Aerox 70cc niet harder dan 90km/h

Beste iedereen,

Ik heb onlangs mijn aerox helemaal omgebouwd. Hierbij even de specs:

Malossi sport 70cc laagtoerig
Polini 19mm carb
Yasuni Z

Nu ben ik nog steeds bezig met het inrijden van mijn scooter en heb ik hem wel ff paar keer vol gas getrokken om te kijken wat de top is. Dit is 80/90 km/h. Optrekken doet hij nu super goed maar de top stelt mij een beetje teleur. (Had verwacht dat ie 100-130 zou gaan. Zelf heb ik niet zo super veel verstand van scooters maar heb ik zelf nagedacht en mogelijk komt het door mijn uitlaat. Dit omdat veel mensen zeggen dat een ‘Z’ niet veel anders is dan een std uitlaat. Zou het veel nut hebben om er een Yasuni R onder te zetten en zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen veranderen voor hogere top? (Rolletjes wil ik het liefst zo laten).
 
Advertisement - register to remove this

van deze laagtourige setup hoef je geen 100/130 te verwachten.


yasuni z is een 50cc pijp. voor deze cillinder die 70cc laagtoerig is heeft dat dus weinig power. zet er eens een yasuni r onder. carb is prima. groter wil je echt niet zitten met dit soort cillinders. als je hem goed afsteld en misschien nog wat aan je overbrenging/vertanding doet kan je misschien de 100 wel aantikken. 130 zal je nooit aantikken.
 
van deze laagtourige setup hoef je geen 100/130 te verwachten.


yasuni z is een 50cc pijp. voor deze cillinder die 70cc laagtoerig is heeft dat dus weinig power. zet er eens een yasuni r onder. carb is prima. groter wil je echt niet zitten met dit soort cillinders. als je hem goed afsteld en misschien nog wat aan je overbrenging/vertanding doet kan je misschien de 100 wel aantikken. 130 zal je nooit aantikken.
Dankjewel Diether
 
van deze laagtourige setup hoef je geen 100/130 te verwachten.


yasuni z is een 50cc pijp. voor deze cillinder die 70cc laagtoerig is heeft dat dus weinig power. zet er eens een yasuni r onder. carb is prima. groter wil je echt niet zitten met dit soort cillinders. als je hem goed afsteld en misschien nog wat aan je overbrenging/vertanding doet kan je misschien de 100 wel aantikken. 130 zal je nooit aantikken.
even terugkomend op weinig power van de yasuni z. deze pijp zal wel power leveren maar je kan er meer uithalen met een yasuni r.
130 is voor jou kennis en setup eigenlijk onmogelijk. als je dat nou echt graag wil. dan moet je echt een andere setup[ steken.
'stagew 6 mk2, 21mm polini, stage 6 r1200 bijvoorfbeeld!
Post automatically merged:

even terugkomend op weinig power van de yasuni z. deze pijp zal wel power leveren maar je kan er meer uithalen met een yasuni r.
130 is voor jou kennis en setup eigenlijk onmogelijk. als je dat nou echt graag wil. dan moet je echt een andere setup[ steken.
'stagew 6 mk2, 21mm polini, stage 6 r1200 bijvoorfbeeld!
vergeet niet dat 130 op de gps eigenlijk echt moeilijk te bereiken is. en je ook nooit gaat rijden. als je echt sneller wil gaan moet je ecjt wat anders opbouwen.
 
Back
Top