This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Advies voor (imi?) cilinder Sym jet 14 euro 5, welk merk?

nldutchy

New Member
Hoi allen!

Allereerst mijn dank voor dit fraaie forum, al veel kunnen lezen en leren!

Mijn Sym jet 14 euro 5 met 14.5k op de teller heeft nul compressie. Zuiger aan gort, cilinder ook beschadigd. In de markt voor een nieuwe dus, helaas geen garantie meer.

Ik las hier een reactie "4takt blokjes maakt niet uit wat je neemt". Toch hoor ik ook verhalen over Mezoly troep en whatnot.
Ik kan de volgende alternatieven voor mijn cilinder (XS1P37QMA) vinden. Welk merk/type zou jullie advies hebben?

SYM origineel - €227,- incl pakkingen etc.
SYM origineel - €91 excl pakkingen en zuiger
SP - €65 incl pakkingen etc.
Naraku (63cc) - €122 incl plakkingen etc.
TNT Tuning - €70 inc pakkingen etc.
Airsal - €114 incl pakkingen etc.
Mezoly - €71 incl pakkingen etc.

Ik gebruik de scooter voor mijn woon/werkverkeer, is verder niet getuned en compleet origineel (minus vario)
 
Aangezien het voor woon werkverkeer is en je dus een betrouwbare slijtvaste cilinder nodig hebt zou ik voor origineel gaan. Mezoly is niet perse troep. De cilinders zijn juist wel goed. Niet alle onderdelen zijn evengoed dat is eenmaal met een imitatie merk, maar dat is met alle andere imitatie merken net zo.

Een belangrijke vraag is hoe het kan dat de huidige cilinder en zuiger na 15000 al aan gort zijn.
Zonder olie gereden of met E10 brandstof?