Aerox 100+ cc ?

n00b

Well-Known Member
wat kan een aerox eventueel nog houden voor cc?
ik d8 aan een 100c blok ofzo?


ik wil dit weten aangezien ik me 2e hands gekochte aerox ultimate helemaal wil opfucken tot het uiterste
maar met een 100cc moet je 28mm carb halen ofzo ?
en hoeveel rijd zoiets nou echt?
 
Advertisement - register to remove this

Aerox100cc blok is echt niet snel..
Je mag heel erg gelukkig zijn als je de 105/110 teller haalt.

Je snapt dus wel dat je met een redelijk snelle 70cc gehakt maakt van een aerox100..

Of het blok onder de aerox50 past weet ik niet..ik denk 't haast van wel.

------------------
Piaggio NRG lc '96
MHR-Team70,MHR-krukas, Malossi 8balls lagers,malossi hyperreed,malossi recht spruitstuk, Dell'Orto PHVB22mm, Malossi Overrange,Malossi Deltaclutch, en nog geen fatsoenlijke uitlaat :)
PiaGGio Roeleert ®
 
dat 100cc blok is luchtkoeling , dat is het enige jammere ervan!
ik weet niet of je er ook een watergekoelde cilinder voor kan krijgen.
Dan is het wel heel aantrekkelijk!!

------------------
Aprilia SR Max Biaggi: 70CC MHR TEAM, MHR UITLAAT, MALOSSI TC UNIT, MALOSSI OVERANGE, HEBO 12MM KRUKAS, POLINI EVO MEMBRAAN, 21MM Dellorto, 2G KOPPELING, TOP CARTERDEKSEL, TOP ACHTERVEER, MONOSEAT, Stealth voor veering, Aerox Motor(D.D)+ WIELEN, Omgebouwde Stealth koplamp, Stalen remleidingen.....:):):)
 
maar wat is nou aantrekkelijk om te doen dan?

70cc helemaal getuned ? $$$
of een 123cc of 180cc watergekoeld blok? wat je als het goed is minder gaat kosten ?
sneller rijd ?
en minder verbruikt?
 
en is er misschien iemand die me aan het verstand kan brengen hoe het verbruik van een scooter zit?

want carbu 12mm -> minder lucht en zuurstof
carbu 21mm -> meer lucht meer brandstof
maar 12mm grotere sproeier -> meer brandstof evenveel lucht

tot zover snap ik het nog ?
maar waarom zuipt een 70cc dan zoveel
en een auto misschien nog minder?

en wat verbruikt een grotere carbu nou echt meer ?
21mm rijd 1:10 ?? of hangt dat weer van je sproeier af?
 
waarom een scoot meer gebruikt?
een auto heeft injectie
een auto draait veeeel minder toeren
 
lucht en zuurstof is bij je carb gewoon hetzelfde hoor (chemisch gezien natuurlijk niet, maar we gaan niet moeilijk doen he
smile.gif
)
 
koop geen 100cc blok, draaid VEELSTE weinig toeren man...veel beter een dikke 70cc, dan rijdt je zo'n aerox 100 helemaal stront
 
dat moest dus minder zuurstof en brandstof zijn smartass
biggrin.gif


ik flip hier even alle nieuwe info die ik krijg past niet op me bestaande info

:<
 
mijn vraag moest eigenlijk zijn
zijn er ook nog alternatieven naast een 70cc die SNELLER rijden dan een 70cc ?

dus een 1xx cc blok?
of is dit teveel van het goede
biggrin.gif


ik wil niet z'n 70cc n00b zijn eigenlijk
smile.gif


snelste van het snelste dus
smile.gif

heb wat gelezen over die zwaardere blokken onder je scoot mja
rag je hem dan ook aan stront?
 
Voora aerox 100 blok bestaan ondertussen al een paar uitlaten, vario's en naar ik dacht ook een aantal cilinders... Als je echt wil kan ik wel even informeren..
 
nee dat hoeft niet man, ik ben maar gewoon een wannab die straks even relax cash verdient in de vakantie, en daarvoor wat snel spul wil gaan kopen.

maar niet echt weet waar die het moet zoeken
smile.gif

70cc evo race + jolly
ofzo?
of is dat redelijk standaard?

en het verbruik van die dingen?
21mm ->
waarom kan dan niemand vertellen hoeveel die scoots gaan zuipen sucks echt
frown.gif
 
Mja, Arne scooter liep 1:4 met Manston...

Jouw verhaal met die grotere sproeier is in een kleinere carb. heeft natuurlijk geen zin... Een carb. is geconstrueerd met een bepaalde doorlaatdiameter voor mengsel, deze is met een 21mm (met juiste afstelling natuurlijk) veel meer... Verder kan een 70cc (grotere inhoud) meer mengsel verwerken, al was het alleen maar vanwege de timing... Dit is namelijk nog belangrijker, een 50MHR-Team "zuipt" meer dan een gietijzeren Top Performances 70cc-cilindertje om maar wat te noemen... Hoog toerental + grote inhoud = veel verbruik... dit is toch logisch?

Een Aerox 100cc is echt niet belachelijk snel, en draait (zoals DarkNRG al zegt) weinig toeren... Iets in de richting van een Speedfight 100, en daar heb je geen 70cc voor nodig om daar voorbij te komen...

Evolution met Jolly is helemaal niet standaard
smile.gif
...

1. Evo-cilinders is voorlopig niet meer aan te komen (reden: Gilardoni stopt met productie Polini-cilinders)...
2. Jolly op Minarelli is ook zeldzaam, omdat ze meestal scheuren...

Voor een leuke setup: noem maar een bedrag, er zijn hier genoeg mensen die voor jou een leuke (juiste) set-up kunnen bedenken...

Greetz.
 
ja ok
ik heb originele yamaha aerox met toerenteller gasveer gespoten kappen onbegrenst + cilinder uitgehoomd (dunno precies)

wil wel ongeveer 1000-2000 uittrekken voor snel spul
wil iig wheelies en top rond de 120-130

het gaat mij erom dat ik even iets moois en origineels fix

me broer kan wel vet goed sleutelen en alles maar zit niet echt in welke onderdelen er precies onder moeten ik weet het zelf ook niet eigenlijk.

en dealers sucken dus als iemand een of andere setup hier voor heeft ...

alles erop en eraan en ook merken plz
smile.gif


besides wil ik graag niet 1:7 rijden ofzo

het is perfect als ik 21mm mhr cilinder en alles erop en eraan flink blaas maar ook de optie heb om gewoon even 1:15 te rijden of gaat dat vanzelf als je maar 60-70 rijd?


[This message has been edited by n00b (edited 03 June 2001).]
 
Opfokken tot het uiterste en er niet meer als 2000 aan uitgeven zal je nooit lukken...maar een snelle scoot kan je er wel van maken
smile.gif


Dat verbruik...DAN MOET JE MAAR NIET GAAN OPVOEREN.
 
Back
Top