor optrek zoals hij in de video zegt of helpt dit ook met topsnelheid want mijn optrek is wel perfect alleen het top die afwijkt ik heb wel gemerkt dat ik wat sneller aan de 90 geraak nu met het gele drukveer ipv de rode.
Als jij d.m.v. een shim je variobus( tussen ruimte vario - half poelie) vergroot.
Kunnen je rollen verder naar buiten( als hun baan dat toelaat) en klimt je snaar ook hoger.
Pas wel op dat in de begin situatie je snaar wel op de vario en half poelie rust en niet op de vario bus.
Dan heb je te ver geshimt.
Dit proberen is 1.
Je snaar opmeten en vervangen is 2 want wanneer deze dunner is geworden zal hij ook nooit helemaal omhoog klimmen.
Als jij d.m.v. een shim je variobus( tussen ruimte vario - half poelie) vergroot.
Kunnen je rollen verder naar buiten( als hun baan dat toelaat) en klimt je snaar ook hoger.
Pas wel op dat in de begin situatie je snaar wel op de vario en half poelie rust en niet op de vario bus.
Dan heb je te ver geshimt.
Dit proberen is 1.
Je snaar opmeten en vervangen is 2 want wanneer deze dunner is geworden zal hij ook nooit helemaal omhoog klimmen.
Sorry ben van belgie daardoor ben ik dat gewend zal vanaf nu je zeggen, maar ik zal dan de athena v snaar bestellen en zien hoe mn aerox dan gaat reageren
Zal ik ook dan een powerfilter op mn carbu zetten aagezien sommige zeggen dat het wel helpt of is dat alleen maar meer onnodig geluid? Die heb ik thuis al liggen dus hoef het niet te bestellen.
Ik denk dat het beide kan, power filter is gewoon lastiger afstellen. Maar wanneer je alles echt goed hebt afgesteld kan je daar best wel profijt van hebben. Hij ademt natuurlijk makkelijker. Maar of het echt veel scheelt en hoeveel durf ik niet te zeggen. Geluidswinst heb je wel, die verdubbel je mischien wel!
Ik denk dat het beide kan, power filter is gewoon lastiger afstellen. Maar wanneer je alles echt goed hebt afgesteld kan je daar best wel profijt van hebben. Hij ademt natuurlijk makkelijker. Maar of het echt veel scheelt en hoeveel durf ik niet te zeggen. Geluidswinst heb je wel, die verdubbel je mischien wel!
Ik heb er nog eens over na gedacht en dat schimmen is inderdaad alleen effectief om de snaar zo laag mogelijk te houden in je vario en dus zo groot mogelijk bij de achterpoelie, om hem bij de vario dus zo groot mogelijk te krijgen en achterin zo klein mogelijk. Moet je snaar lang genoeg, en breed genoeg zijn. En je rollen zwaar genoeg om samen met je vermogen van de motor de drukveer helemaal in te duwen.
Dus dat schimmen moet je wel doen maar voor het volledig uit komen van je snaar moet je het toch zoeken in je snaar/ drukveer of mechanische beperking bij je achterpoelie, of je vermogen maar dat zit wel goed volgens mij.
Ik raad je een Dayco 757mm snaar aan. Dit is de langste standaard snaar. Hiermee kun je hoger in de vario geraken. Andere snaren zijn veelal 747,750,751mm.
Een shim ring is voornamelijk bedoelt om de vario en snaar uit te lijnen en om hoog in de poulies te staan. Als je teveel ringen plaatst kom je juist niet meer bovenaan de vario en zal de topsnelheid minder zijn.
Ik raad je een Dayco 757mm snaar aan. Dit is de langste standaard snaar. Hiermee kun je hoger in de vario geraken. Andere snaren zijn veelal 747,750,751mm.
Een shim ring is voornamelijk bedoelt om de vario en snaar uit te lijnen en om hoog in de poulies te staan. Als je teveel ringen plaatst kom je juist niet meer bovenaan de vario en zal de topsnelheid minder zijn.
Ik raad je een Dayco 757mm snaar aan. Dit is de langste standaard snaar. Hiermee kun je hoger in de vario geraken. Andere snaren zijn veelal 747,750,751mm.
Een shim ring is voornamelijk bedoelt om de vario en snaar uit te lijnen en om hoog in de poulies te staan. Als je teveel ringen plaatst kom je juist niet meer bovenaan de vario en zal de topsnelheid minder zijn.
Even nog een vraagje ik ben deze maand door 3 BR10EG bougies gegaan. Ze zijn allemaal koffie bruin maar toch gaan ze kapot na een week of minder heb zelfs net eentje gehad die nog niet eens een dag heeft gedraait?